وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اوحدی گفت: حکم دو پلیس خاطی به وزارت کشور عربستان رفته و امیدواریم با اجرای آن، شاهد محکومیت خاطیان باشیم؛  بعد از اجرای حکم نیز در شورای امنیت کشور و از سوی مسئولان برای از سرگیری این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

وی نقش رهبر معظم انقلاب در پیگیری فاجعه منا را بسیار ثمربخش عنوان کرد و گفت: اگر پیام‌های ایشان نبود امروز این موفقیت به‌دست آمده در استمرار شناسایی پیکرها و بازگرداندن آنها را نداشتیم.

رییس سازمان حج وزیارت ادامه داد: اگر فرمایش‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب نبود امروز شاهد به ثمر نشستن زحماتی که در طی ماههای گذشته انجام گرفته، نبودیم.

اوحدی تصریح کرد: یکی از آرزوهای خانواده‌های داغدیده فاجعه منا دیدار با رهبر معظم انقلاب است و این مهم می تواند تسکینی برای حال آنان باشد و تاثیر گذاری مثبتی بر روی روحیه آنان خواهد بود.

وی درباره عملکرد دولت در این فاجعه نیز اظهار داشت: دولت و به‌ویژه دستگاه دیپلماسی که مسئولیت حقوقی این فاجعه را برعهده گرفته باید به طور جد تا استیفای حقوق جانباختگان فعالیت کنند و امیدواریم بزودی شاهد استیفای حقوق جانباختگان و حادثه دیدگان فاجعه منا باشیم.

** فقط 3 مفقودی در میان فاجعه دیدگان منا وجود دارد

وی درباره آخرین وضعیت مفقودین و جانباختگان فاجعه مناء گفت: تاکنون تنها 3 مفقود از مجموع  461  نفر زائر جانباخته فاجعه منا وجود دارد که امیدواریم هویت این افراد مفقود نیز در روزهای آتی شناسایی شود.

رییس سازمان حج و زیارت با یادآوری روزهای نخست این فاجعه تاسف بار گفت:  در روزهای ابتدای این فاجعه توانستیم فقط  382 زائر جانباخته ایرانی را شناسایی و به کشور منتقل کنیم اما در حدود 79 نفر از جان‌باختگان و مفقودین بدون مجوز در عربستان دفن شده بودند که بعد از شناسایی و رایزنی های لازم 37 نفر از خانواده‌های آنان درخواست کردند که پیکرهای نزدیکانشان به کشور منتقل شود و تاکنون 5 پیکر به ایران منتقل شده و تا سه‌شنبه هفته جاری نیز  13 پیکر دیگر نیز به ایران منتقل خواهد شد؛ البته امیدواریم تا هفته‌های آینده 22 پیکر دیگر نیز به ایران منتقل شود.

اوحدی  همچنین ادامه داد: تاکنون 65 خانواده با هزینه سازمان حج برای شناسایی مفقودین به مکه اعزام شده‌اند که برای تسلی خاطر آنها زمینه تشرف این خانواده‌ها به مدینه نیز فراهم شد.

** معاونت کنسولی و.زارت امور خارجه مسئول پیگیری حقوقی فاجعه منا

وی مسئولیت پیگیری حقوقی این فاجعه راربرعهده دستگاه دیپلماسی و معاونت کنسولی دانست و گفت:‌: تاکنون چند پرونده درباره عربستان سعودی در وزارت امور خارجه باز است که در کنار فاجعه مناء می توان به پرونده هواپیمایی فرودگاه مدینه و  پرونده پلیس های مجرم اشاره کرد.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: درباره پرونده 2 پلیس مجرم فرودگاه جده نیز هفته پیش از سوی دستگاه قضایی سعودی حکمی برای این دو نفر صادر شد و  به وزارت کشور عربستان ابلاغ شد؛ ما نیز منتظریم تا این حکم اجرا شود و پس از اجرا می‌توانیم طبق مصوبه شورای امنیت ملی درباره از سر گیری عمره تصمیم گیری کنیم.

اوحدی همچنین به حضور در میان خانواده‌های قربانیان فاجعه منا اشاره کرد و افزود:  پس از این فاجعه تاسف‌بار در بیش از 16 شهر به میان خانواده‌های قربانیان رفتیم و این رویکرد برای دلجویی از خانواده‌های فاجعه دیدگان بود و باید تلاش برای فراموش نشدن این فاجعه انجام پذیرد.

وی ادامه داد: قرار است کتابی با عنوان شرحی بر فاجعه غم‌بار مناء از سوی سازمان حج و زیارت منتشر شود که در این اثر تمام مستندات این فاجعه منتشر شده است  که امیدواریم با تشکیل NGOها بتوانیم یاد این فاجعه را زنده نگه داریم.

** هنوز افزایش تعداد زائران حج تمتع اعلان نشده است

رییس سازمان حج و زیارت درباره حج تمتع 95 نیز  گفت: برای حج آتی 450 کاروان اعزام خواهند شد و همچنین سهمیه اعزام‌ها نیز برای حج تمتع ماننده حج گذشته است و تاکنون افزایش سهمیه نداشتیم.

