وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: بحث‌های خوبی در خصوص بررسی نگرش‌های موجود داشتیم و ادامه یافتن کار مذاکرات هم توافقاتی خوبی حاصل شد. ظریف گفت: در کنار این نشست‌ها، امروز یک دور نشست کارشناسی هم داشتیم و قرار شد نشست بعدی ما با کشورهای 1+5 از شانزدهم تا بیستم ماه ژوئن (26 تا 30 خرداد) در وین برگزار شود و علاوه بر آن توافق کردیم در صورت نیاز به غیر از نشست شورای حکام، نشست‌های سیاسی و یا کارشناسی هم یک یا چند دور به طور غیر رسمی برگزار شود تا بتوانیم مواضع را برای نشست پایان خردادماه آماده کنیم. وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و همفکری همه دستگاه‌های ذیربط در داخل و همینطور با واقع بینی طرف‌های مذاکره، بتوانیم در این چند دور گفت‌وگوی رسمی و غیر رسمی که خواهیم داشت زمینه را برای توافق جامع آماده‌تر کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای نيز رایزنی‌های ظریف و اشتون در استانبول را مفید و برای بررسی راهکارهای مختلف پیشبرد مذاکرات عنوان کرد و گفت: «قرار شد در صورت لزوم رایزنی‌ها در سطوح فنی و سیاسی تا قبل از مذاکرات بعدی وین برگزار شود.» عراقچي گفت: «قرار شد در صورت لزوم تا پیش از دور بعدی مذاکرات که قرار است 26 تا 30 خرداد در وین برگزار شود؛ گفت و گوها در دو سطح فنی و سیاسی ادامه یابد.»

در همين حال، خبرگزاری آسوشیتد پرس از پیشنهاد جدیدی که کشورهای 1+5 به ایران در ازای رفع کامل تحریم ها داده اند خبر داده است. به گزارش این خبرگزاری، کشورهای 1+5 در حال ارائه پیشنهاد به ایران هستند.بر اساس این پیشنهاد اگر ایران با کاهش اساسی در فعالیت های هسته ای خود برای کاهش امکان ساخت بمب موافقت کند، آنها نیز همه تحریم ها را برخواهند داشت.

ساعاتی پیش از انتشار خبر ارایه پیشنهاد لغو کامل تحریم‌ها به ایران، مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون گفت: ظریف و اشتون در استانبول‌ گفتگوهای طولانی و مفیدی داشتند. ارایه این پیشنهاد یک تحول مهم و اساسی در روند مذاکره های هسته ای ایران و 1+5 است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com