وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

"انتقام بگیرید!"
بغدادی که خود را "خلیفه‌ی دولت اسلامی" می‌نامد، اعلام کرد از آن‌چه که بر مسلمانان مظلوم رفته است انتقام خواهد گرفت و گفت: «حتا اگر مدتی هم طول بکشد، ما انتقام خود را خواهیم گرفت.» به گزارش خبرگزاری آلمان، او در پیام صوتی‌اش که در شبکه اینترنت قابل دانلود است، از نيروهايش خواست که انتقام بگیرند؛ و افزود که در این "ماه مبارک" رمضان چیزی بهتر از آن نیست که "تحولات را در آغوش بگیریم". او گفت هیچ عملی بهتر از "جهاد مقدس" نیست و سپس مسلمانان را به "خیزش" فراخواند. رهبر داعش هم‌زمان صلح، آزادی، دمکراسی و سکولاریسم را "شعارهای گمراه‌کننده" بی‌دینان خواند!

سازمان تروریستی داعش در شامگاه یکشنبه، با اعلام "خلافت" در عراق و سوریه، ابوبکر بغدادی را نخستین "خلیفه" دولت اسلامی معرفی کرد. روز سه‌شنبه با انتشار پیام صوتی بغدادی، هم‌زمان در این رابطه متن بیانیه‌ای نیز به زبان‌های عربی، انگلیسی، روسی، فرانسوی و آلمانی انتشار یافت. انتشار این بیانیه‌ی چند زبانه حاکی از آن است که داعشيان می‌کوشند قدرت خود را به فراتر از مرزهای عراق و سوریه بکشانند.

سخنان تامل برانگیز مقام غربی در مورد داعش
در همين حال وزیر امور خارجه فرانسه گفته گروه داعش نفت مناطق تحت اشغال خود را به حکومت بشار اسد فروخته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس در یک کنفرانس خبری در دهلی نو گفت: در این مورد مدرک معتبر داریم. وزیر خارجه فرانسه افزود: همین امر مشكوك نشان دهنده پیچیدگی مناقشات فزاینده در منطقه است.

مخالفت ۹ گروه مخالف سوریه با اعلام برپایی خلافت توسط داعش

9 گروه‌ اسلامگرای مخالف حکومت بشار اسد در بیانیه ای مخالفت خود را با برپایی امارت خلافت اسلامی توسط گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه صادره از سوى اين گروه‌های اسلامگرا آمده است: «ما بار دیگر تکرار می‌کنیم که اعلام خوارج در برپایی خلافت اسلامی، شرعا و عقلا باطل است و هیچ چیزی را در نحوه تعامل ما با این گروه تغییر نخواهد داد.» این بیانیه همچنین از مسلمانان خواسته است «دولت اسلامی» را تایید نکند.

این بیانیه افزوده است: «اعلام برپایی خلافت اسلامی بهانه‌ای به دست کشورهای غربی خواهد داد که می‌خواهند کفه ترازو را به ضرر انقلابیون ضد نظام بشار اسد سنگین کنند و چهره او را در غرب به عنوان رهبر مشروع کشور، بهبود بخشند.» این بیانیه را شماری از گروه‌های اسلامگرای مخالف بشار اسد از جمله جبهه اسلامی امضا کردند. تجمع علمای مسلمان سوریه که در تبعید هستند نیز این بیانیه را امضا کرده است.
گروه النصره، شاخه سازمان القاعده در سوریه که رقیب داعش است، هنوز موضعی درباره اعلام برپایی خلافت اسلامی از سوی داعش نگرفته است. گروه داعش طی سه هفته گذشته، با پیشروی سریع، مناطق گسترده‌ای از شمال عراق را تصرف کرد. بخش‌هایی از سوریه هم پیشتر به تصرف داعش در آمده بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com