اوحدی خاطر نشان کرد: در تمتع 94 تعداد 19 ایستگاه پروازی داشتیم که برای تمتع 95 به 20 ایستگاه رسانده‌ایم و همچنین 60 درصد زائران مدینه قبل هستند و 40 درصد آنان مدینه بعد می باشند؛ البته در سال گذشته در 13 استان امکان انتخاب مدینه قبل یا مدینه بعد وجود داشت که امسال در تلاشیم تعداد این استان‌ها را افزایش دهیم و این انتخاب‌ها بیشتر شود.

وی ادامه داد: عوامل ستادی نیز  17 مرداد 95 به عربستان اعزام می‌شوند و نخستین پرواز زائران نیز از 21 مردادماه به مدینه و از تهران انجام خواهد گرفت.

رییس سازمان حج و زیارت درباره نحوه ثبت نام‌ها نیز اظهار داشت: در 17 ربیع‌الاول فراخوان سازمان حج و زیارت اعلام شد و  17 و 18 بهمن‌ماه  نیز اطلاعات تکمیلی و اسامی کاروان‌ها به همراه گروه‌های قیمتی در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر خواهد شد؛ البته امسال ثبت‌نام‌ها به صورت اینترنتی و از طریق آدرس www.haj95.haj.ir انجام می‌شود.

اوحدی با بیان اینکه 23 بهمن‌ماه امسال ثبت‌نام استان‌های تهران، البرز، قم و قزوین آغاز خواهد شد، گفت: در 21 و 22 بهمن‌ماه اطلاعیه ثبت‌نام‌های استانی اعلام می‌شود و براساس آن استان‌ها می‌توانند در روزهای 24 و 25 بهمن‌ماه برای حج تمتع ثبت‌نام کنند.

وی درباره افزایش تعداد زائران نیز گفت: در اسفند ماه دیداری با وزیر حج عربستان خواهیم داشت و در این رابطه نیز با طرف مقابل صحبت می کنیم.

** 76 نفر از قربانیان فاجعه منا اهل تسنن بودند

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از مجموع شهدای مناء 76 نفر از اهل تسنن و 31 نفر هم از بانوان بودند، گفت: پیگیری ها برای استیفای حقوق تمامی فاجعه دیدگان ادامه دارد و معاونت  کنسولی وزارت امور خارجه به طور جد پیگیر این موضوع است.

اوحدی همچنین شایعاتی مبنی بر دفن دسته جمعی حادثه دیدگان را رد کرد و گفت: چنین موضوعی به هیچ عنوان وجود نداشت و حادثه دیدگان در مقبره الشهدای مکه دفن شده اند و حتی پیکرهایی که از سوی خانواده هاشان تمایل به بازگشت دارند نیز به کشور بازگردانده‌ایم.

وی در خصوص دفن‌شدگان فاجعه مناء در مکه گفت: 42 خانواده جان‌باختگان منا درخواست کردند که پیکر عزیزانشان در همان مکه مدفون بماند و ما نیز به محض از سر گیری عمره 2 نفر از بستگان آنان را برای زیارت قبور عزیزانشان به مکه اعزام می‌کنیم؛ همچنین این عزیزان در مقبره‌الشهدای مکه دفن شده‌اند و تمام قبرها استاندارد و انفرادی است و عربستان متعهد شده که هیچ پیکر دیگری را در آنجا دفن نکند.

** طراحی پابند برای زائران حج تمتع

رییس سازمان حج و زیارت درباره ‌ کارت‌های شناسایی زائران تمتع  نیز اظهار داشت:‌در حال مطالعه هستیم تا پابندهایی را برای شناسایی افراد ایجاد کنیم و همچنین یک GPS جدید نیز  روی نرم‌افزارها و پابندهای شناسایی نصب تا  بتوانیم حادثه دیدگان و یا گمشدگان را شناسایی کنیم.

اوحدی به عدم تشرف مدیر کاروان ها و مسئولان کاروانی اشاره کرد و افزود: امسال در حدود  10 درصد از عوامل ستادی ما برای حج مشرف شدند که  بخشنامه‌ای داریم تا برای تمتع 95 هیچ مدیر کاروان و معاونی نمی‌تواند محرم شود و از عوامل ستادی و تیم‌های پزشکی فقط بار اولی‌ها محرم می‌شوند.

** رشد سفر زائران در اربعین

وی همچنین در خصوص آخرین آمار سفرهای اربعین امسال گفت: در اربعین امسال بیش از یک میلیون و 700 هزار ایرانی به عتبات عالیات سفر کردند که این مهم افزایش 10 درصدی سفر نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد؛ که با وجود محدودیت ویزای اجباری عراق، امسال زائران بیشتری نسبت به سال گذشته به عتبات سفر کردند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به گسترده شدن بزرگترین سفره پذیرایی از مردم توسط خود مردم در اربعین امسال گفت: امسال 160 موکب مردمی در مرز شلمچه برپا شد و بدون عملکرد مثبت مردم کمک‌ها و منابع دولتی کافی نبود.

