وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

شاید بتوان میت رومنی را یکی از وابسته ترین کاندیداهای ریاست جمهوری امریکا به مکتب صهیونیسم دانست. رومنی که در فلسطین اشغالی به سر می برد با اتخاذ شدیدترین موضع ها در مقابله با ایران و به طرفداری از اسرائیل سعی در جلب هرچه بیشتر توجه از جانب لابی های صهیونیستی به طور اخص در امریکا دارد تا از این رهگذر و با حمایت های غیر قابل توصیف آنان راه خود را برای پیمودن مسیر پیروزی در انتخابات پیش رو در امریکا هموار سازد.

اورشلیم-  دیروز (یکشنبه) میت رومنی در سخنان خود اظهار داشت در صورت تصمیم اسرائیل به حمله نظامی به ایران، ایالات متحده باید با قاطعیت پشت سر او قرار گیرد تا از دستیابی جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته ای جلوگیری شود.



لس انجلس تایمز امروز در مقاله ای به قلم میو رستون نوشت: ”رومنی درحالی که در کناره دیواره های شهر باستانی ارشلیم ایستاده بود و ده ها پرچم امریکایی و اسرائیلی در پیرامونش به اهتزاز در آمده بود گفت روحانیون تهران در حال آزمودن ما هستند و در حال رصد این موضوعند که چه کسی مخالفت می کند و چه کسی راه دیگر را انتخاب می کند."

او با متهم کردن وقیحانه ایران به داشتن سابقه ای خونین و وحشیانه گفت: ”ما وظیفه ای خطیر و ضرورتی اخلاقی داریم تا رهبران ایران را از پیروی مقاصد بدخواهانه شان بازداریم."

و افزود: ”رفتار رهبران ایران دلیل عدم اعتماد ماست زیرا آنان درحال مهیا کردن قابلیت های دستیابی به تسلیحات اتمی هستند که بزرگترین اولویت امنیت ملی ماست."

تقابل موضع سخت و انعطاف ناپذیر رومنی با موضع لطیف تر اوباما که در قاطعانه ترین موضعگیری خود از وجود داشتن تمام گزینه ها روی میز سخن گفته بود نشان دهنده سرسپردگی بیشتر رومنی به صهیونیست هاست. البته رومنی در سخنان خود بیان داشته که اوباما را بابت این رفتار سرزنش نمی کند!

شاهد دیگر این مدعا این است که رومنی اصرار داشت همراهی با اسرائیل فقط به معنی همکاری های نظامی و اطلاعاتی نیست بلکه این همدلی زمانی خود را نشان میدهد که در مقابل برخی انتقادات سکوت نکنیم.

رومنی در ادامه خودشیرینی های سیاسی خود اورشلیم را پایتخت اصلی اسرائیل دانست. و اوباما  را بابت عدم قاطعیت کافی در بیان این مسئله سرزنش کرد. او همچنین با ابراز اینکه تحریم های تصویب شده علیه ایران در دولت اوباما به اندازه کافی فلج کننده نبوده اند موقعیت خود را نزد صهیونیست ها محکم تر کرد.

گفتنی است میت رومنی و خانواده اش در ضیافت مذهبی و سنتی Tisha B'Av میهمان نتانیاهو بود.

منابع:

http://www.latimes.com/news/nationworld/world/middleeast/la-na-romney-israel-20120730,0,6152337.story

http://www.washingtonpost.com/politics/romney-raising-campaign-cash-in-israel-before-heading-to-poland-final-leg-of-trip/2012/07/30/gJQAjdveJX_story.html

http://www.reuters.com/article/2012/07/29/us-usa-campaign-romney-idUSBRE86Q1DO20120729



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com