وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

بنا به اين گزارش همچنين، ۶۵ هزار و ۸۰۳ نفر از کشته‌شدگان را اعضای ارتش رسمی سوریه و شبه‌نظامیان نزدیک به حکومت تشکیل می‌دهند و ۴۶ هزار و ۳۰۱ نفر از آن‌ها نیز از شورشیان و اعضای گروه‌های مسلح از جمله «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) بوده‌اند. در میان کشته‌شدگانِ نیروهای مخالف و شورشیان، ۱۵ هزار و ۴۲۲ هزار غیرسوری دیده می‌شوند. 

دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه در آمار خود نیروهای مخالف حکومت سوریه را از یکدیگر تفکیک نکرده است. در آمار کشته‌شدگان وفادار به حکومت بشار اسد، ۳۹ هزار و ۳۶ نفر سرباز ارتش رسمی؛ ۶۵ هزار و ۵۲۴ نفر شبه‌نظامی؛ ۵۰۹ نفر نيروهاي حزب‌الله لبنان و یک‌هزار و ۶۰۳ نفر غیرسوری طرفدار اسد وجود دارند. دیدبان حقوق بشر سوریه با تأکید بر این‌که آمار واقعی کشته‌شدگان از هر دو طرف بیش از این‌هاست، گفته است دو هزار و ۹۱۰ تن از قربانیان شناسایی نشده‌اند.
 
به‌گفته این نهاد غیردولتی، مستندکردن آمار کشته‌شدگان به دلیل آن‌که هر دو طرف سعی در پنهان ساختن میزان تلفات خود دارند، دشوار است.  گزارش تازه دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه همچنین می‌افزاید دولت سوریه حدود ۲۰ هزار نفر را بدون ارائه هرگونه اطلاعی از وضعیت آن‌ها بازداشت کرده و شورشیان نیز ۷ هزار سرباز سوری را در اسارت خود دارند. بیش از دو هزار نفر نیز به اتهام همکاری با حكومت اسد در بازداشت مخالفان حکومت قرار دارند. بیش از سه سال درگیری‌ نظامی در سوریه نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور را نیز مجبور به فرار از محل زندگی خود کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com