وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

توسط مقامات محلي حزب کمونیست چین؛
مسلمانان استان سین کیانگ چین حق روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را ندارند و مقامات محلي اين استان با انواع روش‌ها، سعي در مبارزه با روزه گرفتن مردم دارند.
روزه‌گرفتن در استان‌مسلمان‌نشین‌چین ممنوع شد!
استان سین کیانگ چین عمدتا مسلمان نشین است و اقلیت اویغور در آن سکونت دارد. اکنون سالهاست که حزب کمونیست چین برگزاری مراسم ماه رمضان را در این استان مسلمان نشین محدود می کند، و همین موضوع به درگیری میان اویغورها و نیروهای امنیتی منجر شده است. پکن درگیریهای مرگبار در سایر نقاط چین را به شبه نظامیان اویغوری نسبت می دهد که خواستار استقلال این استان غنی در ذخایر طبیعی هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رادیو و تلویزیون دولتی در استان سین کیانگ روز چهارشنبه از "اعمال این ممنوعیت در مورد اعضای حزب، آموزگاران، و جوانان" خبر داد. در این بیانیه آمده: "ما به همه خاطر نشان می کنیم که اجازه روزه گرفتن در ماه رمضان را ندارند."  در  ادارات دولتی، عکس‌هایی از کارمندان به نمایش گذاشته شده که با لباسهای محلی اویغوری مشغول خوردن غذا در طول روز هستند، و در توضیح آمده که این افراد از این کار خوشحالند، و به روزه نگرفتن ادامه خواهند داد!

چین پیش از این اعلام کرده بوده که ممنوعیت روزه گرفتن برای حفظ تندرستی کارمندان دولت اعمال می‌شود. دیلخات راخیت، سخنگوی کنگره جهانی اویغورها در تبعید به خبرگزاری فرانسه گفت که روز دوشنبه ماموران دولتی به خانه های مردم سرکشی می کردند تا مطمئن شوند آنها مراسم ماه رمضان را بجا نمی‌آورند! راخیت گفت: "چین از این روشهای خشن برای محدود کردن اعتقادات مذهبی اویغورها استفاده می‌کند، و با این کار به خشونت دامن می‌زند." اين فرد گفته است که مقام‌های محلی برای بازداشتن این افراد از روزه گرفتن به آنها حتي پیشنهاد غذای مجانی داده‌اند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com