وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اجرای نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» نوشته زنده یاد اکبر رادی بعد از 33 اجرا در تاریخ 16 خرداد ماه متوقف شد و مشخص نیست که می تواند تا آخر خرداد ماه به اجرای خود در تالار وحدت ادامه دهد یا نه. عنوان شده این اثر نمایشی به دلیل استفاده از دیالوگ های نامناسب اجازه به اجرا رفتن پیدا نکرده است. این نمایش با کارگردانی هادی مرزبان و بازی بازیگرانی همچون علی نصیریان، فردوس کاویانی، فرزانه کابلی، امین زندگانی، پریسا مقتدی، مهدی عبادتی، لیلا برخورداری و... در تالار وحدت روی صحنه بود.

بیانیه‌ دادستانی تهران درباره توقیف اجرای یک تئاتر

روابط عمومی دادستانی تهران در خصوص صدور دستور قضایی توقف اجرای یک تئاتر در تهران بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: در پی اطلاع واصله مبنی بر ارتکاب برخی اقدامات و حرکات خلاف موازین اسلامی در اجرای نمایش‌نامه «تانگوی تخم مرغ داغ»، در این زمینه پرونده‌ قضایی تشکیل گردید.

این بیانیه افزود: با ارجاع موضوع به یکی از شعب بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده پس از بررسی و مشاهده و بازبینی فیلم اجرای تئاتر مذکور و وجود برخی صحنه‌های نامناسب، دستور توقف ادامه‌ نمایش آن را صادر کرد؛ لذا نظر به اظهارات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توقیف اجرای نمایش فوق به منظور تنویر افکار عمومی موارد زیر اعلام می‌شود:

1- از مفاد اظهارات جناب آقای جنتی مستفاد می‌شود که ایشان خود اذعان به مغایرت برخی صحنه‌های نمایش مذکور با شؤون و موازین اسلامی و عفت عمومی دارد. از جمله وی اظهار داشته است که «این نمایش اشکالاتی هم داشته که باید رفع می‌شد» که خود موید اشکال وارده به اجرای این برنامه است.

2- در بسیاری از صحنه‌های تئاتر مورد اشاره، افزون بر صحنه‌های نامناسب که به طور عمده توسط بازیگر زن اجرا می‌شود، الفاظ رکیک و اظهارات خلاف موازین اسلامی و عفت عمومی به کار گرفته شده که احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌نماید؛ لذا دادستان از باب اجرای وظایف خود به عنوان مدعی‌العموم و پیشگیری از وقوع جرم مکلف به جلوگیری از این‌گونه برنامه‌ها است؛ به ویژه آن که حسب اظهار آقای جنتی، به دست‌اندرکاران نمایش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر و اخطار لازم داده شده است که ادامه‌ نمایش به همان ترتیب، نشان از عدم توجه به تذکر بوده است.

3- روابط عمومی دادستانی تهران خاطرنشان کرد در گام اول مسئولان نهادها و سازمان‌های متولی اصلی فرهنگ کشور مسئول برخورد با این‌گونه امور هستند و باید پاسخگوی اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های فعالیت خود در این زمینه باشند و اگر چنان‌چه آن‌ها به وظایفشان عمل کنند نیازی به برخوردهای قضایی نخواهد بود. بدیهی است توقیف و بازداشت نه تنها اختیار بلکه از وظایف مسلم مراجع قضایی است و اقدامات قضایی زمانی صورت می‌گیرد که مسئولان مربوطه در انجام وظایف محوله مسامحه ‌نمایند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com