وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


*دستاوردهای علمی در موضوع هسته‌ای وجود ندارد

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای مذاکرات لوزان مطرح کرد: انقلاب اقتصادی و دستاوردهای علمی در موضوع هسته‌ای وجود ندارد و این حقیقت به خوبی در برخی از کشورهای دیگر قابل مشاهده است؛ حرکت‌های ایران برای نابودی رژیم صهیونیستی سبب شده که آمریکا مانع قدرت هسته‌ای ایران شود، چراکه ایران تاکنون هر کاری که توانسته برای نابودی رژیم صهیونیستی انجام داده است.

زیباکلام با تاکید بر اینکه حکومت ایران اسلامی از موضوع هسته‌ای به عنوان ابزاری برای مقابله با آمریکاستیزی استفاده کرده است، عنوان کرد: افرادی که از موضوع هسته‌ای برای ترویج فرهنگ آمریکاستیزی استفاده کرده‌اند نمی‌توانند دستاوردهای توافق هسته‌ای را باور داشته باشند.

وی تاکید کرد: دولت در بخش‌‌های مختلف تولیدی قوانین بسیاری برای تولیدکنندگان مطرح کرده است در صورتی که فعالیت بخش‌های تولیدی در کشورهای بسیاری بر پایه خواستی‌های بخش خصوصی انجام می‌شود.

استاد دانشگاه تهران کیفیت کالاهای داخلی را پایین دانست و افزود: هر چند فتواها و توصیه‌های بسیاری برای استفاده از کالاهای داخلی مطرح شده است اما مردم با نگاهی به وضعیت مالی خود و کیفیت محصول خارجی به توصیه‌ها و فتواها توجه نمی‌کنند؛ اگر مشکلات اقتصادی کشور برطرف نشود فسادهای فرهنگی در جامعه کم‌رنگ نمی‌شود.

زیباکلام با بیان اینکه افغانستان 20 تا 30 سال از نظر سیاسی نسبت به ایران اسلامی جلوتر است، عنوان کرد: آمریکاستیزی موضوع اصلی مشکلات کشور و مسئله هسته‌ای به عنوان ابزاری در اختیار این موضوع قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران برای رسیدن به دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و آزادی انقلاب کرده‌اند، گفت: آمریکاستیزی بعد از انقلاب جای دیگر آرمان‌های مردم را گرفت و غرب‌ستیزی به هویت انقلاب اسلامی تبدیل کرده‌اند، به همین علت انقلاب اسلامی هویتی بدون استکبارستیزی ندارد و نتوانسته در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و سیاسی نماد خاصی داشته باشد.

زیباکلام حیات فکری نظام را آمریکاستیزی دانست و گفت: از سال 82 تاکنون 44 جلسه مذاکره انجام شده است در صورتی که اگر این مذاکرات اگر به مسئله هسته‌ای محدود نشود، می‌توانیم دستاوردهای بسیاری داشته باشیم؛ آمریکا بسیاری از کارها را در دستور کار خود قرار داده و برای نمونه می‌خواهد داعش را نابود کند و با نگاه به این مسئله می‌توان ایران و آمریکا را در کنار یکدیگر قرار داد اما ایران سال‌های بسیاری است که چالش آمریکاستیزی را مطرح کرده به همین علت نمی‌تواند در کنار آمریکا قرار گیرد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه دشمنی‌های دلواپسان و سلطنت‌طلبان در صفحه فیسبوک بنده به خوبی قابل مشاهده است، گفت: افراد بسیاری در جامعه مخالف هستند اما نظرات خود را به صورت انتقاد، منصفانه و در جای خودش به خوبی بیان می‌کنند.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به نظر کرده بودنش با هر بخشی که اختلاف داشته باشد طرف مقابل را خائن می‌نامد که این موضوع به خوبی در مواضع ایران نسبت به کشورهای ترکیه، عربستان و برخی از فلسطینی‌ها دیده می‌شود.

زیباکلام با اشاره به اینکه مناسبات دینی و قومیتی مشکلات بسیاری را در یمن به وجود آورده است، تصریح کرد: قوم‌گرایی و قبیله‌گرایی یکی از ویژگی‌های بارز کشور یمن است که ریشه اصلی اختلافات را در این کشور دامن می‌زند.

منبع: فارس

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:صادق زیباکلام,لیبرال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com