وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

و ما چه مي‌دانيم گاز خردل چيست؟

آيا تا به حال بوي سيب كال و يا بادام تلخ را استشمام كرده‌ايم؟30 حمله شيميايي به مناطق مسكوني ايران در طول جنگ تحميلي هشت ساله. و اين تنها يك پانزدهم تمام حملات شيميايي حزب بعث است. نگاهي به برخي از آمار مربوط به حملات شيميايي خالي از لطف نيست.   
 
پایگاه اطلاع رسانی قربانیان سلاح های شیمیایی/ 6 هزار تن بمب شيميايي در طول هشت سال بر سر مردم ما فرو ريخت و ما چندین هزار شهید شیمیایی تقديم انقلاب كرده‌ايم كه هنوز هم هر روز بر تعداد آن ها افزوده مي‌شود.
براي زندگي راحت تر‌ آنها چه تدابيري انديشيده‌ايم؟ متوليان امر چه مي‌كنند ؟ احقاق حقوق اين مصدومان بر عهده چه كساني است؟
تير ماه 66 در سردشت ، فروردين 67 در روستاهاي مريوان و تير 67 در روستاهاي سرپل ذهاب ، گيلانغرب و اشنويه. و اين تنها گوشه اي از دهها شهر و منطقه بمباران شده شيميايي است.
چهار ماه پس از شروع جنگ تحميلي يعني بيست و سوم دي ماه سال 1359 ، اولين گزارش استفاده عراق از سلاحهاي شيميايي در منطقه هلاله و ني خزر (حوالي ميمك) كشورمان به گوش رسيد.
رزمندگان اسلام نيز در امان نبودند . عمليات هاي والفجر 8 ، كربلاي 4 و 5 و فاو از زمانهايي است كه دشمن بعثي از سلاح شيميايي استفاده كرد.
و من تازه مي‌فهمم چرا يكي از هموطنان سردشتي به همه حاضران در سالروز بمباران شيميايي سردشت ، سقوط رژيم فاشيست بغداد را تبريك گفت . فاشيستي كه در حمله شيميايي 3 ساعته به سردشت ، منبع آب شهر را هم هدف قرار داد تا صدمات بيشتر شود و هستند خانواده هايي كه حتي 9 شهيد شيميايي دارند.
بيشترين استفاده عراق در طول هشت سال جنگ تحميلي از عوامل اعصاب بود و آن چه امروز بيش از همه مصدومان شيميايي را رنج مي‌دهد ، صدمات ناشي از گاز خردل است . آيا تا به حال بوي سيب كال و يا بادام تلخ را استشمام كرده‌ايم؟
و ما چه مي‌دانيم گاز خردل چيست؟

انتهاي گزارش



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com