وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نگاه باندی و گروهی به هنرمندان، جفا در حق هنر و فرهنگ کشور است
وی هنر را ابزاری توانمند برای بیان درد‌ها و معضلات و نیز قابلیت‌های جامعه دانست و گفت: احساسی که توسط هنر منتقل و توسط جامعه درک می‌شود، درک یک مشکل در درون جامعه بوده و ارزشمند است. زمانیکه طیف‌های مختلف از هنرمندان نسبت به مسأله‌ای درون جامعه هشدار می‌دهند، نشان از یک بیماری است که در وجود انسان اولین شاهدش فریاد ناشی از درد است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره نقش هنرمندان در رشد و تعالی فرهنگ کشورمان، تصریح کرد: اکثر هنرمندان کشور همسو با ارزش‌های پذیرفته شده در قانون اساسی هستند و بسیاری از آثار فاخر تولیده شده در حوزه سینما و تلویزیون توسط هنرمندان متعهد کشورمان صورت می‌گیرد و جفا در حق هنر و فرهنگ کشور است اگر بخواهیم با نگاه باندی و گروهی با هنرمندان برخورد کنیم. وی با بیان اینکه "وجود سلائق و علائق مختلف نزد هنرمندان طبیعی است"، اظهار کرد: اگر قشری از اقشار جامعه نوعی سلیقه و فکر را نمی‌پسندد، نباید کل جامعه را از آن محروم کرد و این ظلم به هنر، هنرمند و مردم است.

نباید با ابزارهایی سلیقه‌ای و سانسور مانع از تولید آثار ارزشمند در صداوسیما شد

عارف با انتقاد از برخورد با برخی از هنرمندان، خاطرنشان کرد: انتظاری که از صداوسیما به عنوان فراگیرترین رسانه در جامعه وجود دارد، این است که همه سلایق پذیرفته شده در کشور بتوانند در رسانه ملی آثار خود را به نمایش بگذارند و نباید با ابزارهایی سلیقه‌ای و سانسور مانع از تولید آثار ارزشمند در صداوسیما شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تلاش‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید برای اعتلای هنر و هنرمند در جامعه، گفت: می‌بینیم عده‌ای با نگاه سیاسی به دنبال حاشیه‌سازی برای مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و از این مسأله متأسف می‌شویم. همه باید با نگاه فرهنگی و به دور از سیاسی‌کاری و در چارچوب سیاست‌های کلی فرهنگی کشور به متولیان فرهنگی کشور کمک کنند تا فرهنگ و هنر به جایگاه واقعی خود برسد. بر اساس این گزارش، در این دیدار برخی از هنرمندان به بیان مشکلات خود پرداختند و از رئیس بنیاد امید ایرانیان خواستند در انتقال این مشکلات به مسئولان مربوطه نقش‌آفرین باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com