وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در دوران ملی شدن نهضت نفت و درگیری های میان آیت الله کاشانی و مصدق، حزب زحمتکشان یکی از احزاب یا حداقل تنها حزبی بود که پس از جریان 28 مرداد 1332 لااقل از نظر ظاهر طرفدار آیت‌الله کاشانی بود و تا زمان فوت ایشان از نظر سیاسی مخالفت و جبهه‌بندی در مقابل آن مرحوم نکرد. پس از درگذشت مرحوم آیت‌الله کاشانی، چون هیچ گروه و جمعیتی جز حزب زحمتکشان نبود، اغلب طرفداران ایشان، ناخودآگاه یا آگاه، به این حزب پیوستند که بعضی‌ها در آن ماندند و بعضی نیز به عللی از آن جدا گشتند، من‌جمله شهید آیت که پس از رحلت آیت‌الله کاشانی (اسفند ماه 1340) تا سال 1342  نه به صورت عضو، بلکه در رابطه با این حزب بود تا آنکه بنا شد علم کنار برود. از کسانی که تا حدودی از آن ها اسم برده می‌شد و برای تصدی امری در حکومت یاد می شد، دکتر بقائی بود. در این زمان کنگره‌ای از طرف حزب در کوهرنگ اصفهان برپا شد و در آن راجع به اساسنامه‌اش بحثی شد و قرار شد تجدیدنظری در آن بشود و در این تجدیدنظر از پیشنهادات آیت این بود که: با توجه به اینکه اکثریت ملت ایران شیعه هستند، مسیر اصلی و پایه و اساس این حزی بر مذهب شیعه استوار باشد. در آنجا مخالفت هایی شد و اعلام کردند که این شدنی نیست. همچنین در رابطه با مسأله 15 خرداد نظر حزب این بود که در چهارچوب قانون اساسی با حکومت آن موقع (البته نه رژیم، چون رژیم مشروطه سلطنتی را قبول داشتند) مبارزه شود و شاه باید قبول کند که وی تنها باید سلطنت کند نه حکومت! و شهید آیت می‌گفت این شدنی نیست و طرفدار مشی دیگری بود، من جمله مشی مبارزه مسلحانه و اصولاً مخالفت با رژیم؛ و چون حزب روش او را نپذیرفت، به طور کلی از آن جدا شد.

دكتر آیت در دوسال و نیم حضور خود پس از انقلاب در جایگاه های مهمی قرار گرفت و یكی از تاثیر گذارترین افراد بود. وی دبیر سیاسی حزب جمهوری اسلامی و جزء هیئت رئیسه مجلس خبرگان قانون اساسی بود كه نقش مهمی در تصویب برخی اصول از جمله در اصول مربوط به ولایت فقیه، شورای نگهبان و آوردن سپاه به عنوان یك نهاد در قانون اساسی و... به منظور جلوگیری از تكرار انحرافات انقلاب مشروطه داشتند. ایشان همچنین در مجلس شورای ملی با رای بالایی به نمایندگی مردم تهران برگزیده شد و احتمال انتخاب وی حتی به ریاست مجلس نیز وجود داشت كه با برنامه هایی كه برای تخریبش شكل داده شد، این امر محقق نشد. همچنین وی كاندیدای دوره اول ریاست جمهوری نیز بود. با تمام این وجود پیش از شهادت او مخالفین با تبلیغات سنگین خود مانع از شنیده شدن و شیوع نظراتش شدند و پس از شهادت وی نیز خواسته یا ناخواسته در بایكوت خبری قرار میگیرد؛ تا جایی كه شاید تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بسیاری حتی نام شهید آیت را نیز نشنیده بودند.

در اولین انتخابات ریاست جمهوری، شهید آیت خود را کاندیدا نمود تا حزب در صورت بروز حادثه‌ای، نامزد دیگری برای ریاست جمهوری داشته باشد وصحنه برای بنی صدر خالی نباشد. وی در نطق های انتخابی خود برای روشن شدن چهره منافقانه بنی صدر تلاش می کند و نیز عدم اعتقاد او به ولایت فقیه را بارها متذکر می شود و این آغاز درگیری بنی صدر با روشنگری های اوست.

دکتر آیت در اولین انتخابات ریاست جمهوری پس از انقلاب، کاندید مجلس شورای اسلامی می شود تا در این عرصه به راحتی چهره کریه بنی صدر را افشا کند. بنی صدر و اطرافیان وی که از حضور آیت در این عرصه احساس خطر می کردند درصدد حذف نام او از لیست ارائه شده توسط حزب جمهوری اسلامی بودند و اعلام کردند که حاضرند هر 30 نفر افراد معرفی شده از طرف حزب و گروههای ائتلافی را بپذیرد، به شرط اینکه اسم آیت در بین کاندیداها نباشد.