وی همچنین از پیروزی‌های انجام شده علیه داعش احساس رضایت کرد و گفت:  امیدواریم که با پیروزی‌های ارتش عراق مسیر سامرا باز شود و سفر به سامرا در بسته‌های سفرهای عتبات سازمان حج و زیارت قرار بگیرد.

** سفر به کربلا در ایام اربعین، کاروانی می‌شود

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از کاروانی شدن سفرها برای اربعین خبر داد و گفت: تمام اعزام‌ها در اربعین به صورت کاروانی خواهد بود چرا که امسال نیز معدود کاروان‌ها به صورت تقلبی ویزا صادر کردند که باعث بروز مشکلاتی برای زائران شد.

اوحدی تصریح کرد:‌علاقه مندان به سفر عتبات عالیات برای اربعین حسینی باید به نام نویسی و انتخاب کاروان‌ها دقت کنند و بی دقتی به همراه  ‌اعتماد داشتن بیش از حد موجب بروز مشکلات زیادی می‌شود؛ همچنانکه امسال نیز مشکلاتی از این دست حاصل شد.

** نرخ ویزای عراق  کاهش می‌یابد

وی همچنین از نرخ صدور ویزا برای سفر اربعین نیز انتقاد کرد و گفت: امسال ما روی نرخ ارز صدور ویزا انتقاد داشتیم و به نظر ما 40 دلار نرخ خوبی برای سفر زائران اربعین نیست که در سال آینده باید اصلاح شود.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین درباره اقدامات امسال سازمان حج و زیارت در زمینه اعزام عتبات عالیات گفت: بسته‌های سفری را برای عتبات عالیات در نظر گرفته‌ایم  ک هدر قالب‌های  7، 5، 4 و 3 روزه است و متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه www.atabat.org.ir از نحوه سفرها مطلع و انواع آنان مطلع شوند.

اوحدی تصریح کرد: نرخ اعزام‌های هوایی  در بسته 7 روزه بین یک میلیون و 300 هزار تا یک میلیون و 580 هزار تومان است و نرخ زمینی برای آن بسته نیز بین یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه زائران حتماً به دفاتر مورد تائید سازمان حج و زیارت برای اعزام به عتبات مراجعه کنند، گفت: متأسفانه برخی از دفاتر غیرقانونی زوار را با مبالغ اندک به عتبات می‌برند و در آنجا مبالغی اضافه را برای سفر به کاظمین و هزینه‌های خروج از مرز دریافت می‌کنند که از نظر ما غیرقانونی است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین  به تفاهم‌نامه‌های سازمان حج با سازمان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد برای اعزام افراد تحت پوشش این سازمان با قیمت‌های پایین‌تر امضاء کرده‌ایم؛ با بسیج نیز تفاهم‌نامه‌ای برای اعزام کاروان‌های راهیان نور به کربلا امضاء کرده‌ایم.

اوحدی ادامه داد: قرار است در روز سه‌شنبه تفاهم‌نامه‌ای را با بانک ملت برای اعطای 20 هزار وام یک میلیونی با کارمزد 4 درصد به دانشجویان امضاء کنیم و همچنین تفاهم‌نامه‌ای شبیه آن را با بانک انصار برای اعزام دانش‌آموزان امضاء کرده‌ایم.

وی همچنین درباره اعزام‌های نوروزی سازمان حج به عتبات نیز گفت: ثبت‌نام‌ اعزام‌های نوروزی از اواسط بهمن‌ماه آغاز و اعزام‌ها از 23 اسفند شروع می‌شود؛ البته هنوز افزایش قیمت در این زمینه نداریم.

** احتمال سفر به سوریه از عید نوروز

رییس سازمان حج و زیارت درباره از سر گیری اعزام‌ها به سوریه نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین مسئولان سازمان حج و زیارت و مسئولان سوری منعقد شد و قرار شد به مدت 6 ماه روی این تفاهم‌نامه کارشناسی صورت بگیرد و هیأت سوری به ایران اعزام شود؛البته  بعد از پیروزی‌های بزرگ سیاسی و میدانی در سوریه به نظر امنیت خوبی در این کشور برقرار شده  و می‌توان به از سرگیری اعزام‌های زائران امیدوار بود.

اوحدی ادامه داد: تفاهم‌نامه میان ایران و سوریه یک پیوست امنیتی دارد و سفیر سوریه در ایران توسط نخست وزیر سوریه به عنوان نماینده تام‌الاختیار این کشور برای تنظیم این پیوست امنیتی منصوب شده است و 2 هفته بعد نیز هیأت مشترک ما به سوریه اعزام می‌شوند و اگر تمام کارها خوب پیش رود امیدواریم در نوروز اعزام‌ به سوریه انجام بگیرد.


نظرات شما عزیزان:

هیوا
ساعت8:47---14 دی 1394
وب خوشگل و نازی داری حیفه که بازدیدش اینقدر کم باشه برای افزایش بازدید راهکارهای جدیدی دارم پس به وبلاگ من سر بزن مطمئن باش پشیمون نمی شی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 دی 1394برچسب:آل سگود,وحشی,وهابی,حیوان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com