وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اما اكنون جنايتي در حال وقوع است كه شايد بتوان آن را هلوكاست واقعي ناميد . اما متاسفانه نه تنها افكار عمومي جهان و مدعيان سينه چاك آزادي و دموكراسي خم به ابرو نمي آورد بلكه جهان اسلام نيز دراين مورد در سكوت مرگبار به سر برد وكوچكترين اقدام عملي در اين زمينه انجام نداده است
امروزه خبرهاي از جنايت عليه مسلمانان و زنده در آتش سوزاندن مسلمانان در كشور ميانمار به گوش مي رسد كه باورآن بسيار سخت و تكان دهنده است و دليل چنين جنايتي نيز فقط و فقط مسلمان بودن اين افراد ذكر مي شود .
اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه كه چنين جنايت و ظلمي عليه يك قوم و مردم، دها سال است كه به انحاي مختلف در جريان است نگاهي به وضعيت اسفناك زندگي مسلمانان مظلوم و رنجكشيده و در بند واقعي ميانمار از هلوكاست واقعي اين ملت حكايت دارد . بر اساس گزارشاتي كه به تازگي در رسانه ها منتشر شده است مسلمانان ميانمار از ابتدايي ترين حقوق انساني نيز محروم هستند و دولت میانمار محدودیت هایی را برای مسلمانان اعمال کرده و حق داشتن زمین را از آنها سلب نموده و به مسلمانان اجازه تحصیل و خدمات عمومی را نمی دهد. مسلمانان از جانب رهبران سوسیالیست میانمار و بودائیان افراطی خارجی به شمار رفته و حق شهروندی آنها توسط دولت میانمار نادیده گرفته می شود . دولت میانمار به مسلمانان اجازه سفر نمی دهد و اگر آنها بخواهند از یک روستا به روستای دیگر بروند باید مبلغی را به عنوان مالیات به دولت بپردازند.
خانواده های مسلمانان میانمار مجبور هستند تا در هر سال یک عکس خانوادگی را که شامل تمامی اعضای خانواده آنها باشد به دولت تحویل بدهند و در صورتی که نوزاد جدیدی در خانواده آنها متولد شده و یا یکی از اعضای خانواده آنها درگذشته باشد باید مبلغی را به عنوان مالیات به دولت بپردازند.
از دیگر محدودیتهایی که دولت میانمار علیه مسلمانان اعمال می کند این است که مسلمانان بدون کسب مجوز نمی توانند ازدواج کنند و برای گرفتن این مجوز هم باید مالیات بدهند. مورد دیگر آنکه مسلمانان نمی توانند در خانه های بتنی زندگی کنند و باید در کلبه هایی که متعلق به دولت است اقامت کنند و اگر این خانه ها تخریب شوند ساکنان آن زندانی می شوند.
بر همین اساس، مسلمانان میانمار نمی توانند از خدمات اجتماعی همچون خدمات بهداشتی بهره مند شوند و حق کار کردن در ادارت دولتی را نیز ندارند.
اين در حالي است كه دور جدید خشونت علیه مسلمانان از ماه ژوئن و زمانی که ادعا شد یک زن بودائی بدست مسلمانان کشته شده آغاز شد و بر اساس این گزارش بیش از یک هزار مسلمان از زمان آغاز خشونت ها کشته شده و برخي نيز زنده زنده در آتش سوختند و 90 هزار نفر دیگر نیز بی خانمان شده اند. در كنار كشتار و سلاخي، تجاوز به دختران و زنان، زنده سوزاندن، بي‌غذايي و بيماري‌هاي مسري و آوارگي، مصيبت‌ها و مظالمي هستند كه هم اكنون اقليت 6 ميليون نفري مسلمانان ميانمار با آن‌ها مواجه هستند، صدها هزار آواره و پناهجو در مناطق مرزي و داخل بنگلادش با وضعيت بسيار وخيمي مواجه هستند و از دسترسي به ابتدايي‌ترين امكانات معيشتي و دارويي محروم مي‌باشند. حتي گزارش شده است هليكوپترهاي ارتش ميانمار با حمله به مناطق مسلمان نشين به تكميل نسل كشي در اين منطقه پرداخته‌اند.