آنان که این نقشه شیطانی خود را نقش بر آب دیدند درصدد برنامه ریزی خدعه دیگری برآمدند. در آستانه تصویب اعتبارنامه دکتر آیت در مجلس، روزنامه انقلاب اسلامی که وابسته به بنی صدر بود، تیتر زد: ( طرح توطئه توسط دکتر آیت) و بدین وسیله حیله دیگری را علیه وی کلید زدند، و چنان موجی راه انداختند که در افواه عمومی لقب "آیت کودتاچی" به او نسبت داده شد و مزدوران بنی صدرعلیه وی شعار "این آیت توده ای، از مجلس اسلامی، اخراج باید گردد" سر می دادند.

داستان ازین قرار بود که شخصی به نام آقای کفایتی تقاضای نشست با دکتر آیت را می کند به مصاحبه با ایشان می پردازد و به صورت مخفیانه به ضبط صحبت های وی می پردازد و شهید آیت که وی را دانشجویی طالب دانستن حقیقت می بیند به روشنگری پرداخته و مسائل را بطورکامل برای وی تشریح می نماید. حزب جمهوری اسلامی برای رسیدگی به این مسئله، نوار مصاحبه دکتر آیت را از بنی صدر گرفته و پس از پیاده کردن متن نوار، متوجه می شوند که صحبت های دکتر آیت تقطیع شده و قسمت های دلخواه آنان جدا و در کنار هم چیده شده است تا مخاطب آنچه را که آنان می خواهند از آن برداشت نماید.

پس از آشکار شدن این توطئه شهید آیت به دلیل اینکه امام خمینی در فضای کنونی پیگیری این مسئله را مصلحت نمی دانستند از بنی صدر شکایت نمی کنند و برای حفظ وحدت جامعه با او میثاق وحدت می بندند.

دکتر آیت به عنوان اولین کسی که نقش منفی بنی صدر را شناسایی کرد، برای مقابله با وی اسنادی را نیز جمع آوری نمود، و بالاخره در 31 خرداد 1360 نمایندگان مجلس رای به بی کفایتی بنی صدر دادند و به جرات می توان گفت که این صحنه را شهید آیت کارگردانی نمود و بنی صدر را از صحنه سیاسی انقلاب اسلامی بیرون کرد. دکتر آیت بارها نیز به همکاری پشت پرده بنی صدر و منافقین اشاره می کرد که باعث دشمنی شدید منافقین با وی گردید.

وی از مخالفین میرحسین موسوی برای تصدی وزارت خارجه در مجلس بود، و برای اثبات ادعای خود اسناد و مدارکی را جمع آوری نموده بود تا مجلس را برای ندادن رای اعتماد به وی متقاعد نماید، اما صبح روز بررسی وزارت امورخارجه موسوی در 14مرداد 1360در حالیکه شهید آیت به مجلس می رفت تا با ارائه اسنادی دست یکی دیگر از دشمنان انقلاب را رو کند، در جلو منزل خود با شلیک 65 گلوله به شهادت رسید و به جمع یاران گلگون کفن خویش پیوست. هادی جعفری از دوستان شهید آیت نیز می گوید که آیت به او گفته بود: "در آینده مبارزه با میرحسین موسوی سخت تر خواهد بود."

دشمنان می پندارند که با کشتن وی نور شمع روشنگری وی را خاموش کرده اند اما غافل از اینکه سالها بعد در فتنه 88 دوباره روشنگری های وی فضای غبارآلود را روشن نموده و راه را از بیراه مشخص می کند و کید دشمنان نیز هیچگاه پایان ندارند. آنان با تاکید بر وابستگی آیت به مظفر بقایی، سعی در منکوب کردن شخصیت آیت و خدشه دار معرفی کردن افکار و افشاگری هایش داشتند؛ وانگهی مظفر بقایی در همان زمان، دارای مواضع صریحی بر ضداصل ولایت فقیه بود درحالی که آیت نقش ویژه ای در تصویب اصل ولایت فقیه داشت. بدین ترتیب، شاید مضحک ترین ادعایی که می شد درباره بانی گنجاندن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی داشت، همان چیزی است که یاران فتنه 88 مطرح کردند.

بلنداندیشی، فکر و بینش وسیع دکتر آیت، نوری را ساطع می کند که تا سالهای سال راه جویندگان حق و حقیقت را روشن می نماید، پس بی دلیل نیست که بعد از گذشت سالها از شهادتش هنوز هم آماج بدترین توهین ها و افتراهای آنان قرار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:شهید آیت ,موسوی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com