وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

  • عطاء الله مهاجرانی نماینده مجلس شورای اسلامی : ننگ و حسرت بر کسانی که زیباترین حماسه های عالم در خاک خودشان و به دست فرزندان همین امت نقش می شود و چشم بر این حماسه آفرینی ها فرو بسته اند.

 

  • ریگان: امیدوار است لغو تحریم گاز شوروی به رهبران جدید کرملین نشان دهد که آمریکا برای داشتن روابط بهتر با آن ها در هر زمان آماده است . 

 

  • یاسر عرفات: خطر شدیدی فلسطینی های ساکن لبنان را تهدید می کند .

 

  • شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی احمد عباسی داماد آیت الله شریعتمداری را به 5 سال حبس و روحانی نما عبدالرضا حجازی را به 7 ماه حبس تعزیری و خلع لباس از کسوت روحانیت محکوم کرد .

گناه بی سوادی مردم بر عهده قدرت های جبار است

مسئولین نهاد نهضت سواد آموزی در استان های مختلف کشور به اتفاق حجت الاسلام قرائتی نماینده امام در این نهاد عصر دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند.

در این ملاقات آیت الله خامنه ای با اشاره به اهمیت و حساسیت کار این نهاد انقلابی و نتایج مفید آن در آینده ای نزدیک اظهار داشتند : اگر نهادهای دیگر به ضرورت ها و نیازهای کنونی این جامعه نگاه می کنند نهاد پربرکت نهضت سوادآموزی به نیازهای آینده و دراز مدت انقلاب و جامعه ما نظر دارد .

ایشان ادامه دادند : گناه بی سوادی ملت ها به عهده قدرت های قهار و جباری است که از آگاهی ملت ها در هراسند و ما که امروز علیه این قدرت ها قد علم کرده ایم و این ملت در برابر همه سلطه های جباری که بر انسان ها ستم کرده و زور گفته یا امروز می گویند ایستاده است ، بایستی این لکه ننگی که سلطه های بی رحم و جبار روزگار برای انسان ها به وجود آورده اند را زدوده و پاک نماید . (1)

علامه طباطبایی مجموعه ای از معارف و فرهنگ اسلام بود

آیت الله خامنه ای در پیامی به مناسبت اولین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی ایشان را مجموعه ای از معارف و فرهنگ اسلامی خواندند.

آیت الله خامنه ای تاکید کردند :  او مجموعه ای از معارف و فرهنگ اسلام بود؛ فقیه بود؛ حکیم بود؛ آگاه از اندوخته های فلسفی شرق و غرب بود؛ مفسر قرآن بود؛ از علوم اسلامی، یعنی علومی که از اسلام نشأت گرفته یا از آن تغذیه کرده است، مطلع بود: از اصول، از کلام، ادبیات، از نجوم و هیئت و ریاضیات و از برخی علوم بی نام و نشان دیگر.

آیت الله خامنه ای تصریح کردند : او که در سفره متاع ارزنده حوزه علمیه قم در شمار درخشنده ترین گوهرها بود و به آن مدرسه اسلامی پربرکت ارزش می بخشید تنها به آن حوزه محدود نشده بود و به تدریج در همه حوزه های علمی و در هم محافل اسلامی و در سطح وسیع جامعه، حضور خود را مجسم تر و برجسته تر می ساخت، معارفی که از زبان و قلم او بر صفحه دل ها و کاغذها نقش بسته بود از صدها و هزارها زبان و با صدها و هزارها بیان در همه جا منتشر می گشت و به همه کس علم و معرفت می آموخت.(2)

وزیر ارشاد : باید نشان دهیم که از نظر فرهنگی و فلسفی نیز می توانیم انقلاب کنیم

محمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی در دیدار دیروز خود با معاونین هنری و بین المللی این وزارتخانه به تشریح هنر از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت : در دنیای امروز هیچ کشوری نمی تواند به طور مجرد زندگی کند همه کشورها به همدیگر نیاز دارند و همین نیاز است که کشورها را به صورت استعماری در می آورد ولی در اسلام چنین نیازی احساس نمی شود ، مسلمان خود را صاحب یک رسالت الهی می داند و تبلیغ در زندگی یک اصل است . تمام رسالت پیامبران و نبی اکرم چیزی جز تبلیغ و بلاغ نیست وظیفه ما الهی است و باید نشان بدهیم که از نظر فرهنگی و فلسفی نیز می توانیم در جهان انقلاب کنیم . (3)

هشدار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مورد جعلیات امپریالیزم خبری

آمریکا و صهیونیزم جهانی و عوامل آنان به خاطر توطئه مشترکشان علیه ملت مسلمان فلسطین طی قطعنامه ای که از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی به کنفرانس خبرگزاری های ناوابسته در تونس ارائه شد محکوم شدند. در این قطعنامه از نمایندگان بیش از 50 خبرگزاری شرکت کننده خواسته شده است به جای به کار بردن کلمه اسرائیل از اصطلاح رژیم اشغالگر قدس و یا اصطلاح دیگری که مورد تائید مجمع عمومی است استفاده شود .

