وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش «وطن امروز» به نقل از منابع خبری داخلی و خارجی، چهارشنبه هفته گذشته، ۲۱ مرداد تیم خبری شبکه بی‌بی‌سی پس از ۶ سال (پس از فتنه ۸۸) با مجوز وزارت ارشاد دولت حسن روحانی وارد ایران شد. نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در مقابل اعتراضات نسبت به ورود عوامل بی‌بی‌سی به ایران گفت وزارت ارشاد بی‌بی‌سی فارسی را به رسمیت نمی‌شناسد و این تیم خبری متعلق به بی‌بی‌سی جهانی و شامل یک اکیپ خبری هندی است و مشغول تهیه یک مستند هسته‌ای خواهند بود. وزیر ارشاد نیز گفته بود که مدیران دولتی از مصاحبه با بی‌بی‌سی منع شده‌اند.

به هر حال تیم خبری بی‌بی‌سی جهانی که قرار بود یک مستند هسته‌ای بسازد، معصومه ابتکار را مقابل دوربین خود نشاند تا آنچه آمریکا و انگلیس از توافق هسته‌ای می‌خواهند، یعنی تقویت دوستان خود در ایران از طریق توافق هسته‌ای را با معاون اصلاح‌طلب حسن روحانی که سال ۸۸ اقداماتی را در راستای کمک به پروژه فتنه‌گران انجام داده بود، به مشورت بگذارد.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با «کیم غطاس» خبرنگار بی‌بی‌سی درباره نوع نگاه‌ها در داخل ایران نسبت به توافق هسته‌ای گفت: فکر می‌کنم یک بحث داخلی در جریان است و شما می‌توانید صداهای مختلف را بشنوید؛ بعضی منتقد توافق هستند و بعضی کاملا مخالف آن. اما به طور کلی اکثریت مردم ایران این را یک گام موفق رو به جلو می‌دانند.

ابتکار سپس درباره تاثیر توافق بر تحولات سیاسی درون ایران گفت توافق هسته‌ای اهرمی در اختیار اصلاح‌طلبان در ایران در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد. این اظهارنظر عجیب و قابل تامل ابتکار به وضوح تمایلات باندی و جناحی نسبت به توافق هسته‌ای با آمریکا را نشان می‌دهد.

ابتکار یا همان معاون حسن روحانی می‌گوید توافق هسته‌ای با آمریکا جریان اصلاح‌طلبی را تقویت می‌کند و به عبارتی او می‌گوید در آستانه انتخابات، وزن جریان اصلاح‌طلب یا جریانی که اصلاح‌طلبی در آن هضم شده، افزایش می‌یابد! این اظهارات ابتکار در واقع همان هدف اصلی آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای یعنی تغییر ساختار سیاسی ایران را یادآوری می‌کند!

سیاست «به اسم هسته‌ای به کام تغییر» هدف اصلی آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای است. به مرور و طی روزهای منتهی به تصمیم‌گیری کنگره درباره برجام، اوباما و جان کری ناچارند درباره اهداف پنهان خود از توافق هسته‌ای اظهارنظر کنند.

در این میان اظهارات جان کری در شورای روابط خارجی آمریکا بسیار قابل تامل بود.

او درباره هدف اصلی آمریکا از توافق هسته‌ای، یعنی تغییر در ایران توضیح داد و حتی با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس گفت: «اگر به توافق پشت کنیم، ظریف و روحانی به دردسر می‌افتند و معلوم نیست در انتخابات ایران چه اتفاقی می‌افتد.»

این اظهارات کری واضح‌ترین گزاره مشهود درباره هدف پنهان آمریکایی‌ها درباره اتفاقات پس از توافق در ایران است. کری به گونه‌ای سخن گفت که گویا آمریکا در انتخابات آتی ایران و در رقابت سیاسی جریان‌های درون حاکمیت ایران دارای دیدگاه و موضع است و طرفدار آقای روحانی و طیف اصلاح‌طلبی است! البته اظهارات انتخاباتی جان کری در شورای روابط خارجی آمریکا در حالی است که دقیقا مشابه همین نگرانی‌ها را جواد ظریف، یک سال پیش از آن در همین شورای روابط خارجی آمریکا مطرح کرد.

ظریف در این شورا خطاب به هاله اسفندیاری گفت: «اگر این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند مردم ایران در ۱۶ ماه آینده وقت خواهند داشت به عملکرد ما با آرای خود پاسخ دهند.»

او همچنین به شکست مذاکرات در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد و گفت شکست آن مذاکرات باعث شد جریان غرب ستیز در ایران بر سر کار بیاید و همین جریان او را بازنشسته کرد!

این نگرانی‌های مشترک ظریف و کری نشان می‌دهد آمریکایی‌ها یک هدف بزرگ در ایران دارند و آن هدف همان «نفوذ در ایران» است.

