وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نمونه بارز اين نوع سياست در جهان كنوني را مي توان به سياستهاي استعماري دولتهاي انگليس و در دهه هاي اخير و سياستهاي جنگ طلبانه امريكا اشاره نمود كه زماني با حمله و توسل مستقيم به جنگ خونريزي منافع كشورها را از آن خود مي كردند ودر زمان ديگر با حمايت از كودتاه هاي نظامي و همچنين ايجاد اختلافهاي قومي و مذهبي و در نهايت استفاده از پيشرفته ترين ابزارهاي نظامي و حتي هسته اي سياستهاي خود را دنبال نموده اند.
در طي يك قرن اخير دولتهاي انگليس و امريكا از همه ابزارهاي خود براي غلبه بر مردم ايران استفاده نموده اند كه با پيروزي انقلاب اسلامي در طي سي واندي سال گذشته اكثر آنها با تيز هوشي رهبران جمهوري اسلامي با شكست مواجه شده اند اما اين دولتها ودر راس آنها امريكا هيچگاه نتوانسته اند از طمع خود نسبت به ايران اسلامي چشم پوشي نموده و همواره با ابزرارهاي مختلف تلاش خود را براي رسيدن به منافع خود در ايران ادامه داده اند و با پيگيري سياستهاي مختلف همواره به دنبال ابزارهاي جديد بوده اند .به طوري كه پس از امتحان تمام روش ها وابزارها مختلف ، دولتمردان امريكا به اين نتيجه رسيده اند كه با استفاده از ابزارهاي نظامي نمي توان مقاومت مردم ودولت ايران را در هم ريخت و لذا چند صباحي است كه استفاده از روشهاي نرم وبه اصطلاح جنگ نرم با ايران را در راس برنامه هاي خود قرار داده اند . به اعتقاد اكثر كارشناسان نتايج اين جنگ بسيار ويرانگري خانمان براندازتر است در اين جنگ ديگر نيازي به خون ريزي و كشتن نيست و به جاي كشتن واز بين بردن افراد فكر وعقيده ملت مورد تهاجم قرار مي گيرد .
اما همانگونه كه انتظار مي رفت با تيز بيني وهشدار مقام معظم رهبري كه سال گذشته مقابل با جنگ نرم را مهمترين مسئله كشور دانستند دستگاه هاي مختلف سياسي ،فرهنگي و امنيتي به صورت جدي وارد اين عرصه شده اند و امروزه شاهد هستيم كه پاسداران حقيقي انقلاب اسلامي مشغول مقابله با اين ترفند هاي دشمنان هستند ود ر اين مدت با برنامه هاي مختلف نقشه هاي امريا و اسرائيل را خنثي نموده اند .
دشمنان ملت ايران در اين راه از روشها وابزارهاي مختلف و متنوعي استفاده مي كنند كه شناخت از آن روشها و ترفند ها مي توان براي مقابله با آن بسيار مفيد باشد . در اين راستا اخير دولت امريكا براي استفاده مزدوران خود براي ارتباط بهتر با مراكز جاسوسي خود استفاده از ابزار جديدي را در دستور كار داده است كه به اينتر نت چمداني معروف شده است
این نوع اینترنت که به اینترنت سایه یا اینترنت جایگزین یا اینترنت چمدانی مشهور شده قرار است در آینده‌ای نه چندان دور در دسترس برخی کشورها قرار گیرد. بدون شک این پروژه، فاز دیگری از جنگ نرم سایبری آمریکا علیه کشورمان مي باشد.
در "اينترنت چمداني" امکان وصل شدن به اينترنت در هر نقطه اي، احتمالاً از رهگيري مصون است و قادر به ارسال سيگنال هاي وايرلس (بدون سيم) در يک فضاي بزرگ مي باشد
اين شبکه هاي مستقل تلفن همراه به مشترکان اجازه مي دهد که در مواقعي که شبکه اصلي تلفن يک کشور توسط دولت قطع مي شود، آنها به وسيله اين شبکه مستقل سرّي بتوانند با يکديگر ارتباط برقرار کنند.