بي تفاوتي و بي‌اعتنايي آشكار مجامع بين‌المللي و سازمان‌هاي جهاني در قبال حوادث ميانمار، لكه ننگ ديگري بر پيشاني اين سازمان هاست. اكنون بيش از پيش اين واقعيت محرز مي‌شود كه اين مجامع تنها زماني وارد ميدان مي‌شوند كه از سوي قدرت‌هاي استعمارگر و دولتهاي متنفذ تحريك شوند و استعمارگران نيز هنگامي تمايل به دخالت پيدا مي‌كنند كه اين دخالت براي آنها منافع استعماري داشته باشد كه به نظر مي‌رسد در مورد مسلمانان ميانمار، منافع قابل ملاحظه‌اي براي مداخله نيافته‌اند.
به هر حال هلوكاست واقعي براي مسلمانان ميانمار در حال اجراست و تجربه هم ثابت كرده است با توجه به شرايط حاكم برجهان و مدعيان حقوق بشر گذايي ،انتظاري خاصي نمي توان از چنين سازمانهاي داشته باشيم از طرفي كشورهاي كه عنوان مسلماني را براي خود به يك مي كشند نيز در سكوت مرگبار به سر برده و يا حد اقل به انتشار بيانيه اي بي روح اكتفاء نموده اند
اما چه بايد كرد؟بايد سكوت كرد ونظارگر بود؟همانگونه كه كه پيشتر ذكر شد جنايت عليه مسلمانان ميانمار مختص چند روز گذشته نبود و اين جنايت چندين دهه است كه در جريان است اما تنها چيزي كه در حال حاضر از سوي دستگاه ديپلماسي و دولت شاهد آن هستيم موج محكوميت اين جنايت از سوي مسولان از يك سو و نمايندگان مجلس از سوي ديگر هستيم
واقعيت اين است كه اينگونه محكوميتها دردي را از مردم مظلوم ميانمار دوا نخواهد كرد .جمهوري اسلامي ايران پرچم دار اسلام در دنياست و بر اساس آموزه هاي ديني دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران در مقابل تمامي ملتهاي مظلوم و مسلمان دنيا مسئول هستيم و همانگونه كه از آموزه هاي دين مبين اسلام فراگرفته ايم مسلمان نيست كسي داد مظلوميت مسلماني را بشنود و به كمك وي نشتابد .
اما سوال اساسي اين است كه دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در برابر اين هلوكاست واقعي و جنايت عليه مسلمانان ميانمار در طول دهه هاي گذشته چه اقداماتي انجام داده است ؟آيا از عمق جنايت و نژاد پرستي بر عليه مسلمان ميانمار آگاه بوده است؟ اگر آگاه بوده است تا كنون براي كمك به اين مسلمانان چه از طريق مجامع و سازمانهاي بين الملي و چه از طريق سازمانهاي همانند سازمان كنفرانس اسلامي چه عملكردي داشته است ؟و اگر واقعا از اين جناياتي كه عليه مسلمانان ميانمار در جريان بوده است آگاهي نداشته است اين دستگاه ديپلماسي با اين عريضي و طويلي به چه كار نظام مي آيد؟ اينها سولاتي است كه بايد مسولين در موقع مناسب پاسخگوي آن باشند و در برابر بازخواست ملت جوابگو باشند.
به هر حال تجربه سه دهه گذشته در جمهوري اسلامي نشان داده است كه ملت ايران در تمامي برهه ها به وظيفه ملي و ديني خود عمل نموده و هر مقطعي كه نياز بوده با جان و دل وارد صحنه شده وبه وظيفه خود به بهترين وجهي عمل نموده است .
ودر اين مرحله هم قطعا با تمام توان خود براي حمايت مادي و معنوي از مسلمانان ميانمار وارد عمل خواهد شد اما به نظر مي رسد دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه بايد چندين اقدام فوري را در دستور كار خود قرار دهد .نخست با استفاده از دستگاه ديپلماسي عمومي خود و بهره جستنن از ابزارهاي اطلاع رساني در حوزه بين المل عمق فاجعه و نسل كشي مسلمانان را براي ملتهاي مختلف و افكار عمومي دنيا روشن ساخته و افكار عمومي دنيا را نسبت به اين فاجعه روشن نمايد.و از طرفي با بسيج نمودن تمامي توان وظرفيت ديپلماسي خود با رايزني با كشورهاي اسلامي و سازمان كنفرانس اسلامي اقدام عاجل و عملي را براي احقاق حقوق مسلمانان ميانمار را در دستور كار خود قرار دهند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com