وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ هرکس را به نفع نظام و حکومت سخن گفته او را وابسته قدرت و رسانه ندانیم و هر آنکه را نیز نقدی را با صدای بلند ادا کرد او را به عنوان وابسته بیگانه نیز لقب ندهیم.

روحانی با بیان اینکه آستانه تحمل‌ها را بالا ببریم و همدیگر را تحمل کنیم گفت: همه ما باید به این انقلاب، نظام، کشور و فرهنگی اسلامی ایرانی‌مان افتخار کنیم سلیقه‌ها مختلف را بپذیریم چرا که دنیای امروز دنیای یکدستی است دنیای تکثر عقاید و افکار است.

وی با اشاره به الزامات قانون اساسی برای آزادی مطبوعات، گفت: راجع به رسانه ملی و صداوسیما قانون اساسی وظیفه را از آنجا شروع کرده که آزادی بیان را با رعایت موازین اسلامی و مسائل کشور مجاز شمرده است. مصالح کشور نه مصالح قبیله و جناح و این از امتیازات قانون اساسی که آغاز رسانه را با مهمترین وظیفه آزادی بیان همراه کرده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت حمایت و خواهان همراه با نقد سازنده است و از نقد استقبال می‌کند؛ کار ما را نقد کنید اما با نقد دلسوزانه و صادقانه و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند نه برای مچ‌گیری.

روحانی تصریح کرد: بگذارید مسئولان کشور چه اجرایی و چه غیراجرایی با راحتی فکر و ذهن وظایف خود را انجام دهند؛ امروز نیاز داریم که همه رسانه‌ها دولت را حمایت کنند و در کنار حمایت هم نقد کنند که چه نقد در زمینه سیاست داخلی، چه نقد در زمینه سیاست خارجی و چه نقد در زمینه سیاست فرهنگی.

به گفته وی دولت به انسجام و وحدت ملی نیازمند است و بر همین اساس با تمامی گروه‌ها و جناح‌ها مشورت می‌کند و نظر همه را اخذ می‌کند و با این جناح و آن جناح جلسه گذاشته و می‌گذارد و از نظرات آنها استفاده کرده و استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به شرایط منطقه و بین‌الملل اشاره کرد و افزود: امروز شرایط خاص و حساسی را در منطقه و بین‌الملل شاهدیم و همه باید دست به دست هم دهیم و نگذاریم تفرقه و اختلافی را دشمنان در جهان اسلام اجرایی کنند همه تلاش کنیم تا ایرانی صلح‌خواه و نظامی مداراجو را به جهانیان معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: نه از اول انقلاب بلکه از همان ۲ قرن پیش نه با کسی جنگ داشته نه داریم و امروز هم قصد جنگ با هیچکس را نداریم؛ امروز هم به دنبال صلح هستیم.

روحانی سیاست خارجی دولت را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: دولت در سیاست خارجی به عهد خود که به مردم وعده داده بود وفا کرد؛ با منطق و استدلال با دنیا سخن گفت و ملت ایران را به عنوان ملتی آشتی‌جو معرفی کرد و در کنار همه اینها از حقوق حقه ملت دفاع خواهد کرد.

وی ادامه داد: سربازان خط مقدم دیپلماسی ملت در مذاکرات هسته‌ای این واقعیت را به جهانیان نشان داد که دولت ایران اهل منطق وگفت‌وگو است و برای ایجاد اعتماد و شفافیت بیشتر از خود نرمش نشان داده و خواهد داد اما برای حقوق ملت ایران و خواست و مطالبه آنها ذره‌ای از این حقوق کوتاه نیامده و نخواهد آمد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با حوصله کار مذاکره را انجام می‌دهد و برای این دولت سخت بود که وزیرخارجه‌اش مدت مدیدی را در خارج از کشور به کار مذاکره مشغول باشد، گفت: ما این کار را کردیم تا نشان دهیم تا اهل منطق و مذاکره هستیم.

وی افزود: اگر برای ما روشن شود که طرف مقابل ما در برابر حقوق ملت و نظرات ملت در چارچوب و موازین بین‌المللی احترام خود را می‌گذارد ما هم به مذاکره ادامه می‌دهیم و خواهیم داد و اگر ضروری باشد زمان را تمدید خواهیم کرد اما آنچه می‌خواهیم همان بازی "برد برد" است و این به نفع همه است؛ به نفع جهان منطقه و همه ملتها خواهد بود.

روحانی خطاب به طرف‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: برای همه روشن شود که ما مذاکره می‌کنیم به خاطر ثبات منطقه و امنیت منطقه و هیچ‌گاه برای عبور از مشکلات به فکر نتیجه این مذاکره نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه از تحریم نترسیده و نمی‌ترسیم و برنامه‌های دولت بدون در نظر گرفتن حاصل مذاکرات بوده و به راه خودمان ادامه خواهیم داد و امیدواریم طرف مقابلمان این واقعیت را لمس کرده که اگر پیروزی در این مذاکرات حاصل شود به نفع همه ملت‌ها خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 27 تير 1393برچسب:رئیس جمهور,روحانی,تحریثم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com