در قطعنامه فوق همچنین ضمن محکوم شدن آمریکا – صهیونیزم و عوامل آن ها از مبارزه به حق ملت مسلمان فلسطین به طور کامل حمایت شده و به خبرگزاری ها در مورد القائات فرهنگی و ساخته های مجعول امپریالیزم خبری هشدار داده شد و از آن ها خواسته شده است خطرات قتل عام خواهران و برادران فلسطینی به وسیله صهیونیست ها در اردوگاه صبرا و شتیلا را در سالروز شهادت آن ها زنده نگه دارند.(4)

مهاجرانی : ملی گرایان کجا هستند تا مجاهدت ها را در جبهه ببینند

عطاء الله مهاجرانی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در مقاله ای با عنوان « این جا خون حسین (ع) می جوشد به شدت به ملی گرایان حمله کرد . در بخشی از این مقاله با اشاره به شهادت جوانان در جبهه های جنگ آمده است : آن ها که در محراب ملیت دوستی به خاک افتاده اند و آن ها که خاک را به ارزش عقیده می دانند و آنان که ایران را مقدم بر اسلام می پندارند ، کجا هستند که ببینند امروز ایران زیبا ترین ترسیم از سیمای یک ملت است و فرزندان میهن اسلامی خاک را با خون آبادان کرده و پاس داشته اند .

وی با اشاره به این که هر گاه بیگانه آمده ایران را گرفته و مانده است و این حلقه اسارت تنها یک بار و آن هم امروز شکسته است نوشت : ننگ و حسرت بر کسانی که زیباترین حماسه های عالم در خاک خودشان و به دست فرزندان همین امت نقش می شود و چشم بر این حماسه آفرینی ها فرو بسته اند و دل به جنگ کبیر میهنی روسیه سپرده اند !

مهاجرانی همچنین با اشاره به روی دادهای کردستان نوشته است : بزرگترین جنایت دموکرات و کومله به مردم کرد این بوده که باعث شده اند آبادانی کردستان به تعویق بیفتد و بچه های جهاد سازندگی کردستان که برای آبادانی این استان قدم های بسیاری برداشته اند با مقاومت و ممانعت و شهادت روبرو گشته اند . (5)

ریگان تحریم علیه خط لوله گاز شوروی را لغو کرد

ریگان تحریم های جنجال بر انگیز علیه خط لوله گاز شوروی را روز شنبه لغو کرد و گفت : امیدوار است این اقدام به رهبران جدید کرملین نشان دهد که آمریکا برای داشتن روابط بهتر با آن ها در هر زمان آماده است . (6)

عرفات : اسرائیل همواره مجری سیاست آمریکا بوده است

یاسر عرفات رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در دیدار با نمایندگان مجمع عمومی خبرگزاری های کشورهای غیر متعهد در تونس گفت : خطر شدیدی فلسطینی های ساکن لبنان را تهدید می کند .

عرفات در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای اروپای غربی می توانند رژیم صهیونیستی را به تغییر سیاست در لبنان وادار کنند گفت : ما هرگز در این باره اندیشه واهی به خود راه نمی دهیم و چون اطمینان داریم که اسرائیل هیچ گاه سیاست بخصوص در خاورمیانه نداشته و پیوسته مجری سیاست آمریکا در این منطقه بوده است.(7)

حکم دادگاه انقلاب درباره داماد آیت الله شریعتمداری صادر شد

شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارتش پس از چند جلسه دادرسی و شور سرانجام احمد عباسی داماد آیت الله شریعتمداری را به 5 سال حبس ( 8 ماه تنجیزی و 10 سال تعلیقی ) و روحانی نما عبدالرضا حجازی را به 7 ماه حبس تعزیری و خلع لباس از کسوت روحانیت محکوم کرد .

در مورد متهم ردیف یکم عبدالرضا حجازی قطب زاده مدعی است که حجازی را در جریان کلی اقدامات خود گذاشته ولی جزئیات توطئه را برای او تشریح نکرده است و همچنین به وسیله حجازی برای آیت الله شریعتمداری در این رابطه پیام فرستاده است .

عبدالرضا حجازی در دفاعیات خود منکر اطلاع از این توطئه است ولی آن چه از محتویات پرونده و اظهارات قطب زاده و اقاریر ضمنی حجازی و بازجویی های آیت الله شریعتمداری استنباط می شود این است که عبدالرضا حجازی اجمالا در جریان اقدامات قطب زاده بوده است ولی اطلاع وی اجمالی و اندک بوده و اقدام عملی چشمگیری نداشته لذا با در نظر گرفتن تمام ابعاد مسئله وی را به 7 ماه حبس تعزیری محکوم می نماید.

ضمنا با در نظر گرفتن سوابق متهم و ضعف هایی که در رژیم سابق داشته این دادگاه وی را شایسته استفاده از لباس مقدس روحانیت نمی داند و لذا از این تاریخ حق استفاده از کسوت روحانیت را ندارد . (8)

پی نوشت:

1- کیهان ، 23 آبان 1361 ، صفحه 2

2-جمهوری اسلامی ، 23 آبان 1361 ، صفحه 12

3=اطلاعات ، 23 آبان 1361 ، صفحه 3

4- اطلاعات ، 23 آبان 1361 ، صفحه 3

5-اطلاعات ، 23 آبان 1361 ، صفحه 8

6-اطلاعات ، 23 آبان 1361 ، صفحه 12

7-اطلاعات ، 23 آبان 1361 ، صفحه 12


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 23 آبان 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com