وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

مواضع این روزهای آقای هاشمی رفسنجانی راجع به مبسائلی مثل تندروی، آزادی و تحجر شاید بیش از آنکه برای عده ای خوشحال کننده باشد، برای آشنایان به ادبیات او در دوران زمامداری امورش تعجب برانگیز است. چرا که خیلی از مردمی که این روزها مواضع جدید هاشمی را می شنوند طی دو دهه گذشته در تریبون نماز جمعه و مصاحبه های او مواضع دیگری را شنیده اند. تناقض «دیدگاه هاشمی راجع به بدحجاب ها» تنها یکی از این نمونه‎ها بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، اما این اظهارنظرهای متناقض با گذشته ظاهرا تمامی ندارد و هاشمی طی سخنانی که مدتی پیش توسط سایت او منتشر شد راجع به ماهواره صحبت کرده و ضمن انتقاد از اقدامات محدودکننده درباره آن می گوید: «جدید الاسلام ها به جان انقلاب و مردم افتاده اند، این گروه فرصت طلب که در دوران مبارزه حضور نداشتند، امروز قدرت را برای خودشان ابدی و مادرزادی و ارث حساب می کنند، اینها تصورات دیگری هم می توانند بکنند. چقدر تلاش شد که نگذارند در کشور اینترنت باشد. چقدر ماهواره را از بالای پشت بام ها جمع کردند، و من نمی دانم چه تاثیری کرد؟ نه تنها از آگاهی مردم چیزی کم نکرد بلکه بر آگاهی مردم افزود، یعنی مردم فکر کردند چرا اینجوری می شود؟ چی در می آید از این؟ چه نتیجه ای دارد؟ یعنی یک جایی را ما ببندیم، چندین جای دیگر را بشر باز می کند. یک راه دیگری پیدا می شود. واقعا باید موکول کنیم به عقل و تصور مردم .»

 این سخنان هاشمی در حالی است که وی در سال 76 در حالی که رئیس جمهور بود در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا موضعی خلاف موضع امروز خود اتخاذ کرده بود. هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا استفاده از ماهواره در قانون منع شده؟ آیا علت آن نگرانی از علاقه مند شدن جوانان به سبک زندگی غربی است می گوید: «به هرحال آنهایی که به این قانون رای داده اند فکر می کنند که محدود کنند زیرا می دانند که از طریق آن سیستم های ارتباطی افکاری در ذهن جوانان وارد می شود که ما نمی پسندیم. در بقیه کشورها هم شما می بینید که این اقدامها وجود دارد. الان در خیلی کشورهای اروپایی هم از تهاجم فرهنگی آمریکا و برنامه های شما نگرانی دارند.»
 
 
هاشمی همچنین ادامه می دهد: «شما هم باید قبول کنید که این گونه برنامه ها جوانان را دچار مشکل می کند، بنیاد خانواده را تضعیف می کند، مشکلاتی که الان در غرب وجود دارد. شما امسال نزدیک به 16 میلیارد دلار برای مبارزه با موادمخدر تخصیص دادید. بالاخره همین موارد عامل این کارهای بد است. من شنیده ام باید 400 میلیارد دلار در ظرف 10 سال خرج کنید. آمار زنان بی سرپرست و بچه های بی پدر در غرب بسیار وحشتناک است. ایدز اکنون وبای قرن ماست که خب همین کارها مربوط می شود. به هرحال حفاظت اخلاقی اقدام درستی برای حکومت هاست.»

 
با این حساب مشخص نیست آیا باید بر طبق مواضع امروز آقای هاشمی، دفاع آن روزهای او از ممنوعیت ماهواره را ناشی از «دل نکندن از قدرت» و یا «ابدی و مادرزادی و ارث دانستن قدرت» بدانیم و یا آنکه آنر از روی درد دین و اخلاق جامعه تلقی کنیم؟ طبیعی است که نه تقوی و نه هیچ عقل سلیمی چنین حکم نمی کند، چرا که شاید مواضع سالیان گذشته هاشمی به مذاق امروزش خوش نیاید، اما قطعا اقدامی صحیح و قانونی مثل ممنوعیت ماهواره نه ریشه در حب قدرت هاشمی و مدافعان آن طرح، بلکه همانطور که او می گوید ریشه در تعهدی که حاکمیت برای حفظ حریم اخلاق درجامعه به دوش می کشد دارد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 17 تير 1393برچسب:هاشمی رفسنجانی,ماهواره,خطرات,تهدید خانواده,دجال واره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com