وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


وزیر اطلاعات گفت: برابر اطلاعات کاملا دقیق، دشمن در برنامه جدید خود درپی ایجاد شکاف در بسترهای موجود هویتی، صنفی و قومی در ایران بوده است.
آقای مصلحی افزود: دشمن با نا امیدی از راهبردهای گذشته خود متوسل به راهبردهایی شده است که به جای هدف قرار دادن فیزیکی دولت ، امروز گفتمان انقلاب اسلامی، سرمایه اجتماعی انقلاب و تکیه‌گاه‌های قدرت نظام را مورد هدف قرار داده است.
وزیر اطلاعات به جمله‌ای از مقام معظم رهبری اشاره کرد که می‌فرمایند دشمنان انقلاب و ملت در روند مقابله با ایران اسلامی به صورت به هم پیوسته و جبهه‌ای عمل می‌کنند و با نوعی تقسیم‌بندی وظایف در چارچوب طرح کلی به فعالیت‌های جبهه‌ای علیه انقلاب و نظام مشغولند.
مصلحی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود می‌توان گفت که حمایت از ضد انقلاب و جریان برانداز داخلی و خارجی و تلاش برای ایجاد انشقاق بین ملت و نظام از مهمترین اهداف ‌آنها در این جنگ نرم است.
وزیر اطلاعات همچنین افزود: بازیگران جنگ نرم می‌کوشند با تخریب باورها و سرمایه‌های اجتماعی نظام سیاسی پیوندهای ملت و نظام را از بین ببرند و برابر اطلاعات کاملا دقیق دشمن در برنامه جدید خود به دنبال ایجاد شکاف در بسترهای هویتی،‌ صنفی و قومی در ایران بوده و رادیکال‌سازی تدریجی لایه‌های اجتماعی را از طریق تحریک شکاف‌های متعددی دنبال می‌کند.
وی افزود: این شکاف‌ها که اصولا حول شکاف سیاسی اجتماعی و نسلی می‌باشد خطوطی را مورد هدف قرار می‌دهد که شامل ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم، ایجاد شکاف میان دین و سیاست، ایجاد شکاف میان مسئولان عالی نظام و ایجاد شکاف میان نظام اجتماعی و سیاسی است.
وی درباره ایجاد شکاف میان دین و سیاست گفت:‌متاسفانه شاهدیم دشمن با اقدامات نرم به سراغ مراکز دینی رفته تا با فضاسازی به جدایی دین از سیاست بپردازد و در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده است.

 

وی در ادامه به جایگاه نظام اسلامی در رابطه با مباحث اطلاعاتی و امنیتی اشاره کرد و با طرح این سوال که اهم محورهای هجمه دشمنان علیه انقلاب و نظام چیست ؟ گفت: دشمن به زعم خود جنگ نرم گسترده ای را علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به صورت چندوجهی با رویکردها و ساز و کارهای مختلف و پیچیده ای دنبال می کند.
مصلحی درباره وضعیت سرویس های اطلاعاتی دشمنان و این که چگونه سرویس های اطلاعاتی به همدیگر سرویس می دهند ، گفت: انها در این حرکت ، حتی خط قرمزهای فعالیت های اطلاعاتی را رها کرده اند تا بتوانند در این جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی به نتیجه برسند.
وی افزود : جنگ نرم سازماندهی شده با رویکردهای چندبعدی و چندوجهی است که تمام حوزه های مختلف یک نظام سیاسی را مورد هدف قرار می دهد.
مصلحی اظهار داشت : آمریکا و غرب پس از ناامیدی در راهبردهای گذشته خود در طول این 33 سال عمر انقلاب اسلامی، راهبردهای مختلفی را دنبال کرده است تا بتواند این نظام را از پا دربیاورد.
وی گفت: نخستین اقدامش ، ساختارشکنانه بود تا ساختار نظام را از نظر فیزیکی از بین ببرد.
وزیر اطلاعات افزود: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس دقیقا در چارچوب مقابله با این راهبرد دشمن بود اما دشمن به نتیجه نرسید.
مصلحی گفت: راهبرد بعدی که دقیقا عمده جنگ نرم دشمن در این جهت است ،راهبرد تغییر رفتار است که با جنگ نرم بتواند تغییر رفتاری را در نظام جمهوری اسلامی و در میان مسئولان نظام بوجود بیاورد تا به آن هدفی که دارد برسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: ׀ تاریخ: دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com