وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

یکی از سایت های خبری امارات متحده عربی در مقاله روز یکشنبه خود از همکاری های نظامی امارات، کلمبیا، و امریکا در بخش هوایی پرده برداشت.

سایتemirates247 نوشت: در ماه جاری، خلبانان جوان امریکایی به همراه خلبانانی از امارات و کلمبیا در ماموریت های فرضی و با استفاده از ده ها هواپیما از جمله F-15 و F-16، بمب افکن های B-1 و B-52، هواپیماهای A-10، تانکرهای سوخت رسانی هوایی، پرنده های بدون سرنشین و هواپیماهای رادارگریز به تمرین نظامی پرداخته اند.

اگرچه مانورها و تمرین های نظامی، امر عجیب و غیرقابل پیش بینی نیستند، اما همزمان شدن این تحرکات با سر و صداهای اخیر مقامات صهیونیستی و امریکایی مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله نظامی به ایران –که بیشتر به بلوف انتخاباتی شباهت دارد تا یک واقعیت امکان پذیر- و همچنین، خرید تسلیحات امریکایی توسط دول سرسپرده منطقه، این گمانه را در ذهن تداعی می کند که باز هم جنگی رسانه ای در پیش است.

امریکا تمام تلاش خود را می کند تا کشورهای همسایه ایران را نسبت به او بدگمان کرده و با خود متحد کند. لازم به ذکر است امریکا در فکر نگه داشتن حداقل 13500 نفر نیروی نظامی در کویت است تا در صورت وقوع جنگ احتمالی با ایران از آنها استفاده کند.

نمونه ای از تحرکات بی سر و صدای امریکا در منطقه برای ایجاد التهاب و آشوب را در ادامه می خوانیم:

دوبی، امارات متحده عربی- در حالیکه ارتش ایران پروژه های نظامی خود در مواجهه با امریکا و متحدین خلیج نشینش را به همگان نشان میدهد، ایالات متحده بدون سر و صدا در حال فروش تسلیحات به کشورهای منطقه است.

طی دو ماه گذشته وزارت دفاع امریکا از اختصاص بیش از 11.3 میلیارد دلار توسط کنگره به کشورهای حاشیه ی خلیج نظیر قطر و کویت خبر داد که مهم ترین حامیان افراطی امریکا در مقابله با ایران و در محافظت از خطوط کشتیرانی به شمار می روند.

این فروش تسلیحات -شامل باتری های موشک های پاتریوت و هلیکوپترهای آپاچی- هنوز به پای خرید هنگفت سال گذشته ی عربستان سعودی که 60 میلیارد دلار بود نرسیده است.
 

 

اما این سراسیمگی اخیر برای فروش های پیش بینی شده شرکت های تسلیحاتی امریکا، بر اصرار رو به رشد کشورهای حاشیه خلیج مبنی بر ارتقاء شبکه های دفاعی و تهاجمی شان تاکید دارد.

 

این موضوع، در نگرانی این کشورها از حمله نظامی غرب به ایران ریشه دارد.

 

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از تام دونیلون، مشاور امنیت ملی اوباما از احتمال حمله نظامی امریکا به ایران در صورت شکست دیپلماسی و تحریم ها خبر داد.

 

منابع:

 

http://www.emirates247.com/news/region/us-air-force-looks-to-train-pilots-for-hi-tech-threats-2012-07-29-1.469177

http://www.azcentral.com/news/articles/2012/07/30/20120730americas-uneasy-gulf-allies-add-arsenals.html

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com