وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

شورای امنیت همچنین سازمان ملل متحد، بارها این اقدام رژیم صهیونیست ها را محکوم نموده اند و از آن ها خواسته اند که به قطعنامه‌های مربوط به بلندی‌های اشغال شده جولان به‌ ویژه قطعنامه 497 شورای امنیت که تدابیر این رژیم را در بلندی‌های جولان غیرقانونی دانسته، عمل کند.

روزنامه اسرائیلی  Yediot Aharonot در شماره دیروز خود می نویسد: پس از نزدیک شدن به بیست سال از توقف حفاری برای یافتن نفت در سرزمین های اشغالی جولان سوریه ، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی  هفته گذشته از سرگیری حفاری را در سرزمین های اشغالی جولان  را در هیئت وزیران به تصویب رسانیده است.

پیش از این نیز اسراییل بارها در اقدامی فاحش که نقض قطعنامه های بین المللی بوده است دست به سرقت آب از بلندی های جولان به ویژه از دریاچه مسعده نموده است.


تظاهرات مردم سوریه در بلندی های جولان علیه اقدامات خصمانه اسرائیل



اقدام اخیر اسراییلی ها نشان از نگران مقامات این رژیم از آینده سیاسی مصر و همچنین تاثیرات لغو قرارداد صادرات گاز ارزان قیمت از مصر به اسراییل هستند که در سال 2005 در زمان حسنی مبارک میان دولت مصر و رژیم صهيونيستي منعقد گردیده است.

لغو يك جانبه این قرارداد از سوی مصر نخستين گامي بود که  بعد از انقلاب ۲۵ ژانويه  بعد از حدود 14 انفجار در خط لوله انتقال گاز انجام گرفت و اعلام ناگهاني و بدون مقدمه آن موجب نگراني‌هاي زيادي براي اسرائيل ها گردید . طبق پيمان كمپ ديويد، در سال ۱۹۷۹، مصر بايد به‌مدت ۲۰ سال به اسرائيل نفت بفروشد که بعدها واژه نفت را با گاز تغيير دادند.


بلندی‌های جولان منطقه راهبردی متعلق به سوریه است که از سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده این رژیم با وجود قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل در سال 1981 وبا وجود مخالفت جامعه جهانی این بلندی‌ها را بخشی از سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com