وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رمز پیروزی وحدت، اتحاد ، همدلی و دوری از کینه است
نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: امام راحل فرمودند همه با هم؛ این رمز پیروزی است که همواره مورد تاکید آن بزرگوار بود و همه را به آن وعده می داد، وحدت، اتحاد، همدلی و دوری از کینه ها بود. سید حسن خمینی تصریح کرد: سینه ها را باید از کینه ها بشوییم تا بتوانیم محرومیت که ریشه سختی در تاریخ ما دارد را با تلاش از جامعه ریشه کن کنیم. وی ادامه داد: امام راحل فرمودند رمز پیروزی و علت ایجاد این حکومت و علت بقاء به تعبیر ما طلبه ها، علت موجده است که معنای آن اتکای به خدا، وحدت کلمه است.

رییس تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) با یادآوری این بیانات یکی از علمای بزرگ نجف که اسلام بر دو کلمه توحید (که همه هرچه هستند از آن کمترند که با هستی اش نام هستی برند) و دیگری وحدت کلمه اتکا دارد، ادامه داد: این که خدا بالاتر از همه قدرت ها است و اگر اراده کند هیچ کس در هیچ جای دنیا نمی تواند ذره ای در برابر اراده خدا بایستند، همان نشاط همیشگی و امید امام راحل بود. سید حسن خمینی یادآور شد: وحدت کلمه و «همه با هم» در آغازین لحظات انقلاب تحقق یافتند و بالای آرم برخی نهادها انقلابی برای رفع محرومیت و استضعاف شکل گرفت.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از دیگر رمزهای پیروزی انقلاب را همت برشمرد و گفت: امسال نیز به نام همت نامگذاری شده است یعنی این که ما اقتصاد را با فرهنگی که در جهت رفع محرومیت است، عجین کنیم. سید حسن خمینی تصریح کرد: مساله اقتصاد امری است که مردم را آزار می دهد اما مهم تر از آن این است که فرهنگی بتواند این مشکل را حل کند. وی، حل مشکلات اقتصادی را ریشه در همت عالی مسوولان و مردم، وحدت همه اقشار مختلف جامعه اعم از زن مرد و جوان دانست.

اگر بخشی از مردم را کنار بگذاریم دیرتر به مقصود می رسیم
رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که اگر بخشی از مردم را کنار بگذاریم دیرتر به مقصود می رسیم، گفت: این کشور آمیخته ای است از همه امکانات در حوزه تدبیر رشد علم است. وی افزود: علم در کشور رشد کرده و در فرمایشات رهبری هم مورد اشاره قرار گرفت؛ بقیه هم گفتند که تلاشی که پس از این سال های انقلاب در جهت بسط دانش در جامعه انجام شده است، کارنامه درخشان انقلاب است.

فرزند یادگار امام راحل افزود: خوشبختانه در هر حوزه ای که وارد می شویم دارای توانمندی، متخصص و کارشناس هستیم. سید حسن خمینی با تاکید بر این که توانایی مالی فراوان، اقتصاد مقاومتی را می طلبد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که همت کنیم تا جهت این اقتصاد رفع محرومیت باشد.

وی، بالا بردن همه شاخص های انقلاب را در اولویت دانست و تصریح کرد: اما اولویت نخست توزیع برابر ثروت در جامعه است و همچنین این فرهنگ را باید به عنوان یک واقعیت در ذره، ذره وجودی خود حس کنیم. وی یادآور شد: راه حل رفع محرومیت در کشور تنها و تنها دولت نیست؛ مجلس را هم لازم دارد و حتی به قوه قضاییه نیز نیازمند است. طبیعتا محرومان مواجه با پرونده هایی هستند که باید مشکل آنها با همکاری قضات حل شود.

نوه امام خمینی (ره)، حل مشکلات اقتصادی را نیازمند عزم ملی دانست و افزود: عزم ملی نیازمند وحدت ملی است و وحدت ملی نیازمند همت یکایک من و شما است. وی افزود: انتظار امام خمینی (ره) با گذشت 25 سال از رحلتش این است که خاک پای محرومین را مانند اول انقلاب خاک پایمان کنیم. سید حسن خمینی با بیان این که باید نگاهمان به حل مشکلات اقشار ضعیف جامعه باشد، گفت: برای تحقق این امر نیازمند همت عالی، وحدت ملی و تدبیر و عقلانیت هستیم چرا که ممکن است کسانی باشند با رفتارهایشان ما را از هدف دور کنند. وی همچنین گفت: در حوزه های دیگری می شود درس های زیادی از بنیانگذار جمهوری اسلامی فرا گرفت.

امروز روزی بسیار تلخ است
فرزند یادگار امام خمینی (ره) در ابتدای سخنان خود نیز گفت: روز 14 خرداد سالروز رحلت امام بزرگوار ما است و این روز بسیار تلخ به دلیل پیمان تاریخی ملت عزیز و امام به یاد ماندنی است. وی افزود: امروز بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل را در حالی عزاداری می کنیم که خوشحالیم پس از 25 سال به امام عزیزمان می گوییم که راه شما را در جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهیم.

نوه حضرت امام خمینی (ره) با خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب و عزیزانی که در این مراسم حضور یافتند از همه شرکت کنندگان در مراسم خواست که برای امام راحل فاتحه ای قرائت کنند. سید حسن خمینی ادامه داد: در فرصت کوتاهی که در خدمت سروران هستم، نمی توانم در باره تمام خصائص امام راحل صحبت کنیم اما من به یک ویژگی بزرگ انقلاب اشاره می کنم که متناسب با نام گذاری امسال است. وی تاکید کرد که یکی از اهداف بزرگ انقلاب و امام راحل در مرحله اول رفع محرومیت از جامعه اسلامی ایران و در مرحله بعد رفع محرومیت از میان مسلمانان بود.

