وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "السفیر" لبنان روز شنبه در مطلبی نوشت:
انفجار انتحاری دوشنبه گذشته در شهر سوروچ در جنوب شرقی ترکیه که در شمال شهر عین العرب سوریه قرار دارد، سؤالات بسیاری را درباره ابعاد و اهداف این ماجرا به وجود آورد.
این سؤالات با اقدام ترکیه در داغ کردن جبهه جنگ با سوریه و اعلام وقوع درگیری‌هایی با داعش و افزایش آمادگی نظامی ارتش ترکیه به بالاترین درجه، چند برابر شد. همچنین خبرهایی در خصوص توافق نظامی ترکیه و آمریکا برای ایجاد منطقه حائل به وسیله خط آتش داخل سوریه از جرابلس تا عفرین و امکان استفاده هواپیماهای آمریکایی از پایگاه انجرلیک، منتشر شد.
انفجار سوروچ کردهای ترکیه و سوریه را هدف قرار داد و در پی آن 32 نفر کشته و صدها تن مجروح شدند. قربانیان این حمله از جوانان دانشجوی کرد ترکیه بودند که برای کمک به اهالی شهر عین العرب سوریه و بازسازی آن، گرد هم جمع شده بودند. بنابراین می توان گفت که این انفجار، برای هدف قرار دادن مدافعان شهر کردنشین عین العرب بود .. عاملان این انفجار می خواهند که عین العرب نابود شود، و از هرگونه اقدام برای بازسازی آن جلوگیری می کنند.
این نخستین بار است که "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه داعش را به انجام عملیات تروریستی متهم می‌کند. مسأله مورد توجه این است که این اتهام فقط ساعاتی بعد از انفجار مطرح شد؛ آن هم در زمانی که اجساد کشته شدگان هنوز در میدان بود و هیچکس نمی‌دانست که این انفجار چگونه به وقوع پیوسته است، و اینکه آیا یک انتحاری آن را انجام داده و یا به وسیله یک خودروی بمبگذاری شده صورت گرفته، و آیا عامل این حمله یک پسر بود یا یک دختر ؟
درحالیکه ترکیه همواره نظام سوریه را مسؤول انفجارها معرفی کرده است، اینبار متهم کردن داعش در این انفجار یک یا دو ساعت پس از وقوع آن، قبل از هرگونه تحقیق؛ و خارج کردن نظام سوریه از فهرست متهمان، بسیار سؤال برانگیز است.
در انفجار شهر سوروچ، حزب عدالت و توسعه (حاکم) هدف قرار نگرفت؛ قربانیان این حمله نیز از مخالفان دولت داود اوغلو بودند که بعضی از آنها و شاید همه در اعتراضات میدان تقسیم شرکت داشتند. بنابراین کسانی که از میدان تقسیم نجات یافتند، در سوروچ کشته شدند.
داعش اگر می خواست اقدامی را ضد حزب عدالت و توسعه انجام دهد، عملیاتی انفجاری را ضد مؤسسات و یا افراد وابسته به این حزب و یا حداقل وابسته به دولت صورت می داد.
همچنین سؤالات بسیاری در این زمینه باقی مانده است که از جمله آنها این است که چرا داعش تا این لحظه عملیات را برعهده نگرفته است ؟ و چرا اردوغان به خانواده قربانیان تسلیت نگفت؟
اما موضوع اصلی که همه کارشناسان ترکیه‌ای را به خود مشغول کرده این است که هر اندازه اوضاع امنیتی بحرانی شود و صحنه سیاسی به آشوب کشیده شود، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور می‌تواند به سراغ انتخابات پارلمانی زودهنگام برود تا 18 کرسی که در انتخابات اخیر از دست داده، جبران کند و اکثریت مطلق را در پارلمان به دست آورد.
داغ کردن اوضاع برخی مناطق هم مرز با سوریه، و ادعای ترکیه مبنی بر تیراندازی عناصر داعش از آنسوی مرزها و کشته شدن یک سرباز ترکیه ای، نمی تواند دلیلی برای آماده باش ارتش ترکیه به بهانه دفاع از حاکمیت این کشور و فعال کردن جنگنده‌های ارتش باشد.
آمادگی نظامی ارتش ترکیه از زمان سیطره کردها بر شهر "تل ابیض" آغاز شد؛ از آن زمان ترکیه به صورت مستقیم و شدیدتر از گذشته به حمایت از جبهه النصره و جیش الفتح پرداخت  که نتیجه آن اشغال ادلب و جسرالشغور بود.
انفجار در شهر سوروچ، نتیجه طبیعی و حتمی شکست سیاسی ترکیه در سوریه، عراق و خاورمیانه است. ماجرای شهر سوروچ، بازی با آتش است.
ترکیه اکنون جنگی خیالی را علیه کسانی آغاز کرده که همواره از آنان حمایت کرده است؛ و با وجود همه تبلیغات رسانه ای جهت منحرف کردن افکار عمومی، این حمایتها همچنان ادامه دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 3 مرداد 1394برچسب:داعش,اردوغان,ترکیه,جنگ, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com