نفوذی که تغییر ساختار حکومتی در ایران را دنبال می‌کند و به همین دلیل از طریق توافق هسته‌ای به دنبال ایجاد یک مجرای ورود به ایران است تا از طریق این ورود، ظرفیت‌های همسو با خود را منسجم و تقویت کرده و با استفاده از فشار بیرونی که مکانیسم آن در توافق هسته‌ای تعبیه شده است، در موعد‌های حساس مانند انتخابات، حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد (حمایت‌های سیاسی- اقتصادی- فرهنگی).

در واقع توافق هسته‌ای همانند حفره نفوذ است و سیاسیونی که برای این توافق هورا می‌کشند بی‌صبرانه منتظر ورود آمریکا از این حفره هستند. اظهارات ابتکار نیز ناظر به همین موضوع است. او اکنون بالاترین مقام سیاسی در ایران است که رسما ارتباط توافق هسته‌ای و وضعیت نیروهای غربگرا یا به عبارتی تاثیر توافق هسته‌ای بر جایگاه غربگرایان ایران را تایید کرده است.

چرا ابتکار؟
معصومه ابتکار اگرچه رئیس سازمان محیط‌زیست است اما انتخاب معنادار بی‌بی‌سی برای گفت‌وگو درباره تاثیر توافق بر تحولات داخلی ایران بود. همانگونه که گفته شد، این زن اصلاح‌طلب، سال ۸۸ و در حالی که عضو شورای شهر بود تحرکات مشکوکی انجام می‌داد. به عبارتی او سال ۸۸ همسو با فتنه‌ای بود که هدفش تغییر ساختار جمهوری اسلامی بود.

او به همراه محمدعلی نجفی و در برخی مواقع احمد مسجدجامعی، وظیفه تحریک و شوراندن خانواده‌های قربانیان درگیری‌های خیابانی را برعهده داشت. در جریان رای اعتماد به محمدعلی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش کابینه حسن روحانی، ماجرای حضور او در منازل قربانیان مطرح شد که مدعی شد او وظیفه داشته به این موضوع بپردازد.

در واکنش به این اظهارنظر نجفی، سیدمسعود خاتمی رئیس وقت سازمان هلال‌احمر که مستقیما مسؤول ارتباط با خانواده حادثه‌ دیدگان بوده علیه نجفی افشاگری کرده و طی نامه‌ای به هیات رئیسه‌مجلس به تکذیب سخنان نجفی و توضیح ماجرا پرداخت.

خاتمی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس نوشت: در حوادث تأسفبار فتنه ۸۸ پس از تأکید مقام عظمای ولایت مبنی بر سرکشی و دلجویی از آسیب‌دیدگان حوادث، جمعیت هلال‌احمر با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی خود، تیمی متشکل از مسؤولان قسمت‌های ذی‌ربط و تعدادی از امدادگران را مأمور کرد پس از جمع‌آوری آمار و آدرس خانواده‌ها، با همکاری استانداری تهران به آنها سرکشی کند.

هیأت مذکور به همه خانواده‌ها در تهران و بعضی شهرستان‌ها سرکشی و ضمن بررسی مشکلات، موضوع را به مبادی ذی‌ربط منعکس کرد و جهت پیگیری مشکلات، ارتباط با بعضی خانواده‌ها تداوم پیدا کرد. (مدارک لازم در این زمینه موجود است‌) هیأت مذکور در این سرکشی در مواردی با حضور همزمان آقای نجفی و خانم ابتکار مواجه شدند در بررسی‌ای که از خانواده‌ها درباره اقدامات افراد مذکور صورت گرفت، مشخص شد نامبردگان موضوعات زیر را همه‌جا مطرح و پیگیری می‌کردند:

الف) در اغلب موارد آقای نجفی و خانم ابتکار خود را نماینده موسوی و کروبی معرفی کرده و پیام آنها را اعلام می‌کردند.

ب) مطالب مطرح شده نوعاً باعث تحریک احساسات و شعله‌ور شدن آتش فتنه بوده است، از قبیل اینکه شما باید حق خود را از حکومت بگیرید و متأسفانه با کمال بی‌انصافی مسؤولان بالای نظام را عامل حوادث معرفی می‌کردند.

ج) در مواردی اصرار داشتند به نحوی سران فتنه را به خانه‌های آسیب‌دیدگان ببرند که با مخالفت خانواده‌ها مواجه می‌شوند. اعتراف خانواده محترم فیض که در روزهای گذشته در سایت‌ها منتشر شد (و خود از رزمندگان دفاع مقدس بوده و فرزند خود را از دست داده) گواه این مطلب است.

به هر حال اکنون این زن، یعنی معصومه ابتکار که وفاداری او به فتنه ۸۸ (فتنه براندازی نظام) مشخص است؛ فارغ از پرداختن به چرایی حضور در کابینه همین نظام، روبه‌روی دوربین انگلیسی می‌نشیند و خرسند از توافق هسته‌ای، از تقویت جریان سیاسی خود در ایران خبر می‌دهد! همان جریانی که اکنون برخی اعضای آن اعتراف می‌کنند در دولتشان به دشمنان ایران اطلاعات داده می‌شد!

حسین علوی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 مرداد 1394برچسب:توافق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com