وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مبادلات،‌ دو شركت نفت قطر و شل روز چهارشنبه اعلام كردند كه اجرای پروژه پتروشيمی الكرعانه در قطر را اجرا نخواهند كرد.



دو شركت در بيانيه ای مشترك اعلام كردند كه قيمت هايی كه دو شركت براي ساخت اين مجتمع عظيم عرضه كرده اند،‌ عدم صرفه اقتصادی اين پروژه را به ويژه در سايه شرايط اقتصادی كنونی در بخش انرژی نشان داده است.
دو شركت نفت قطر كه مالكيت آن متعلق به دولت است و شل در دسامبر 2011 درباره اجراي اين پروژه به توافق دست يافته بودند. براساس اين توافق، مجتمعي پتروشيمي در منطقه صنعتي راس لفان تأسيس می شد كه دولت قطر مالكيت 80 درصد آن و شل 20 درصد آن را در اختيار مي گرفت.
هزينه كل اجرای اين پروژه حدود 6 ميليارد و 400 ميليون دلار برآورد شده بود.
كاهش 60 درصد قيمت نفت در بازارهاي جهاني از ژوئن/ مردادماه گذشته تاكنون باعث شده است تا بسياري از كشورهاي توليد كننده اين محصول، ضمن متوقف كردن بخشي از پروژه هاي توسعه اي خود در حوزه هاي نفت و انرژي، بودجه نفتي خود را نيز كاهش داده،‌ راهكارهای جديدی را برای بالابردن درآمدهاي خود و كاستن از كسري بودجه سالانه خود در سال جديدی ميلادی تعريف كنند.
پيش از اين،‌ كويت در چارچوب افزايش درآمدهاي غيرنفتي خود،‌ اعلام كرده بود كه از ابتداي سال جاري ميلادي، عوارضي را از هواپيماهاي گذرنده از حريم هوايي اش اخذ خواهد كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 28 دی 1393برچسب:آل خلیفه,جنایت,حقوق بشر,پاپ,سرکوب,شیوخ زنباره و نوکران غرب,شیوخ زنباره قطری, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com