وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


آصف تا سال 1968 ميلادي در این روستا زندگی می‌کرد، تا اینکه در این سال برای تحصیلات عالیه عازم دمشق می‌شود و در سال 1972 در رشته حقوق فارغ التحصیل می‌شود، اما چون علاقه‌ای به شغل وکالت نداشت، بار دیگر تحصیل در دانشگاه و این بار در رشته تاریخ را در دانشگاه دمشق آغاز می‌کند.
پایان نامه‌اش به انقلاب بزرگ سوریه در سال 1925 ميلادي و رهبران روستایی آن اختصاص یافته بود و با ارائه آن موفق شد مدرک تحصیلی خود را در سال 1976 ميلادي در رشته تاریخ به دست آورد.

اواخر سال 1976 ميلادي وارد دانشگاه جنگ شد تا در سال 1979 ميلادي با درجه افسر پیاده‌نظام دانش‌آموخته و سپس به یگان‌های ویژه ملحق شود و در حوادث مقابله دولت وقت با فتنه‌انگیزی‌های جماعت اخوان‌المسلمون حضور و فرماندهی یگان حماه را برعهده داشت.

پس از آن شوکت به همراه شماری از افسران سوری یگان‌های ویژه به سازمان اطلاعات سوریه منتقل شد و به دلیل توانمندی‌ها و شایستگی‌هایش موفق شد، به‌سرعت پله‌های ترقی را طی کند. به همین دلیل "حافظ اسد" رئیس‌جمهوری سابق سوریه تصمیم گرفت که شوکت را به خاطر وفاداری‌اش به نظام به کاخ ریاست جمهوری منتقل و به جرگه نیروهای امنیتی و گارد ویژه کاخ ریاست جمهوری ملحق کند و بر همين اساس، شوکت وظیفه تأمین امنیت "بشری حافظ اسد" را برعهده گرفت.

این موضوع، در آينده، موجب آشنایی وی با خواهر بشار اسد و ازدواج با او شد.

ازدواج آصف و بشری و نزدیک‌شدن وی به خاندان اسد موجب شد تا حافظ اسد و پس از آن بشار اسد بیش از پیش به توانمندی‌ها و شایستگی‌های وی پی ببرند و خیلی زود او به یکی از دوستان نزدیک بشار اسد تبدیل شد که بشار ماموریت‌های ویژه را به وی محول می‌کرد.



بشار اسد در سال ۲۰۱۰ ميلادي، شوکت را به عنوان فرمانده اطلاعات ارتش به معاونت فرمانده ستاد نیروهای مسلح سوریه منصوب کرد.

نام آصف شوکت نيز در ليست اوليه افراد مرتبط با قتل رفيق حريري که توسط سازمان ملل تهيه شده است به چشم مي‌خورد. آمريکا در سال 2006 ميلادي و پس از ترور رفيق حريري تحريم‌هايي را عليه شوکت وضع کرد به هنگام ترور رفيق حريري شوکت هنوز رئيس اطلاعات ارتش سوريه بود و نيروهاي سوري به حضور 29 ساله خود در لبنان خاتمه نداده بودند.

کاخ سفید بارها درباره شوکت اذعان کرده بود که وی يکي از مهم‌ترين معماران نفوذ سوريه در لبنان بود و نقش بسيار مهمي در شکل‌گيري سياست طولاني‌مدت سوريه در به راه‌انداختن فعاليت‌هاي نظامی عليه رژیم صهیونیستی داشت.

اکنون با شهادت اين سردار مقاومت اسلامي، به نظر مي‌رسد روند مقاومت در منطقه وارد مرحله جديدي شده و فعالان مقاومت دستور کار تازه‌تري را براي تکميل آزادسازي سرزمين‌هاي اشغالي و اخراج بيگانگان از منطقه تدوين کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com