وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در همین راستا گفت‌وگویی را با قاری بین‌المللی از کشور مصر استاد «شیخ احمد شحات احمد لاشین» انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانیم.

«احمد شحات احمد لاشین» 35 ساله از مصر دارای مدرک دانشگاهی از دانشگاه الازهر و متاهل است و در شمال این کشور در شهری به نام منصوره به‌دنیا آمد.

فارس: از چند سالگی قرائت قرآن را آغاز کردید؟

بنده از سن 6 سالگی قرائت قرآن را آغاز و از همان ابتدای کودکی مراحل حفظ قرآن کریم را شروع کردم.

فارس: مشوق اصلی شما برای قرائت و حفظ قرآن چه کسی بود؟

ابتدا برای اینکه پدرم دوست صمیمی شیخ سعید عبد الصمد از قاریان بزرگ مصری بوده انگیزه اولیه به بنده داد تا قرائت قرآن را آغاز کنم و از آن پس به صورت حرفه‌ای از استاد شحات انور تقلید کردم.

فارس: چند سال است به‌صورت حرفه‌ای در حال قرائت قرآن هستید؟

10 سال است که در سطح بین‌المللی در حال قرائت قرآن در کشورهای مختلف هستم.

فارس: به دعوت از چه سازمانی وارد ایران شدید؟

برای نخستین‌بار به دعوت شرکت پتروشیمی به ایران سفر کردم و امسال نیز به دعوت سازمان اوقاف و امور خیریه و برای برگزاری محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان به ایران سفر کردم.

فارس: تا به الان چندبار به جمهوری اسلامی ایران سفر کردید؟

در طول 10 سال قرائت خودم در سطح بین‌المللی توانستم هشت مرتبه به ایران سفر کنم.

فارس: نظر شما درمورد قاریان ایرانی چیست؟

قاریان ایرانی همیشه در حال پیشرفت هستند و با نحوه قرائت آنها می‌شود تشخیص داد که به‌دنبال بهترین و زیباترین قرائت هستند و باید در رسیدن به اهداف خود تلاش بیشتری و قرآن کریم را به صورت کامل حفظ کنند.

فارس: وقتی به استان مازندران سفر کردید چه چیزهایی نظر شما را به خود جلب کرد و مردم این استان چگونه مشاهده کردید؟

طبیعت و دریای بسیار زیبای مازندران نظر من را به خود جلب کرد و مردم این استان به قرائت قاری بسیار اهمیت می‌دهند و در هنگام قرائت تمام حواس‌شان به قاری است که این مسئله همان چیزی است که قاریان مصری می‌خواهند و موجب تشویق آنها می‌شود.

فارس: در مورد مسابقات قرآنی ایران چه چیزهایی می‌دانید؟

من تنها دو بار در مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران شرکت کردم و حائز رتبه برتر شدم که از نظر بنده سطح مسابقات قرآن در ایران بالا است و قاریان مصری رقابت نزدیکی با قاریان ایرانی دارند.

فارس: در ایران چه قاریانی را بیشتر می‌شناسید و تلاوت آنها را گوش کردید؟

من در ایران قاریانی مانند جواد پناهی، کریم منصوری، احمد ابوالقاسمی و حامد شاکرنژاد را می‌شناسم و قرائت آنها را گوش کردم.

فارس: آیا دوست‌دارید مجددا برای قرآئت قرآن و برپایی محافل قرآنی به کشور ایران سفر کنید؟

خیلی دوست دارم برای سال‌های جاری به ایران سفر کنم و در جمع مردم این کشور قرار بگیرم.

فارس: وقتی به کشور خودت برگشتی به مردم مصر در مورد ایران چه می‌گویی؟

مطمئن باشید در درجه اول از زیبایی‌ها و طبیعت کشور شما و مهمان‌نوازی‌های مردم ایران تعریف می‌کنم و در طی این چند روزی که به ایران سفر کردم بسیار احساس آسایش و راحتی داشتم.

فارس: برای افزایش سطح قرائت قاریان ایرانی چه پیشنهادی به آنها می‌کنید؟

قاریان ایرانی توانایی و انگیزه بالایی برای قرائت قرآن دارند و به آنها پیشنهاد می‌کنم در درجه اول قرآن کریم را حفظ کنند، چون مقدمه قرائت صحیح، حفظ قرآن کریم است.

فارس: ظاهرا شما با مقام معظم رهبری دیدار کردید و آیا خاطره‌ای از آن دیدار دارید؟

بله. دیدار با مقام معظم رهبری یکی از اتفاقات خوب زندگی‌ام بوده که در دیدار با ایشان به زبان فارسی به رهبر گفتم «چطورید؟» و ایشان هم با روحیه شوخ‌طبعی به من گفتند: «تو چقدر خوب فارسی یاد گرفتی.»

فارس: آیا می‌دانی مردم ایران عشق و علاقه خاصی به رهبر معظم انقلاب دارند؟

بله، آوازه علاقه ملت ایران به آیت‌الله خامنه‌ای در بین کشورهای اسلامی جهان پیچیده است و مردم مصر هم می‌دانند که ملت ایران رهبر توانایی مانند ایشان دارند.

فارس: در پایان حرفی برای گفتن دارید؟

همه مسلمانان جهان برای رسیدن به وحدت اسلامی تلاش کنند تا از وضعیت موجود رهایی پیدا کنند زیرا تنها وحدت زیر سایه قرآن کریم می‌تواند مسلمانان را در مقابل هجمه دشمنان پیروز کند.

====================

گفت‌وگو از : صاحب نجفی وشوایی

مترجم: حیدر مناحی‌زاده

====================

انتهای پیام/86031/ج30/

 

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 تير 1394برچسب:قاری مصری,رهبر انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com