وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

روستا آزاد در ادامه تصریح کرد: در این فضای کمبودها تنها مدیریتی که می‌تواند کار کند، مدیریت دلسوز جهادی است، یعنی مدیریتی که دنبال منافع مالی نیست و به دنبال منافع مملکت است که با همه کمبودها کار می‌کند و موجب پیشرفت می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهد نوع مدیریت‌ها در کشور تغییر کند و به سمت مدیریتی که ارزشی، ولایی و جهادی نیست برود و صرفا مدیریتی باشد که بر اساس منافع مالی و اهداف کوتاه مدت پایه‌گذاری شود، نه تنها دستاوردهای ملی ادامه پیدا نمی‌کند بلکه روند رشد دانشگاه‌ها متوقف می‌شود و فضای عمومی دانشگاه‌ها به سمت منافع شخصی می‌رود و در دراز مدت تعمیم پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: اگر فضای دانشگاه‌ها به سمت منفعت‌طلبی برود، هم رشد مادی و معنوی دانشگاه مختل خواهد شد و هم زمینه را برای بدبینی و ناآرامی مهیا می‌کند و بجای اینکه با درک مشکلات کار انجام بگیرد، همگان مطالبه‌گر از نظام می‌شوند و به این ترتیب التهاب و تشویش در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

روستا آزاد در ادامه خاطر نشان کرد: اگر دانشگا‌ها به سمت منفعت طلبی و سهم خواهی بروند، بیش از پیش برای دولت حاشیه سازی می‌شود و در نهایت این حرکت‌ها به حرکت‌های سیاسی _اجتماعی تبدیل می‌شود که هیچ‌کس در داخل کشور نفعی نخواهد برد و تنها افرادی که از این قضیه سود می‌برند دشمنان ما در خارج از کشور هستند.

وی در رابطه با عزل و نصب‌ ناگهانی مدیرانی که شایسته مدیریت در عرصه علمی هستند، گفت: قطعا این‌گونه رفتارها، رفتارهایی سیاسی است و در برخورد سیاسی دستاوردی برای نظام حاصل نمی‌شود بنابراین دستگاه‌های نظارتی مانند مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در جزئیات این عزل و نصب‌ها حضور داشته باشند و رسانه‌ها نیز با انتشار مطالب متعدد بر این‌گونه رفتارها نظارت داشته باشند تا افرادی که بر سرکار هستند بدانند که کارهایی را که انجام می‌دهند دیده می‌شود و بر روی این اقدامات تحلیل صورت ‌می‌پذیرد.

روستا آزاد با بیان دغدغه‌هاای رهبر معظم انقلاب افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب در مجامع حساس به نکاتی در رابطه با دانشگاه‌ها اشاره می‌کنند، نشانگر این است که حرکتی که در دانشگاه‌ها صورت گرفته است، مبتنی بر شاخص‌ها و اصول نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدیریتی که اکنون در وزارت‌علوم صورت گرفته است هم به روز نیست و هم پخته نیست؛ وزارت‌علوم بجای اینکه تند و رادیکال اقداماتی را انجام بدهد بهتر است با نگاهی پخته‌تر و با به رسمیت شناختن کسانی که سال‌ها در این سنگرها فعالیت داشته‌اند، دستاوردهایی را که سال‌ها با زحمت فراوان به دست آمده‌ است هدر برود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 27 تير 1393برچسب:وزارت‌ علوم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com