وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، اخيرا با اشاره به آنچه "پیشرفت‌های حاصل شده از رسیدگی به پرونده تخلف‌های مالی بابک زنجانی" خوانده گفت: «زنجانی پیش از عید اعتراف‌هایی مبنی بر اینکه با یک تیم کار می‌کند و اینکه او تنها ویترین این ماجرا است، داشته است.»

زنجانی متهم است که بیش از دو میلیارد یورو به وزارت نفت ایران بدهکار است و همین بدهی یکی از اتهام‌هایی است که سرانجام او را به زندان اوین کشاند. ظاهرا زنجانی وعده داده که در ماه‌های اول امسال بدهی خود به وزارت نفت را پرداخت کند. عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفته که کل دارایی‌های زنجانی در داخل کشور به هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد در حالی که بدهی او ۹ برابر این مبلغ است!

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز حدود یک ماه پیش گفت که برخی ادعاهای زنجانی درباره‌ی دارایی‌هایش در خارج نیز دروغ از آب درآمده و او در خارج هم پولی برای تسویه بدهی‌هایش ندارد!  دادستان عمومی و انقلاب تهران هم پرونده زنجانی را یک "پرونده ملی" و از بزرگ‌ترین پرونده‌های تاریخ قضایی ایران خواند و از کسانی که آن را تنها "نوعی بدهکاری" وانمود می‌کنند انتقاد کرد.

حمیدرضا حسینی، عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه صادرکـنـندگـان فـرآورده‌های نفتی و پتروشیمی پیش از بازداشت زنجانی، او را "مهره سوخته یک جریان" خوانده بود که گروهی قصد دارند "با قربانی‌کردنش مسئله را به شکل دیگری جلوه دهند." حسینی آذر ماه ۹۲ گفته بود که زنجانی "در داخل کشور از سوی یک لابی قدرتمند حمایت می‌شده که این جریان پیش‌تر در بازار ارز با بانک مرکزی همکاری داشته و در زمان تحریم عراق در خرید و فروش نفت عراق از مسیر ایران فعال بوده و ایشان را حمایت می‌کرده است."

دهدشتی اعتراف می‌کند که هم مجلس و هم دیگر دستگاه‌های نظارتی در برخورد با پرونده بابک زنجانی کوتاهی کرده‌اند. او وعده می‌دهد که نمایندگان مجلس دقت کنند تا در هیچ بخش از این پرونده "مصلحت‌اندیشی" نشود. مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری هم ديروز دولت به خبرنگاران گفت: «در بازجویی‌ها، بابک زنجانی همکاری خوبی آنچنان نداشته است و اموال شناسایی شده او در داخل کشور جوابگوی بدهی‌های او نیست.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com