وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

شهر حلب در روزهای اخیر که ارتش سوریه تصمیم گرفت رودربایستی با تروریست‌ها را کنار بگذارد و کار آنان را یک بار برای همیشه تمام کند و مردم این شهر را از حملات آنان نجات دهد، صحنه درگیری جدی طرفین شده است. از یک طرف ارتش سوریه کاملا مصمم وارد ماجرا شده و از طرف دیگر، مخالفان رئیس‌جمهور دندانپزشک سوری تا بن دندان به سلاح‌های اهدایی انگلیس و برخی کشورهای عربی منطقه مسلح هستند.

در این میان، اقدام غیرقابل قبول تروریست‌ها در استفاده از مردم شهر به عنوان سپر انسانی در برابر ارتش سوریه، برنامه‌ای ضدانسانی است که طبق مفاد صریح اساسنامه سازمان ملل متحد یک «جنایت جنگی» است. توسل به این روش و پناه بردن به خانه‌های مردم و اماکن عمومی نظیر مساجدف مدارس و مهدهای کودک در حلب از جمله اقدامات سربازان موسوم به ارتش آزاد سوریه برای فرار از حملات ارتش این کشور است.

خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که عدم توانایی مخالفان دولت سوریه در تقابل با راتش این کشور سبب شده تا آن‌ها برای ادامه درگیری‌ها از غیرنظامیان و شهروندان عادی به عنوان سپر انسانی استفاده کنند که در این میان، نقش کودکان بسیار پررنگ است و سربازان ارتش سوریه نیز به دلیل تلاش برای کمترین آسیب به مردم عادی، مجبور به عدم استفاده از سلاح در برخی مقاطع درگیری می‌شوند.

چندی پیش و با تشدید درگیری‌ها در برخی از شهرهای مرزی سوریه هم «مارتین نسیرکی»، سخنگوی سازمان ملل طی یک گزارش رسمی، اعلام کرد: «گروه‌های تروریستی در استان‌های حمص و دیرالزور از سپر انسانی و موضع گیری در بیمارستان‌ها استفاده می‌کنند تا از تیررس نیروهای امنیتی سوریه در امان باشند. گزارش‌هایی درباره تیراندازی مخالفان از داخل بیمارستان‌ها به سازمان ملل رسیده است که بسیار نگران کننده است.»

اکنون دیوارهای این مهد کودک شهادت می‌دهد که قصد واقعی مخالفان دولت بشار اسد از اقدامات خود چه بوده است و این مهمات سنگین که هدیه برخی شیوخ عربی است، برای نجات مردم سوریه و تحقق دموکراسی در این کشور خرج شده یا داغ آن‌ها بر قلب و مغز کودکان و زنان سوری نشسته است. می‌گویند تک تیراندازهای «ارتش آزاد» حسابی آموزش دیده‌اند...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com