وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

ایران، ترکیه و مکزیک قدرت برتر در سال 2035 می‌شوند

این پژوهشگر مسائل دکترین امنیت بدون مرز تأکید کرد: طبق این نظریه، در سال 2050 با فاجعه بزرگ شلوغی شهرها و شهرنشینی مواجه می‌شویم و اضطراب و مشکلات روحی، روانی و همچنین تغییر قدرت از غرب به شرق از دیگر مسائلی است که گریبان‌گیر آینده در سال 2050 خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز اراده‌ای برای تغییر این 13 مشکل در آینده نداشته باشیم این مسائل در آینده گریبان‌ کشور ما را نیز خواهد گرفت.

عباسی خاطرنشان کرد: البته براساس این نظریه تا سال 2050 میلادی کشورهای ایران، ترکیه و مکزیک در سه قاره امریکا، اروپا و آسیا قدرت را در دست می‌گیرند.

وی تبیین کرد: مکزیک به دلیل رشد جمعیت، ترکیه به دلایل مختلفی و ایران به دلیل تولید جنبش نرم‌افزاری به قدرت‌های برتر تبدیل می‌شوند، در صورتی که در سال 2035 لیبرالیسم دیگر ناکارآمده بوده و جز تکنولوژی، چیزی از فرهنگ سیاسی و اجتماعی آن باقی نمی‌ماند.

 رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز با عنوان این مطلب که بخش عمده‌ای از بی‌ثباتی جهان به مسائل سازمان ملل برمی‌گردد، گفت خوشبینی مفرطی به سازمان ملل در بین جامعه دانشگاهی و نخبگان ما وجود دارد که باید این خوشبینی را به چالش بکشیم.

وی تشریح کرد: سازمان ملل به بحث سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، افغانستان و یمن بی‌توجه بوده است، در صورتی که این کشورها عضو سازمان ملل هستند و حق عضویت پرداخت می‌کنند.

یک طرح استراتژیک برای تخریب چهره اسلام وجود دارد

به گفته این پژوهشگر مسائل سیاسی، «ریچارد هاس»، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا افق تحولات 30 ساله‌ای را برای کشورها پیش‌بینی می‌کند؛ اینکه به کدام سمت و سو بروند.

وی افزود: «هاس» مقاله‌ای را با عنوان جنگ مذهبی 30 ساله جدید منتشر کرد که چند روز پس از انتشار آن، اقدامات وحشیانه گروهک تروریستی داعش در منطقه آغاز شد.

عباسی تصریح کرد: رفتارهایی از قبیل بُریدن سر انسان‌های بی‌گناه، تیرباران دسته‌جمعی مردم، برده‌فروشی زنان و ویران کردن مقبره انبیاء و بمب‌گذاری‌های آنان، توسط گروهک تروریستی داعش صورت می‌گیرد که ساختارسوزی، فرهنگ‌سوزی و با بشریت ضدیت علنی دارد.

به گفته وی، آنها برای تأثیر بیشتر بر مخاطب و خدشه به چهره اسلام چنین روش‌هایی را به کار می‌برند و باید دانست که پیروزی با رعب و وحشت به دست نمی‌آید، بلکه امروز کسی موفق و پیروز است که بتواند ذهن‌ها را تسخیر کند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز یادآور شد: توهین گروه‌های تندرو شیعه به مقدسات اهل سنت و یا توهین تکفیری‌های اهل سنت به مقدسات تشیع آغاز جنگ 30 ساله مذهبی است که «ریچارد هاس» آن را پیش‌بینی کرده است.

وی همچنین گفت: 280 هزار کشته در سوریه، 7 میلیون نفر آواره و برگشت 70 ساله سوریه به عقب از عواقب جنگی است که در قالب جنگ مذهبی در این کشور اتفاق افتاده است و این مسئله در کشورهای عراق، لیبی و افغانستان هم اتفاق افتاده است.

عباسی متذکر شد: در صورتی که این وضعیت به مدت 30 سال ادامه داشته باشد، نسلی که بعد از این مدت بیایند و ببینند که به نام دین پدر آنها کشته شده و مادر و خواهرانشان با عنوان برده جنسی فروخته شده‌اند، از اسلام رویگردان می‌شوند و این همان چیزی است که غرب به دنبال آن است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز اضافه کرد: یک طرح استراتژیک برای تخریب چهره اسلام وجود دارد که بازیگران آن خود مسلمانان هستند و موجب می‌شود پدیده اسلام‌ستیزی هم در دل مسلمانان به وجود بیاید.

وی در ادامه امنیت کشور را موهبتی الهی دانست که خداوند به این ملت لطف کرده است و ادامه داد: نیروهای امنیتی با جان و خون خود این امنیت را رقم می‌زنند که ما باید این امنیت را به عنوان یک نعمت قدر بدانیم.

تمامی نابسامانی‌ها در جهان مربوط به سازمان ملل است

رئیس اندیشکده یقین در ادامه با اشاره به اینکه تمامی نابسامانی‌ها در جهان مربوط به سازمان ملل است، عنوان کرد: با این وجود هم، برخی مسئولان کشور سازمان ملل را وحی مُنزَل می‌دانند و حتی برخی نخبگان و دانشگاهیان هم خیال می‌کنند که سازمان ملل یک سازمان پاک و بی‌عیب و نقص است.

وی توضیح داد: خوشبینی عجیبی به سازمان ملل وجود دارد اما این سازمان در طول 13، 14 سال گذشته جز اینکه ملت ما را زجر دهند، هیچ خیری برای کشور ما نداشته است اما هر زمانی که برای کارهایی به ایران آمده‌اند، مسئولان ما هرچه خواسته‌اند در اختیار آنها گذاشته‌اند.

عباسی تصریح کرد: برخی مسئولان حتی اطلاعات دانشمندان هسته‌ای کشورمان را هم به آنها دادند و آنها با اطلاعات لازم دانشمندان ما چون شهید شهریاری و احمدی‌روشن را ترور کردند. 

وی افزود: گاهی در کلاس‌های علوم انسانی ما اساتید به برخی مسئولان گیر می‌دهند اما سراغی از سازمان ملل نمی‌گیرند که 5 کشور از طریق این سازمان خود را به ما تحمیل می‌کنند و از طریق نهادهای زیرمجموعه از جمله حقوق بشر ما را زیرسئوال می‌برند.

نسل جوان خوشبینی مفرط به سازمان ملل را به چالش بکشد

وی با عنوان این مطلب که بخش عمده‌ای از بی‌ثباتی جهان به مسائل سازمان ملل برمی‌گردد، گفت: خوشبینی مفرطی به سازمان ملل وجود در بین جامعه دانشگاهی و نخبگان ما وجود دارد که نسل جوان کنونی ما این خوشبینی را به چالش بکشد.

عباسی اضافه کرد: در صورتی که نسل کنونی دانشجوی ما نتواند برای آینده خود تأثیرگذاری داشته باشد، منفعل خواهد بود و دیگران برای آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: غرب به دنبال تجزیه کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله عراق، عربستان، ایران و چند کشور دیگر هستند که در این طرح ایران را به 7 کشور، عربستان به 5 کشور و عراق را به 3 کشور تجزیه کرده‌اند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز افزود: در صورتی که نسل جوان امروزی غفلت کند، تجزیه این کشورها به نتیجه می‌رسد و ما معتقدیم در یک حکومت مردمی، باید مردم را برای تصمیم‌سازی در 20 سال آینده آماده کرد.

انتهای پیام/79001/ذ40


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:دکتر حسن عباسی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com