وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


عظمت شخصیت امام(ره) و عمق و گستردگی آن حتی برای نزدیک ترین افراد و برجسته ترین شاگردان ایشان قابل دسترسی و شناخت دقیق نبود و کسی را هم یارای چنین ادعایی نیست، با این همه هر کس متناسب با درک و ظرفیت خویش و از بعد ظاهری و اثباتی،‌ قطره ای از دریای حکمت و فرزانگی امام(ره) را چشیده است و با جمع آوری این قطره‌هاست که جویبارهایی از آن دریای فضیلت برای تشنه کامان تاریخ و نسل‌های آینده، جاری می‌شود.
 
"محمد حسین رحیمیان" نویسنده کتاب "یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی قدس سره" می‌نویسد: این بنده ناچیز بیش از نیمی از عمرم را به سان خاری،‌ در کنار گل بی خار وجودش سر کردم، ولی به دلیل قابلیت، کمتر از طراوت و زیبایی ملکوتیش بهره مند شدم و بی گمان آنچه از او نصیبم شد، قطره ای بود از دریا و در عین حال آنچه از درک احساسم با قلم شکسته در قالب الفاظ ناقص می‌آید باز هم قطره ای است از دریا!

آنچه در زیر می‌آید هرگز نمی‌تواند معرف شخصیت والای حضرت امام(ره) باشد، بلکه فقط گوشه‌ای است از داستان آشنایی "محمد حسن رحیمیان" و خاطراتی چند از آنچه مستقیما شاهد و مرتبط با آن بوده است و البته در چند موردی که نقل صدها خاطره‌ای است که از دیگران شنیده است.

علاقه مندان به خواندن خاطرات می‌توانند هر روز راس ساعت 6 صبح با مراجعه به سایت باشگاه خبرنگاران، ‌چند مورد از این خاطرات را مطالعه کنند و البته روند نقل این خاطرات در رسانه مذکور تا زمان رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

پاسخ به استفتائات

بخش مهمی از نامه‌هایی که به نام حضرت امام(ره) به دفتر می‌رسید سؤالات شرعی و استفاتائات بود. ما این قبیل نامه‌ها را هر چند روز یکبار به دفتر استفتاء (حوزه استفتاء) می‌فرستادیم. بعد از نوشته شدن پاسخها بر اساس فتاوی حضرت امام(ره)، مجدداً به دفتر ارسال می‌شد و ما بلافاصله آنها را به محضرشان تقدیم می‌کردیم.

حضرت امام(ره) آنها را همراه با خود به محل مطالعه‌شان می‌بردند و بعد از مطالعه مجموع آنها، یکی دو روز بعد مجدداً به اتاق کارشان می‌آوردند و اینجانب آنها را مهر می‌کردم. جالب توجه است با آنکه حضرات آیات اصحاب حوزه استفتاء با حدود بیست سال سابقه در انجام این مهم به بالاترین حد تسلط برمبانی و فتاوی حضرت امام(ره) رسیده بودند و کلاً پاسخها را منطبق با نظرات ایشان مرقوم می‌کردند با این حال حضرت امام(ره) با دقت تمام حتی به ظریف‌ترین نکات توجه کرده ودربرخی موارد که قید یا توضیحی را لازم می‌دیدند با خط مبارکشان اضافه می کردند که در اینجا چند نمونه را ملاحظه می‌فرمایید:

سوال: زنی هستم 36 ساله دارای چهار فرزند. مدتی است که به کمردرد و ... مبتلا هستم به طوری که کار زیاد نمی‌توانم انجام دهم و مجبورم استراحت کنم و این برایم امکان ندارد. اطباء گفته‌اند باید عمل کنی که دیگر بچه‌دار نشوی. آیا برای من دراین شرایط بستن لوله‌های رحم – در صورتی که شوهرم نیز راضی باشد - جایز است یاخیر؟

پاسخ: بسمه تعالی اگر موجب نقص یا فساد عضو یا عقیم شدن دائم نباشد، مانع ندارد. "ودر هر صورت برای مثل شما مانع ندارد."

نمونه دیگر

سوال: سجده بر مهرهایی که نوشته یا نقش دارد چه حکمی دارد؟

پاسخ : مانع ندارد "ولی اگر نقش بارگاه دارد به آن سجده نشود".


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com