وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی در ادامه با بیان اینکه نامزد پیروز در انتخابات نامزد همه مردم نیست ولی باید از او حمایت و پشتیبانی کرد، افزود: ما باید منازعات سیاسی را کنار بگذاریم؛ زیرا منازعات سیاسی دامن همه را می‌گیرد. پورمحمدی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار کرد: ملت در این انتخابات متانت، همبستگی، بلوغ و تفاهم اجتماعی را بروز داد. در این شرایط ما هم باید از دولت حمایت کنیم؛ زیرا در این شرایط موفقیت های بزرگی بدست می آید. موفقیت اخیر کشور و مردم نیز به دلیل همگرایی مردم است. وزیر دادگستری با بیان اینکه رفع موانع کشور به همبستگی و همدلی نیازمند است، خاطرنشان کرد: البته کاستی‌ها و ضعف ها باید بیان شود، ولی نقد با دشنام فرق و تهدید کردن فرق می‌کند. جنس نصیحت و ارشاد با جنس تخریب متفاوت است.

پورمحمدی درباره عزم دولت در رابطه با مفاسد اقتصادی گفت: دولت عزم جدی برای برخورد با مفاسد اقتصادی دارد فضای مثبتی هم در این زمینه شکل کرفته و رسیدگی به پرونده ها بهتر از گذشته است، اما پرونده‌های فساد کاملا پیچیده است و متهمان بر دستگاه قضا فشار وارد می کنند و ممکن است با قاضی هم همکاری لازم انجام نشود. وی ادامه داد: البته نباید اجازه داد فساد اقتصادی رخ دهد. دولت به‌دنبال جلوگیری از فساد است و توسعه دولت الکترونیک، شفاف سازی روابط اداری و قانونمداری از بسترهای جلوگیری از فساد است و دولت در این راستا گام های خوبی برداشته است. وزیر دادگستری در ادامه با بیان اینکه رشوه یکی از دغدغه‌های اصلی در قوه قضاییه است، گفت: در قوه قضاییه امسال بیش از ده میلیون پرونده تشکیل شده است که نظارت بر همه آن‌ها کار سختی است. رهبری هم در دیدار اخیر خود اشاره کردند که باید با فساد برخورد جدی شود. قوه قضاییه هم در حال محدود کردن همه زمینه های ایجاد کردن فساد است. با مفاسد داخل این قوه هم برخورد می شود ولی همه این برخورد ها اعلام نمی‌شود.

وی درباره اعدام مه آفرید هم گفت: مشکلی در اجرای این حکم ایجاد شده بود که آن مانع برطرف شد؛ بنابراین حکم وی اجرا شد. من بعید می دانم که مجلس موجب اجرای این حکم شده باشد. در مورد آقای جهرمی نیز باید بگویم که در این پرونده متخلف نبود و وزیر هنگامی که متوجه این تخلف شده بود آن را گزارش داد و تقاضای کمک کرد و یکی از گلایه های دولت این بود که چرا جهرمی این گزارش را به دولت نداده است. پورمحمدی همچنین در مورد معوقه های بانکی اظهار کرد: بخشی از این معوقات مربوط به کسانی است که توان مالی پرداخت این معوقات را ندارند و بخشی بزرگی از این معوقات مخصوص شرکت ‌های دولتی است در این بین برخی تولیدکنندگان نیز به دلیل نوسانات ارزی توان بازپرداخت تسهیلات بانکی را ندارند و بخشی از آن‌ها نیز در حال سوءاستفاده از این شرایط هستند که دغدغه ما همین بخش است که دولت نیز گفته در این بین طرفدار کسی نیست و بانک ها باید میدان‌دار در جهت بازگرداندن معوقات باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت و قوه قضاییه با هم همکاری و تعامل خوبی دارند، گفت: میزان اتهامات وارده به دولت زیاد اس که دولت ابزار کافی برای برخورد با آن‌ها را ندارد. صداوسیما نیز از کسی انتقاد می کند ولی اجازه دفاع به وی را نمی دهد یا این دفاع را با تاخیر پخش میکند که دیگر فایده ای ندارد. وقتی دروغ و تهمتی در تلویزیون پخش شود دیگر قابل جبران نیست. پورمحمدی در خصوص پذیرفتن پست وزارت دادگستری در دولت یازدهم گفت: انسان باید بر اساس تکلیف عمل کند اگر تکلیف بود من مرده شور شوم حتما مرده شور می شدم و مرده شور خوبی هم می شدم تا الان من پستی را خودم مطالبه نکرده ام و وزارت دادگستری را با اصرار و فشار و کشمکش پذیرفته ام و اگر این پست را قبول نمی کردم بداخلاقی می شد، البته علی لاریجانی رییس قوه مقننه هم پیگیر بود تا این پست به من برسد روسای سایر قوا هم در این بین نقش داشتند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مدرسه حقانی گفت: نام این مدرسه ابتدا منتظریه بود و بانی آن فردی خیر زنجانی به‌نام حقانی بود. در سال 43 مدیریت این مدرسه به عهده آیت الله قدوسی بود و شهید بهشتی، آیت الله خزعلی و جنتی نیز در هیات مدیره این مدرسه وجود داشتند. در این مدرسه علوم نوین تدریس می شود و در واقع جدا از حوزه بود. وی در پایان با بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر گفت: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که تلاش میک‌ند درهای جهنم را ببندد و درهای بهشت را باز کند باید فضا به گونه ای فراهم شود که افراد بدون اجبار به سمت بهشت حرکت کنند باید از فرصت ماه رمضان برای سعادت جامعه و افراد بهره برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 6 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com