وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس که برای دیدار با باراک اوباما در ایالات متحده است، اعلام کرد که در صورت حمله اسرائیل به ایران، از این کشور حمایت نخواهد کرد.

 

به گزارش «تابناک»، دیوید کامرون با اشاره به این که هم‌اکنون دلیلی برای حمله اسرائیل به تأسیاست اتمی ایران وجود ندارد، اعلام کرد که هنوز زمان برای فشار وارد کردن به تهران از طریق تحریم‌ها و کانال‌های دیپلماتیک وجود دارد. نخست وزیر انگلیس ضمن مخالفت با اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران افزود که اسرائیل نباید به ایران حمله کند و اگر چنین کرد نیز ما حمایت نخواهیم کرد.

 

به گزارش سایت خبری «هاآرتص» اسرائیل، کامرون که در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان.بی.سی» این سخنان را مطرح کرده است، می‌‌افزاید که ایران می‌تواند به فعالیت‌های هسته‌ای غیر نظامی ادامه دهد و مدعی می‌شود، اگر ایران از جاه طلبی برای دستیابی به انرژی هسته‌ای نظامی نیز دست بردارد، می‌تواند در آینده روابط عادی‌تری با دیگر کشورهای دنیا داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس که در آمریکاست، همچون اوباما به این مسأله اشاره کرد که «ما چیزی را از میز برنداشته‌ایم» و انگلیس هم به اندازه آمریکا صریح است، اما هم‌اکنون زمان اقدام نظامی نیست، بلکه زمان افزایش فشارها و اجازه دادن به ایران برای تفکر دوباره است.

کامرون همچنین با اشاره به این که ایران قصد محو کردن اسرائیل از روی نقشه را دارد، دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را برای اسرائیل و خاورمیانه خطرناک دانست و افزود: «این مربوط به امنیت خود ماست. این خطر وجود دارد که ایران توانایی حمله به نقاط دورتر را به دست آورد.»

تأکید کامرون بر خطرناک بودن دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که رهبر انقلاب و دیگر مقامات کشورمان، بارها اعلام کرده‌اند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و درهای تأسیسات هسته‌ای ایران نیز همواره به روی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باز بوده است.

تلاش کامرون برای القای تمایل ایران به حذف اسرائیل از روی نقشه به وسیله تسلیحات هسته‌ای نیز بسیار خنده‌دار است، چرا که مسئولین جمهوری اسلامی در گذشته، بارها به این نکته اشاره کرده‌اند که منظور از محو اسرائیل، رجوع به آرای مردم فلسطین برای حل مسأله اشغال فلسطین است که بی گمان، این ابزار دمکراتیک به حذف نام اسرائیل از روی نقشه‌ها خواهد انجامید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com