وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی نقش مراجع تقلید و محافل دینی را بسیار ارزشمند و بی‌بدیل خواند و افزودند: امروز نهاد مرجعیت، سدی قوی در مقابل توطئه‌های استکباری و صهیونیستی است که نمونه آشکار آن در عراق پیش چشم همگان قرار دارد. دولت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده و هزارمیلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از این شرکت‌ها اختصاص داده است.

بخش بعدی گزارش رئیس جمهور به عملکرد اقتصادی دولت با تمرکز بر دو شاخص مهم «تورم» و «رونق اقتصادی» اختصاص داشت. روحانی در یک ارزیابی کلی، عملکرد اقتصادی ۱۱ ماهه دولت را در برخی شاخص‌ها فراتر از انتظار خواند و با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه از ۴۵ درصد در خرداد ماه ۹۲ به ۱۴/۶ درصد در خرداد ماه سال جاری گفت: این میزان کاهش رشد تورم در طول یک سال، که با کمک و حمایت مجلس، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت و نیروهای مسلح انجام شد در تاریخ دولت‌های گذشته بی نظیر است.

وی در همین زمینه افزود: دولت بنا دارد در سال ۹۴ تورم را به پایین تر از ۲۰ درصد و درسال ۹۵، تک‌رقمی کند. رئیس‌جمهور ایجاد رونق پایدار اقتصادی را سخت‌تر از مهار تورم خواند و خاطرنشان کرد: دولت مصمم به شکستن رکود بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی و هدایت تولید به سمت رقابت‌پذیری و صادرات است و برنامه‌های خروج از رکود به زودی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
روحانی گفت: لازمه رونق، ارتباط و تعامل خوب و سازنده با جهان، بخصوص همسایگان است و در این زمینه دولت قدم‌های مؤثری برداشته است.

گزارش از وضعیت «سلامت» و طرح تحول آن، بخش بعدی گزارش رئیس‌جمهور بود. وی از برخورداری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم از مزایای طرح تحول سلامت و قرار گرفتن بیش از ۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد. روحانی در ادامه به تشریح راهبرد و عملکرد دولت در بخش سیاست خارجی پرداخت و با بیان اینکه دیوار «ایران‌هراسی» و «بهانه‌جویی» های جبهه استکبار فروریخته است، گفت: در دیواره تحریم‌های ظالمانه شکاف غیرقابل ترمیمی بوجود آمده است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی با منطق و استدلال در مذاکرات هسته‌ای حاضر شده و ذره‌ای از حقوق ملت عقب‌نشینی نخواهد کرد، و در کنار حق مسلم ملت در عرصه فناوری صلح آمیز هسته‌ای به دنبال استیفای حق دسترسی ملت به بازار سرمایه و فناوری نیز است. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز اگر مذاکرات به دلیل زیاده‌خواهی دشمن شکست بخورد، دنیا متوجه است که مسئولیت این شکست بر دوش طرف مقابل است و ایران در مسیری قانونی حرکت خود را با پشتیبانی بیش از پیش ملت ادامه خواهد داد. روحانی یک راهبرد مهم دولت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه تحول اقتصادی دولت در سال جاری و در سال‌های آینده بر مبنای شکسته شدن و پایان تحریم‌ها، استوار نشده است و حتی اگر دشمن لجبازی کند، به حول و قوه الهی، راه توسعه و پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

بخش آخر سخنان رئیس جمهور درخصوص اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در منطقه بود. آقای روحانی، ایجاد جریان‌های تفرقه‌انگیز در میان مسلمانان با سوءاستفاده از عناوین مقدسی مانند جهاد اسلامی را ترفند بدخواهان امت اسلامی برای جلوگیری از فراگیر شدن پیام‌های مهم انقلاب اسلامی نظیر مردم‌سالاری دینی، استقلال، ایستادگی و ایجاد امت واحده اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی به وظیفه خود در ایجاد ثبات، امنیت و مبارزه با جهالت، افراطی‌گری خشونت و توحش متعهد است و معتقدیم خونریزی و آدمکشی و بی‌ثباتی در منطقه به نفع هیچکس نخواهد بود. رئیس‌جمهور در پایان، خاطرنشان کرد: دولت تمام موفقیت‌های خود را در سایه مشارکت، همبستگی و انسجام مردم و در ذیل هدایت‌های رهبر انقلاب و لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف می‌داند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:تدبیر وامید,قابل قبول,اقتصاد,عملکرد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com