وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش خبرنگار صراط ، نكته نگران ‌كننده در رابطه با مسئله فوق این است كه ، طی سال های گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل به وجود آمدن برخی روحیه های اسلامی در جامعه ، فکری برای جلوگیری از گرایش جوانان به این ماده مخدر سمی وجود نداشته و مسئولین کشور اساسا فرض را بر این گذاشتند كه مگر می‌شود در جامعه اسلامی كسی مشروب بخورد ؟ اما این در حالی است كه واقعیت آمار هایی را نشان می دهد که این امر نشدنی آنقدر پیش رفته که سن گرایش به آن در ایران به زیر 14 سال هم رسیده است .


طی یکی دو سال اخیر ، به دلیل افزایش بی حد مصرف مواد الکلی در میان جوانان ، مسوولان ارشد بهداشت و درمان کشور مجبور شدند تا در رابطه با شیوع ،توزیع و مصرف مشروبات الکلی در کشور تذکراتی را به مسئولین ارائه دهند اما کافی نبودن و ضعف تحقیقات در این زمینه و مخفی کاری برخی دستگاه ها در رابطه با آمار های واقعی این اتفاق ، کار را به جایی رسانده که امروز به سختی می توان جلوی رشد قارچ گونه گرایش جوانان به این ماده مخدر را گرفت .

جالب اینجاست ، مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت چندی پیش در این رابطه گفت : "اطلاعات ما راجع به اعتیاد به الکل در کشور کم است اما در برخی مناطق کشور آمار سوءمصرف الکل بالاست، برآورد می‌شود که سالانه بین 60 تا 80‌میلیون لیتر انواع مشروبات الکلی به کشور قاچاق و مورد مصرف قرار میگیرد .


تازه این میزان جدا از مشروبات ساخته ‌شده در داخل کشور که برای مصارف صادراتی تولید می شود محاسبه شده است و ظاهرا مصرف مشروبات الکلی به حدی افزایش یافته که مدتی پیش برخی از خبر ها حکایت از فروش آن در برخی از فروشگاه‌های کشور می داد .

بر اساس برخی آمار های تائید نشده ، رواج مصرف الکل در مناطق جنوبی و فقیر نشین تهران در میان جوانان به مرز نگران کننده ای رسیده و کافی است یک نوجوان کمی رابطه دوستانه در منطقه خود با همسالانش برقرار کند تا اولین مرحله گرایش آن در حدود 14 سالگی به این مواد رخ دهد .

به نظر می رسد به دلیل حرام بودن مصرف مشروبات الکلی و وجهه بد اجتماعی آن در میان مردم ، برخی مسئولان با پنهان کاری در رابطه با شیوع این پدیده مرگبار در میان جوانان، سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند ، در صورتی که نبود آمار دقیق مصرف کنندگان مشروبات الکلی ، منجر به عدم آگاهی بخش های سلامت کشور و دستگاه های برنامه ریز برای امور جوانان می شود و این دستگاه ها فارق از همه جوانب ، هیچ تدبیری را برای جلوگیری از این مواد سمی به کار نخواهند بست .

چندی پیش اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کشور در رابطه با مخفی کاری در آمارهای مربوط به مشروبات الکلی در کشور انتقاد کرده و گفته بود: " در مورد الکل همواره بر مخفی کردن مشکلات آن در کشور تلاش شده است، در حالی که مصرف الکل و حتی افزایش مصرف آن در کشور یک واقعیت است. "

بر اساس آمار های ستاد مبارزه با موادمخدر ، میانگین زمان دسترسی یک فرد در ایران به انواع مختلف مواد مخدر 22دقیقه و مشروبات الكلی 17دقیقه اعلام شده است که حتی برخی آمار ها از کمتر شدن این زمان هم خبر می دهند .


گفتنی است ، هم ‌اكنون ارزان ترین مشروب موجود در بازار با قیمتی در حدود لیتری 15هزارتومان خرید و فروش می‌شود و مشروباتی با قیمت‌های نجومی حدود 500 هزارتومان نیز در بازار وجود دارد که بیشتر برای میهمانی های جوانان تهیه و مصرف می شود .

به نظر می رسد در این شرایط زمانی که پاک کردن صورت مسئله چیزی را عوض نکرده و پنهان کاری در این زمینه باعث رشد چند برابری این پدیده در میان جوانان کشورمان شده است ، مسئولان امر باید با دقت بسیار عمیق تری این مسئله را مورد بررسی قرار دهند و با آگاه سازی در رابطه با مضرات اجتماعی و حتی جسمانی این ماده سمی از افزایش روز افزون گرایش به آن در جامعه جلوگیری کنند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com