وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اما با وجود ابلاغ چنین محدودیت هایی برای تمام هتل ها و رستوران های کشور، متاسفانه مشاهده می شود که در برخی ازهتل های بین المللی علاوه بر ارائه سرویس به مسافران هتل ، که به دلیل حضور در سفر ، از روزه گرفتن معاف هستند ، به اشخاصی هم که از بیرون به این رستوران ها مراجعه می کنند سرویس ارائه می شود .

به گزارش خبرنگار صراط ،این اتفاق در حالی رخ می دهد که ، طی هفته گذشته برخی از مقامات قضائی و انتظامي از افزايش حساسيت نيروي انتظامي براي مقابله با تظاهر به روزه خواري خبر داده بودند ، بر اساس این گزارش ، ارسال سرويس غذا به اماكن مختلف از سوي ساندويچ فروشي ها و رستوران ها و همچنين ارائه غذا به مشتريان غيرمسافر در هتل ها هم ممنوع اعلام شده بود .

بنا به دستور مقامات قضائی ، مراكز پذيرايي با هماهنگي اتحاديه هاي مربوطه از جمله رستوران داران، قهوه خانه ها، ساندويچ فروشي ها و اماكن مشابه تا زمان افطار حق توزيع غذا ندارند ، بلكه طبق روال سال هاي گذشته، 30 دقیقه مانده به افطار مجاز به توزيع غذا هستند .

اما متاسفانه در برخی هتل ها نه تنها این قانون هیچ ضمانت اجرائی به خود نمی گیرد بلکه در ماه مبارک رمضان به دلیل بسته بودن رستوران های شهر ، این هتل ها مملو از جمعیتی می شود که به دلیل نبود جایی برای روزه خواری ، به این مکان های آزاد پناه می برند .

این در حالی است که طبق آیین نامه ابلاغی به این مراکز اقامتی ، هتل ها تنها مي توانند به مسافراني كه در مجموعه آنها اقامت دارند، سرويس غذا بدهند و مديران اين اماكن حق ندارند از افرادي غير از مسافران مجموعه خود پذيرايي كنند .

جالب آنجاست که برخی امکانات دیگری هم که مردم در ماه مبارک رمضان در هنگام روزه گرفتن از آن بهره ای ندارند به سادگی و در کمال کیفیت در این هتل ها پابرجاست و از نمونه های آن می شود به باز بودن فضای استخر این هتل ها در ساعات قبل از افطار اشاره کرد که با توجه به بسته بودن استخر های عمومی شهر ، هتل ها جایگزین خوبی برای آن شده است .

از آنجایی که روزه خواری در دین و قانون مجازات اسلامی به عنوان فعلي حرام مطرح و تظاهر به آن جرم است ، بر همين اساس تمامي نواحي دادسراهای کشور و شعب دادياري وظيفه دارند در اين ارتباط برخورد و بسيار سريع اين موضوع را پيگيري كنند .

به نظر می رسد غفلت از رخ دادن این پدیده ناپسند در برخی مراکز اقامتی نظیر هتل های بزرگ شهر نوعی چشم بستن بر قانون است و باید چاره ای اندیشید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com