وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

چهارمین دور از مذاکرات هسته ای وین با دستور کار آغاز تدوین نگارش متن توافق جامع و نهایی از روز سه شنبه با ورود هیات مذاکره کننده ایرانی به ریاست محمدجواد ظریف به پایتخت اتریش آغاز شده است. وزیر خارجه ایران در بدو ورود به وین گفت که برای مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 تا پایان تیرماه سه دور مذاکرات دیگر پیش بینی شده است و ما با عزمی راسخ از حقوق ملت ایران در این مذاکرات تا رسیدن به توافق نهایی دفاع خواهیم کرد.

گفت‌وگوهای وین چهارمین دور از مذاکرات مشابه‌ است و طرفین امیدوارند که در این دور جدید موفق شوند توافق موقتی که سوم آذرماه سال گذشته به آن دست یافتند را تبدیل به یک توافق نهایی کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، گفت که سه دور پیشین مذاکرات «برای درک موضع یکدیگر» برگزار شد و هم‌اینک تنظیم پیش‌نویس توافق جدید «آشکارا یک امر چالش‌برانگیز شده‌است.» لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، نیز در خصوص چشم‌انداز پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که «بحث بر سر غنی‌سازی دشوار بوده و خواهد بود.» بر پایه توافق موقت هسته‌ای سوم آذر ۹۲ میان ایران و شش کشور آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان، طرفین باید ظرف شش ماه به توافقی جامع دست پیدا کنند که این مهلت شش‌ماهه، اواخر تیرماه ۹۳ به پایان می‌رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com