رییس تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) از دیگر اهداف بزرگ انقلاب و امام خمینی (ره) را رفع محرومیت از جهان عنوان کرد و گفت: به همین دلیل از آغازین روز انقلاب نام مستضعفین مطرح بود. سید حسن خمینی تصریح کرد: شاید تا سال های آخر حضور ایشان واژه فقر و غنا همیشه مورد اشاره امام راحل بود. جنگ فقر و غنا به معنا جنگ فقیر و دارا نیست و به معنای جنگ با دلیل پیدایش فقر است. وی ادامه داد: این جنگ به عنوان یکی از مهم ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران همیشه مد نظر پدید آوردگان انقلاب و مردمی بود که موجب تشکیل این نظام مقدس شدند.

وی یادآور شد: از دیدگاه امام راحل فقر محترم نیست و چیزی که همیشه احترام داشت فقرا بودند، از نظر ایشان همیشه مستضعفین احترام و محبوبیت خاصی داشتند. رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) به تاسیس کمیته امام (ره)، بنیاد مستضعفان در روزهای آغازین انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: تشکیل این کمیته و بنیادها ها در راستای حل مشکلات جامعه اسلامی بودند تا محرومیت از سرزمین ما ریشه کن شود.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: این اتفاق در روزگاری رخ داد که دو نظام اقتصادی سرمایه گذاری غرب و نظام سوسیالیستی که دیکتاتوری کارگری را ایجاد کرده بود در دنیا حضور داشتند. وی با بیان این که اتکای امام راحل به نیروی الهی و امید ایشان به قدرت خداوند بود، یادآور شد: همدلی و همراهی و رابطه ای که میان امام خمینی (ره) و مردم وجود داشت نیروی عظیمی را در ایران به وجود آورد که ما توانستیم تحولات جدی را ایجاد کنیم.

همواره امام راحل به مسوولان تاکید داشتند که به فکر محرومان باشید

رییس تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) همچنین گفت: امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند نباید کاخ ها را به کوخ ها ترجیح دهیم، توجه به محرومیت و رفع آن سعادت این دنیا و آن دنیای ما را خواهد داشت. سید حسن خمینی افزود: همواره امام راحل به مسوولان تاکید داشتند که به فکر محرومان باشید. وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین و اساسی ترین شعار امام راحل که ریشه در تاریخ شکل گیری انقلاب اسلامی نیز دارد، این بود که همواره به مسوولان گوشزد می کردند، متوجه باشید به دست و بازوی چه کسی بوسه می زنید.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر این پیام و فرموده امام بزرگوار توجه ویژه دارند و در طول دوره رهبریشان بعد از امام راحل به آن تاکید ویژه داشته اند. سید حسن خمینی یادآور شد: درس هایی هست که امروز همه باید به آن توجه داشته باشند اما این امر چگونه محقق می شود؟ طبیعتا علل متعددی می تواند داشته باشد که به چندین علل اشاره می کنم.

وی، یکی از مهم ترین امور را دوری از شعار زدگی و احساسات عنوان کرد و گفت: قطعا هر امر عاقلانه و عقلایی مانند امور اقتصادی محتاج تدبیر و عقلانیت است، باید با تدبیر و نیروی فکر و اندیشه و به دور از شعار زدگی ها که بعضا ممکن است به نیت خیر یا سوء باشد، همراه شود، هیچ وقت نباید یک هدف آرمانی ما را دچار روش های غیر عقلانی کند. وی با بیان این که دومین عامل که حتما برای این امر جزو واجبات است، بحث وحدت ملی و جهاد است، خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی یکی از نهادهایی است که اوایل انقلاب اسلامی برای رفع محرومیت در کشور پدید آمد.

فرزند یادگار امام راحل ادامه داد: شعار «همه با هم » بالای این نهاد مقدس است که امام راحل فرموده بودند، این جمله رمز پیروزی است و همواره آن بزرگوار به آن تاکید داشتند و ما را به اتحاد و همدلی و دوری از کینه ها وعده می دادند، این که سینه ها را از کینه بشویید و با تلاش، محرومیت را ریشه کن کنید. سید حسن خمینی افزود: انقلاب اسلامی ثمره خون پاک شهیدانی است که برخی از آنان در چند صد متری ما در خاک پاک بهشت زهرا آرمیده اند؛ خون های پاک آنان بود که درخت تنومند انقلاب اسلامی را مانند شجره طیبه بارور کرد و امروز جامعه اسلامی زیر سایه این درخت تنومند انقلاب، بالنده و شاداب پیش می رود.

وی تصریح کرد: ما روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم، اما اگر قرار باشد به پشت سر نگاه کنیم جز مشکلات بیشتر کینه ها و تلخی ها نمی بینیم پس به پیش رو و جلو نگاه کنیم و به آینده امید داشته باشیم و حتما لطف خداوند بنا به وعده ای که داده محقق خواهد شد. وی در پایان سخنان خود باردیگر به محضر رهبر معظم انقلاب، شرکت کنندگان در مراسم از جمله روسای قوا، مسوولان کشوری و میهمانان خارجی خیرمقدم گفت و اظهارداشت: به نوبه خود این تلاش ها و قدم های شما را قدر می دانم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com