وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رژیم صهیونیستی از هفته گذشته شروع به انجام عملیات هوایی و بمباران نوار غزه کرده که در نتیجه آن شمار زیادی از شهروندان بی دفاع فلسطینی کشته و زخمی شده اند.  در راستای تلاش برای برقراری آتش بس در نوار غزه قرار است ˈلوران فابیوسˈ رییس جمهوری فرانسه امروز جمعه به مصر و فلسطین اشغالی سفر کند.

ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیرخارجه ترکیه نیز در ادامه دیپلماسی تلفنی خود در مورد غزه با وزیران خارجه قطر و عربستان و نیز خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)گفت وگو کرد. سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس هم اعلام کرد که موضع اتحادیه اروپا بیانگر موضع اکثر مردم قاره اروپا نیست و مردم این قاره کشتار غیر نظامیان را جنایت جنگی می دانند. 

درخواست دبیر کل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی برای حفظ جان فلسطینیان
در همين حال دبیر کل سازمان ملل متحد از رژیم اسراييل خواست برای حفظ جان شهروندان غیرنظامی فلسطینی در غزه که مورد حمله نظامی ارتش رژیم اشغالگر قراردارند اقدامات جدی کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد در آمریکا، ˈبان کی مونˈ در پی آغاز حمله زمینی به غزه در روز پنجشنبه گفت: متاسفانه به رغم درخواست مکرر من و بسیاری از رهبران منطقه ای و جهانی، این منازعه خطرناک اکنون بیشتر اوج گرفته و تشدید شده است. دبیر کل سازمان ملل متحد، کشته شدن چهار کودک فلسطینی را در روز چهارشنبه بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونی به سواحل شهر غزه در نوار غزه، تکان دهنده و و هولناک توصیف کرد.

وی افزود: من از اسراییل می خواهم که دست به اقدامات بسیار زیادتری برای متوقف کردن تلفات شهروندان غیرنظامی در این درگیری بزند که به گفته او، هیچ راه حل نظامی برای آن وجود ندارد. 

در همين حال، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که در جریان تهاجم زمینی نیروهای این رژیم به نوار غزه، تاکنون یک نظامی کشته و 2 نظامی دیگر زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز از ˈبیت المقدسˈ اشغالی و غزه، این نخستین تلفات اعلام شده ارتش رژیم صهیونیستی از هنگام آغاز عملیات زمینی پنجشنبه شب در غزه پس از 10 روز حملات هوایی به این سرزمین فلسطینی به شمار می رود. همچنین به گفته مقام های پزشکی غزه، در جریان عملیات زمینی ارتش این رژم در این منطقه تاکنون 11فلسطینی نیز به شهادت رسیده اند که بیشتر غیرنظامی بوده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 28 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com