وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش بولتن، در حالی که به نظر می‌رسد ضروری است برای حفظ ثبات و امنیت بحرین که مرتبط با امنیت جمعی منطقه است، گفتگوی ملی بر مبنای جدیت، حکمت و تدبیر جایگزین سیاست نقض نظام‌مند حقوق بشر شود. اما با این وضع مردم بحرين در ادامه فعاليتهاي انقلابي خود با برگزاري تظاهرات گسترده اي خواستار آزادي دبير کل جمعيت اسلامي الوفاق ملي اين کشور شدند. مردم بحرين با اعلام حمايت همه جانبه خود از شيخ علي سلمان در مناطق مختلف اين کشور راهپيمايي کردند و آزادي فوري دبيرکل جمعيت اسلامي الوفاق بحرين و زندانيان سياسي را خواستار شدند.

در منطقه الديهِ منامه پايتخت بحرين، تظاهرت گسترده اي برگزار شد که شرکت کنندگان در آن با حمل عکس هاي شيخ علي سلمان و پرچم بحرين بر خواسته هاي قانوني خود تاکيد کردند. در منطقه المصلي نيز تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين با سرکوب نظاميان رژيم آل خليفه مواجه شد و آنان تلاش کردند مردم را متفرق و حق آنها را براي برگزاري تظاهرات مسالمت آميز سلب کنند. از سوي ديگر مقابل ساختمان روابط عمومي دادستاني ناحيه السيف برخي از وابستگان فعالان سياسي در زندان مرکزي «جو» تحصن کرده و ديدار با فرزندان خود را خواستار شدند.

اما نظاميان بحريني براي سرکوب کردن اين خانواده ها تعدادي از آنها را بازداشت و به مرکز پليس السنابس منتقل کردند و بعد از گرفتن تعهد به برگزار نکردن تحصن براي بار دوم، آنها را آزاد کردند. این سرکوب‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دولت بحرین قادر به خاتمه بخشیدن به پرونده فعال ارشد حقوق بشری این کشور نیست. دادگاه استیناف بحرین پرونده مربوط به نبیل رجب فعال ارشد حقوق بشر این کشور را به سبب اظهاراتی که در توییتر منتشر کرده است برای یک ماه دیگر به تعویق انداخت.

به گزارش آسوشیتدپرس از منامه، دلیل این تعویق آن است که دادستانان پرونده در حال بررسی طرح اتهامات جدید علیه وی هستند. وکلای مدافع نبیل رجب انتظار داشتند دادگاه استیناف روز یکشنبه تصمیم خود را اعلام کند ولی بعد از آنکه دادستانان، استدلال های جدیدی ارائه کردند، دادگاه استیناف صدور رای را تا تاریخ 4 ماه مه به تعویق انداخت. جالب اینجاست که زبان آل خلیفه با مردم حامی این فعال حقوق بشری، تنها زبان زور است. نیروهای رژیم آل خلیفه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان آنها را با گلوله های پلاستیکی هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی تلاش کردند تظاهرکنندگان را در مناطق معامیر و میادین متفرق کنند. تظاهرکنندگان بحرینی در معامیر و میادین آزادی شیخ علی سلمان از رهبران مخالفان این کشور و دیگر زندانیان سیاسی را خواستار شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 17 فروردين 1394برچسب:شیخ علی سلمان,انقلاب بحرین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com