در هر صورت آن طور که از اظهارات مقامات آمریکایی برمی‌آید طرح اینترنت چمدانی احتمالا یک طرح با محدوده برد کوتاه و محلی خواهد بود که در چشم‌انداز کوتاه مدت نمی‌تواند تأثیر‌گذاری چندانی در معادلات سیاسی کشورها داشته باشد. با این حال صرف چنین بودجه‌هایی در قالب برنامه‌های جنگ نرم آمریکا علیه کشورها و به‌ویژه علیه ایران نشان‌دهنده اهداف بلندپروازانه دولت آمریکا در مقابله با کشورمان است.
اما كارشناسان مباحث سياسي معتقدند امريكا علاوه بر اهداف بلند مدت خود سه هدف كوتاه مد و ميان مدت را در اين پروژه دنبال مي كند كه عبارتند از تقويت جنگ سايبري در حوزه علمي و فناوري،رسوخ عوامل اطلاعاتي خود در كشور و معصون ماندن آنان از دستگيري ها نيروهاي ايران و نهايتا تهاجم فرهنگي و منسوخ كردن جوانان و مردم از ارزشهاي اسلامي واخلاقي كه نهايتا به اضمحلال بنيان خانواده هاي ايراني بيانجامد.
اما سوال اساسي اين است كه حالا كه دشمنان نظام از مقابله سخت با ايران نا اميد شده اند و سياست خود را به جنگ ومقابله نرم كه اتفاقا در برخي كشورها نيز به پيروزي هاي قابل توجهي نيز دست يافته اند مي توانند در ايرا ن نيز به پيروزي برسند ؟
هر چند كه به نظر مي رسد دشواري هاي مقابله با اين نوع تهاجم به مراتب بيشتر از جنگ سخت است اما موفقیت ایران در شناسایی و کشف کرم جاسوسی استاکس نت که تاسیسات صنعتی و نیروگاهی کشور را هدف قرار داده بود از وجود ساختارهای مطلوب برای امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور حکایت دارد و در این میان تعریف پروژه هایی چون اینترنت ملی، اینترنت پاک، دیتاسنتر و هاستینگ ملی و نیز موتور جستجوگر ملی می تواند راهکارهای ایران برای مقابله با حملات احتمالی در فضای سایبر باشد
و نكته اي كه بايد بر آن تا كيد بسيار نمود ايجاد بستر مناسب براي رشد فضايل اسلامي ،ديني و اخلاقي در جامعه مي باشد .تجربه سي ودوسال انقلاب اسلامي ثابت نموده است كه جوانان و دانشمندان ايران اسلامي داراي توانايي بالاي براي مواجه با هر عوامل خارجي بوده و مي توانند با دستان خالي خود با توكل و ايمان به خداوند بر تمامي مشكلات فائق آمده و بر مدرن ترين تكنولوژي دنيا نيز دسترسي پيداكنند اما انچيزي كه جامعه را تهديد نموده و دشمنان نظام بر آن دل بسته اند و در جنگ نرم نيز بر آن توجه كافي دارند .بي هويت كردن جوانان از ارزشهاي اخلاقي و اسلامي است واولين ومهمترين سنگيري كه براي دشمنان برا ي فتح آن خيز برداشته اند .
هرچند كه امروزه شاهد حضور جوانان در عرصه هاي فرهنگي و ديني هستيم وبه جرئت مي توان گفت جوانان ايران اسلامي پاكترين وبا ايمان ترين جوانان دنياست وتاريخ بشريت كمتر شاهد وجود همچون جوانان با ايمان و اخلاصي را به خود ديده است كه براي نمونه مي توان به شركت صدها هزار جوان در مراسم معنوي اعتكاف اشاره نمود كه با شركت در اين مراسم از تمام ظواهر دنيوي دل كنده و به عبادت خالصانه پروردگارخود مشغول شدند. اما نبايد از جواناني كه امروزه در جامعه با ظواهر بسيار زننده اي ظاهر شده و تمامي ارزشهاي اسلامي را زير پا مي گذارند غافل بود وكاري نكرد.
همانگونه كه اشاره رفت منسوخ كردن ارزشهاي اسلامي و رواج فساد واز بين بردن بنيان هاي اخلاقي خانواده ها همواره از اصلي ترين هدفهاي دشمنان بوده است كه به نظر مي رسد مسولان فرهنگي كشور در اين مسير كوتاهي هاي فرواني نموده اند و اگر به وظايف خود عمل ننمايند ، مهمترين روزنه دشمنان را براي ضربه زدن به نظام مهيا خواهند نمود .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com