وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رئیس مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه باید زودتر از شهریورماه به اتمام برسد تا مجلس وقت کافی برای مطلاعه بودجه سال آینده داشته باشد، ادامه داد: دولت کارش را نهایی کند تا سال آینده وقت مجلس صرف این موضوع نشود. 

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: ما یک کشور نفتی محسوب می‌شویم و باید از این همراهی درست استفاده کنیم.  استفاده درست این نیست که این منابع را در بودجه جاری مصرف کنیم، متأسفانه ثقل بودجه جاری ما بر روی منابع نفتی و گازی است. 

رئیس قوه مققنه اظهار داشت: سیاست‌های کلی کشور این است که از این موضع فاصله بگیریم  و بودجه جاری از طریق مالیت‌ها و سایر درآمدها استفاده شود و منابع زیرزمینی صرف سرمایه‌گذاری‌های جدید شود. 

وی اظهار داشت: در این زمینه به خاطر ارتقا نادرستی که معمولا در دولت‌‌ها انجام شد بخش جاری کشور متورم شد و این موضوع مشکل است. 

لاریجانی ادامه داد: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به این موضوع تأکید شده است البته شرایط کشور به خاطر تحریم‌ها طوری است که نمی‌شود گام بلند برداشت تا گاز و نفت از بودجه حذف شود چرا که محدودیت‌های زیادی داریم ولی جهت‌گیری در این رابطه وجود دارد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تدوین قانون مالیات همین موضوع است که در بودجه بر روی منابع غیرنفتی تأکید کنیم و انشا‌ءالله در برنامه ششم این موضوع مد نظر قرار خواهد گرفت. 

لاریجانی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم این گونه نمایشگاه‌ها پندی باشد که تاریخ صنعتی در کشور ثبت شود. 

وی اظهار داشت: این نمایشگاه نشان می‌دهد مسجد سلیمان یکی ازشهرهای مورد توجه است و باید پس از گذشت 100 سال بیشتر به این شهر توجه کرد چرا که بخشی از نفت صرف شده و باید با تکنولوژی‌های جدید و بیش از حد مصرف جلوگیری کند. 

لاریجانی همچنین پنجم خردادماه سال روز کشف نفت را به مردم دلاور مسجد سلیمان تبریک گفت. 

گفتنی است، نمایشگاه  آغاز عصر نفت که به مناسبت پنجم خردادماه سالروز کشفت نفت در ایران در نمایشگاه مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، توسط "لاریجانی" افتتاح شد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com