وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

یکی از این افراد در خاطره خود می گوید: اولین باری که به یکی از استخرهای مختلط رفته بودم را فراموش نمی کنم، وقتی می خواستم از رختکن بیرون بیایم معذب بودم، خودم را جمع و جور می کردم و زیرزیرکی نگاه دیگران را می پاییدم ...

* ای کاش مثل زنان اینجا آزاد و راحت بودید

                                                                               الیناز. ت 
دیگری می گوید: الان مدتیه که ایران نیستم همیشه به فکر زنان در ایران هستم که ای کاش آنها میتونستند مثل زنان اینجا راحت و آزاد باشند. اینجا چیزی به نام حجاب اجباری نیست و از آن مهمتر اصلا کسی به کسی نگاه نمیکند و کاری ندارد. دلم می سوزد که چقدر ما را از آتش جهنم و عذاب الهی ترسانده اند...


* هنوز با بدن خودم آشتی نکردم

شخص دیگری در همین خصوص تاکید می کند: یک روز مشغول کنار آمدن با خودم بودم و گفتگوی درونی داشتم راجع به اخلاقی بودن و درست بودن یا نبودن پوششم. هنوز بعد از گذشت سه سال نتوانسته‌ام به استخر مختلط بروم اگرچه بارها تلاش کرده‌ام و در رابطه با دوست داشتن بدن خوانده‌ام اما هنوز هم با بدن خودم آشتی نکرده‌ام...

** هجمه سایت جماران به حجاب

بر اساس این گزارش، نکته تامل برانگیز آن جاست که همزمان با این هجمه ای که از سوی شبکه های اجتماعی و سایت های ضد انقلاب علیه حجاب به راه افتاده، سایت "جماران" وابسته به موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) با گرفتن مصاحبه هایی با نام "خطا و صواب در عفاف و حجاب" به نوعی با این جریان همراهی کرده و به شدت اجباری بودن حجاب را مورد انتقاد قرار داده است. 

"جماران" در ادامه سلسله مصاحبه های خود، با نعیمه اشراقی، نوه امام خمینی(ره) و خواهرزن محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب مشارکت مصاحبه کرده و نظرات وی را در خصوص حجاب جویا شده است. 

اشراقی در بخشی از این مصاحبه ی گوید: "ما نمی‌توانیم بگوییم که حجاب شرعی نیست، حجاب قطعاً شرعی است. به اعتقاد من، صرفا اجباری بودن حجاب است که شاید شرعی نباشد. البته حجاب به این شدتی که بعضی علما بر آن پافشاری می‌کنند، نیست و ما یک کم غلظت آن را زیاد کرده‌ایم. مثلاً حجاب زنان پیغمبر با حجاب زنان دیگر فرق می‌کرده، و برای بقیه سختگیرانه نبوده است و ما خودمان، حجاب را سخت کردیم. برای مثال، استفاده از چادر برای کسی که فعالیت اجتماعی می‌کند، پوشش سخت و نامناسبی است، زیرا عملاً یک دست را از او گرفته است، زیرا یک دست او باید به چادرش باشد. "

وی همچنن در جایی دیگر از این مصاحبه ادعا می کند که " یکی از علتهایی که در جامعه ما بر روی حجاب تا این حد سختگیری می‌شود، این است که حجاب را به عنوان یک شعار اسلامی می‌داند. اما به شرط آنکه اقلیتی که حجاب را قبول ندارند هم آن را بپذیرند. ولی چون این اقلیت، حجاب را نپذیرفتند، ما این شرایط حاد را داریم. بنابراین اگر از اجباری کردن حجاب، فقط می‌‌خواستیم حفظ ظاهر کنیم و ظاهر کشورمان را کشوری اسلامی نشان بدهیم، در همین کار هم موفق نبودیم. "

اشراقی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شما چادر را به عنوان پوشش انتخاب کرده‌اید؟ می گوید: "بله، چادر سر می‌کنم. من نسبت به حجاب نگاه مثبتی دارم و شخصا حجاب را دوست دارم. اما حقیقتا به چادر علاقه ندارم، چون هم سختی برایم ایجاد می‌کند و هم وقتی سر تا پای یک خانم سیاه است، چندان دید قشنگی در نگاه آدم ایجاد نمی‌کند. همچنین راحتی چادر خیلی کم است و فرد گاهی با چادر برای خودش خطر ایجاد می‌کند. "

* حجاب میل جنسی را افزایش می دهد

پیش از این ابراهیم فیاض یکی از جامعه شناسان کشورمان در مصاحبه ای تفصیلی در همین باب گفته بود:  برخی گمان می کنند حجاب باعث کاهش میل جنسی می شود، اما من می خواهم بگویم دقیقا بر عکس! حجاب باعث افزایش تخیل می شود. در جوامعی که حجاب مطرح نیست اتفاقا این میل کاهش می یابد اما در کشور ما چنان چه ملاحظه می کنید تحریک جنسی خیلی بیشتر است و این اتفاقا بدلیل وجود حجاب است. اگر ما مکانیسم ارضای غریزه جنسی را درون خانواده سوق دهیم روابط جنسی هم عمیق می شود و اوج می گیرد و هم در جهت سلامت جامعه به کار برده می شود.

به هرحال هم زمانی حمله به حجاب از سوی سایت ها و جریان های ضد انقلاب و سایت جماران، این شائبه را به ذهن می رساند که این دو جریان با برنامه ریزی از پیش تعیین شده به این کار اقدام کردند؛ به صورتی که سایت های ضدانقلاب جنبه افراطی آن را پیش گرفته اند و سایت جماران کمی معتدل تر به این موضوع می پردازد و هر دو قصدی ندارند به جز ضربه زدن به حجاب.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com