وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

فساد اقتصادی و خیلی چیزهای دیگر که در رابطه آن از زبان سخنگوی قوه قضائیه می خواهید بشنویدبه نقل از فارس حجت‌الاسلام غلامحسن محسنی‌ اژه‌ای در سی و سومین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه اظهار داشت: بخش اول پرونده فساد مالی با 39 متهم در دادگاه رسیدگی شد که در نهایت قاضی پرونده حکم متهمان را صادر کرد وی با بیان اینکه این حکم در مرحله تایپ است و بعد از آن به متهمان و وکلای آنها به صورت رسمی ابلاغ می‌شود گفت: از 39متهم بخش اول 4 نفر به اعدام، 2 نفر حبس ابد و بقیه به حبس‌های 25، 20 و 10 سال و تعدادی هم کمتر از این محکوم شدند. وی خاطرنشان کرد: تعدادی از متهمان در کنار این محکومیت‌ها به بازگرداندن اموال نیز محکوم شدند.

*رسیدگی به پرونده اختلاس 12 میلیارد تومانی یک مدیر بانکی در شهرری

اظهار داشت: هفته قبل یکی از خبرنگاران درباره ممنوع‌الخروج شدن برخی افراد سؤال پرسید که من جواب این فرد را دادم اما صبح روز قبل روزنامه‌ایی که خبرنگار آن اصلا در آن برنامه حضور نداشت تیتر زده بود که بازیگران بدحجاب ممنوع‌الخروج می‌شوند. وی ادامه داد: این تیتر کاملا تحریف شده بود و من در آن جلسه اصلا چنین حرفی با این مضمون که بازیگران بدحجاب ممنوع‌الخروج می‌شوند نزدم. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا با توجه به افزایش قیمت‌ها امکان تجدید‌نظر در تعیین قیمت دیه وجود دارد یا خیر و همچنین اینکه برخی از شرکت‌های بیمه قیمت‌ها را بالا برده‌اند و قوه قضائیه چگونه با آنها برخورد می‌کند گفت: فعلا بحثی در مورد تجدید نظر در قیمت‌ها نیست و درباره تخلف بیمه‌ها هم اگر نهادهای رسمی گزارش دهند حتما پیگیری می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده موسوم به سلطان گوشت گفت: بیایید به جای اسم گذاشتن روی پرونده‌ها بنا بر این بگذاریم آگاهی جامعه را بالا ببریم و خواست عمومی و مردمی را دنبال کنیم و قوه قضائیه هم عزم جزم دارد با متخلفان و مفسدان برخورد کنند برخی اوقات شایعاتی در مورد برخی پر ونده‌ها مطرح می‌شود که در واقعیت صحت ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره ارجاع پرونده تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان اظهار داشت: تاکنون نشنیده‌ایم که چنین پرونده‌ای به قوه قضائیه ارسال شده باشد اما یکی از نمایندگان مجلس از مدیرعامل یکی از این شرکت‌ها شکایت کرده که در حال رسیدگی است.

محسنی‌اژه‌ای درباره رأی دیوان عدالت اداری در زمینه لغو انتصاب سعید مرتضوی در مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی گفت: هنوز رأی صادره را ندیده‌ام و فقط از لغو این انتصاب باخبر شده‌ام. سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده مدیر یک شعبه بانکی در شهرری که اقدام به اختلاس 12 میلیارد تومانی کرده و قبل از خروج از کشور دستگیر شده بود گفت: از جزئیات این پرونده باخبر نیستم اما غیر از این فرد افراد دیگری هم تحت تعقیب هستند. دادستان کل کشور درباره اینکه آیا قوه قضائیه قصد ورود به موضوع دریاچه نمک را دارد یا خیر گفت: در این زمینه دادستانی ورود نمی‌کند اما مجلس، دولت و سازمان محیط زیست آنچه را که امکان دارد برای احیای دریاچه انجام می‌دهند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه گفته می‌شود بعد از لغو مجوز بانک تات برخی شعب این بانک اقدام به نصب تابلوی بانک آینده را می‌کنند گفت: بانک تات لغو مجوز شده و چنانچه مجوز بانک آینده نیز صادر نشده باشد حق ندارند از تابلوی بانک آینده استفاده کنند.

وی افزود: شنیده‌ام بانک تات با برخی از مؤسسات اعتباری به تفاهم رسیده‌اند که بانک جدیدی تشکیل دهند اما برای این کار هم باید تمام مراحل تشکیل یک بانک را طی کنند. اگر همه مراحل طی شد مجوز می‌گیرند. ولی الان اگر مجوز بانک آینده صادر نشده اقدام به نصب تابلو کنند تخلف است و بانک مرکزی باید برخورد کند.

محسنی‌اژه‌ای درباره نامه تعدادی از نمایندگان مجلس در حمایت از معاون اول رئیس‌جمهور این موضوع را در سایت‌ها دیده‌ام ولی اطلاع ندارم که به قوه قضائیه رسیده است یا خیر.

سخنگوی قوه قضائیه درباره سرانجام پرونده حمله به تعدادی از روحانیون در سال گذشته گفت: در این زمینه سه پرونده تشکیل شده بود که متهمان دو پرونده فورا دستگیر شده‌اند اما متهم یکی از پرونده‌ها همچنان متواری است که اگر در نهایت دستگیر نشود درباره بخش پرداخت دیه پرونده حکم صادر می‌شود و دیه شاکی توسط حکومت از بیت‌المال پرداخت می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شنیده می‌شود 60 هزار زندانی مهریه با بخش‌نامه جدید مشمول عفو می‌شوند گفت: آمار 60 هزار نفری محکومان مهریه اصلا صحت ندارد محکومان مهریه هم عفو نمی‌شوند بلکه اگر اعسار آنها ثابت شود آزاد می‌شوند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com