وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


انتشار خبرهای مربوط به بمب گذاری ها، احتمال وقوع حملات تروریستی به زائرین در مسیر پیاده روی نجف و بصره تا کربلا، و شیوع بیماری های واگیردار از جمله ابزار این رسانه ها برای منصرف کردن زائرین از سفر به عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین است. البته سایت های خبری مسلمانان نیز اینگونه اخبار را تا حدودی انتشار می دهند اما مسئله این است که در این سایت ها، اخبار مذکور نه به انگیزه ی منصرف کردن مسلمانان بلکه صرفا با نیت هشدار و به منظور هرچه بهتر برگزار کردن مراسم منتشر می شوند. اما در رسانه های ضداسلامی و غربی نه تنها هیچ خبری از هشدار نبوده و نیست، بلکه توجه به این مسئله که رسانه های فوق الذکر فقط به جنبه ی خطرناک بودن ماجرا تمرکز کرده اند، بدیهی بودن انگیزه ی پلید آنان را مشخص می کند. حقیقت این است که استکبار، از اجتماعی که تعامل میلیون ها شیعه و سنی عاشق فرهنگ شهادت را تسهیل می کند به جدّ احساس خطر می کنند.

این خطر سالهاست به حدی آنان را نگران ساخته است که حتی در افشاگری های ادوارد اسنودن در ویکی لیکس هم می توان رد آن را پیدا کرد. در یکی از صفحات سایتی که اسنودن افشاگری های خود را در آن منتشر کرده است (مربوط به سال 2008)، به این نکته اشاره می شود که از سالهای پیش مقامات شهری نجف و ... برای بهتر برگزار شدن مراسم و رفاه حال شرکت کنندگان، هماهنگی های لازم را با نیروهای امنیتی و علمای بزرگی همچون آیت الله سیستانی انجام می داده اند. توضیحی که در صفحه ی مذکور درخصوص مراسم اربعین آمده است نشان از اهمیت این موضوع برای سازمان های جاسوسی امریکا دارد، به نحوی که گزارش دهنده اصرار دارد واقعه ی کربلا و ارتباط آن با روز اربعین را برای مقام بالاتر خود توضیح دهد:

”... پیش بینی شده است اربعین امسال (2008 میلادی) هشت میلیون زائر شیعه با پای پیاده به مسجد امام حسین واقع در کربلا بروند تا چهلمین روز وفات امام حسین(ع)، نوه ی پیامبر(ص)، که در جنگی نزدیک کربلا کشته شده بود را گرامی بدارند. مسلمانان شیعه معتقدند چهل روز طول کشیده است تا اجدادشان بدن های بی سر امام حسین و 72 تن از سربازانش را به طرز شایسته تری به خاک بسپارند و بدین ترتیب این روز یکی از مقدس ترین ایام آنان است. در روز 16 فوریه، یکی از دو باند تمام جاده های نجف به کربلا بسته خواهد شد تا برای تمام زائرین جای کافی برای طی پیاده ی مسیر وجود داشته باشد. در آن روز اقدامات و تدابیر امنیتی در نهایت امر لحاظ می شوند... فرماندار نجف به رابط ما گفته است در زمان حکومت صدام، شیعیان اجازه ی گرامیداشت اربعین را نداشتند و شیعیان بسیاری به خاطر عزاداری در این روز به زندان افتاده و یا اعدام شده اند..."

در ادامه به گوشه ای از اخباری که رسانه های مختلف در جهت ارعاب زائرین منتشر کرده اند اشاره می شود. سایت تخصصی ارتباطات بریتانیا روز گذشته خبر از اولین حمله ی انتحاری داد که موجب شهادت 9 نفر و زخمی شدن 21 نفر دیگر شد. در این خبر آمده است: ”این اولین حمله به زائرین شیعه در بغداد بود..." گویی نویسنده ی خبر مطمئن است قطعا حملات دیگری در بغداد رخ خواهد داد! این سایت، با مرتبط دانستن این حمله به داعش نوشت: ”اگرچه هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است اما همیشه این داعش بوده است که حملات گسترده ای علیه شیعیان انجام داده است."

اما سایت سوئیس اینفو به همین شیوه بسنده نکرده و سعی نموده از آب گل آلود ماهی بگیرد و روابط ایران و عراق را خدشه دار عنوان کند! در مطلب این سایت، تجمع زوار ایرانی در مرز ایران و عراق مورد توجه ویژه قرار گرفته و آمده است: ”این برای اولین بار است که بین مقامات عراقی و ایرانی تنش به وجود می آید زیرا ایرانیانی که سعی داشتند بدون ویزا و با تخریب فنس ها و مجروح کردن مرزبانان عراقی از مرز رد شوند نظم را به هم زده بودند." این در حالی است که بنا به اطلاعیه ی دیروز، عبور با گذرنامه ولی بدون ویزا برای برخی از هم وطنان که موفق به اخذ ویزا نشده بودند با هماهنگی مقامات دولت عراق صورت پذیرفته است و تنشی در روابط ایران و عراق وجود ندارد.

سایت های بیزنس استاندارد، اکسپرس تریبون، دیلی استار، و سایت امریکایی ریپابلیک، از جمله سایت هایی بودند که در روزهای اخیر مخصوصا پس از حمله ی دیروز، به انتشار گسترده ی خبرهای دلهره آور در رابطه با مراسم اربعین پرداختند. اما نکته ی جالب ماجرا این است که حتی با وجود هدف خاص برخی سایت ها از بازتاب اینچنینی اخبار اربعین، باز هم عدو سبب خیر شده و همین گزیده ی توضیحی که رسانه ها به ناچار و در خلال خبر خود در رابطه با اربعین و چرایی و چیستی آن موجب آشنا شدن غیرمسلمانان با این مراسم و به تبع آن، پرآوازه تر شدن نام سالار شهیدان در کشورهای غربی است. امروزه هر شهروند امریکایی یا اروپایی که فقط دقایقی از وقت خود را به شبکه های خبری ماهواره ای یا سایت های خبری اختصاص دهد، به کرات نام اربعین، امام حسین (ع)، و کربلا را خواهد شنید و حتی المقدور به طور مختصر با سرگذشت ایشان آشنا خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 14 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com