وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش العربيه، این ژنرال بازنشسته لیبی که از حمایت بسیاری از لیبی ها برخوردار است گفت: "گروه های تروریستی که با ارتش و پلیس می جنگنده سران وابسته به آنها در پارلمان لیبی تشریف دارند و از اعمال تروریستی این گروه ها حمایت می کنند". وی افزود: "پارلمان (کنگره ملی عمومی لیبی) از وظیفه اصلی خود که تاسیس دولت جدید لیبی عدول کرده وبه وسیله ای برای جذب گروه های تروریستی وابسته به القاعده مانند "انصار الشریعه" و "الحرکه الجهادیه" وغیره، تبدیل شده است.

وی اظهار داشت:"برخی ها تلاش می کنند که تلاش ارتش و پلیس لیبی برای از بین بردن این گروه ها را با شکست مواجه کنند اما بدانند که ارتش تصمیم گرفته تا لیبی را از لوث وجود این گروههای تروریستی پاک سازد". حفتر برخی از اعضای پارلمان را به کمک مالی به گروههای تروریستی متهم کرد. این در حالی است که روز جمعه هزاران معترض لیبیایی برای اعلام حمایت از اقدامات نظامی ژنرال خلیفه حفتر، در شهرهای این کشور تجمع کردند و خواستار بازگرداندن امنیت به لیبی شدند.

معترضان با در دست داشتن پرچم ملی لیبی و سردادن شعار در میدان "شهید" طرابلس، خواستار تشکیل پلیس و ارتشی قدرتمند برای بازگرداندن امنیت به کشور و سرنگونی تندروهای اسلامی شدند. این دومین تظاهرات هواداران حفتر است که در دو هفته اخیر برگزار می شود و هدف از آن اعلام حمایت از کمپیین حفتر برای " پاکسازی کشور از وجود تروریست ها " است. حفتر که نقش مهمی در سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی داشت، مجموعه اقدامات نظامی را علیه پارلمان موقت این کشور رهبری و تلاش کرده است پارلمان را وادار به کناره گیری از قدرت کند.

وی مدعی شد پارلمان این کشور موسوم به " کنگره ملی عمومی لیبی " حامی افراط گرایان است و باید مسئول حملات تروریستی، آدم ربائی ها و ترورها در شهرهای مختلف شناخته شود. پارلمان لیبی با محکوم کردن اقدامات حفتر، این اقدامات نظامی را به منزله "کودتا " دانسته است، اما با توجه به اعلام حمایت برخی احزاب سیاسی، مقامات ارتش و گروه های مسلح از حفتر، وی به تازگی متحدان بیشتری پیدا کرده است. حفتر در پی تظاهرات مشابهی که هفته پیش برگزار شد، در نشستی خبری گفت مردم لیبی به وی اختیار مبارزه داده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com