وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اين بيانيه به جزئيات دستور کاري سفر شرمان به سرزمين‌هاي اشغالي اشاره‌اي نکرده و صرفا بيان کرده که وي بايد با رژيم اسراييل درباره موضوعات منطقه‌اي مشورت کند.

اين تحولات در پي انتقاد شديد مقامات ارشد رژيم اسراييل عليه مذاکرات ايران و گروه ۱+۵ (انگليس، فرانسه، امريکا، چين، روسيه و آلمان) در بغداد صورت مي‌گيرد.

ايران و گروه ۱+۵ عصر روز پنجشنبه پس از دو دور نشست قبلي خود طي همان روز و روز چهارشنبه به مذاکرات خود در بغداد پايان دادند.

رياست هيات مذاکره کننده ايراني را جليلي و رياست هيات پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان را کاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين مذاکرات به عهده داشتند.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسراييل پيشتر در هفته جاري ميلادي گفت که قدرت‌هاي جهاني "بايد عزم خود را نشان دهند، نه ضعف خود را" و مواضع‌شان را عليه ايران تشديد کنند.

وي مدعی: "نيازي نيست با ايران مصالحه کنند. لازم است که خواسته‌هاي شفاف و صريحي را مطرح کنند: ايران بايد تمام غني‌سازي مواد هسته‌اي را متوقف کند. بايد (اين مواد) از خاکش خارج شود. بايد همه مواد هسته‌اي که تاکنون غني‌سازي کرده جمع کند و تاسيسات هسته‌اي در قم را برچيند."

رژیم اسرائیل، تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه خاورمیانه، در حالی ایران را متهم می‌کند که تا کنون هیچ یک از تعهدات هسته‌ای بین‌المللی را نپذیرفته و تمامی فعالیت‌های خود در این مورد را به طور پنهانی انجام می‌دهد.

این درحالی است که ایران به عنوان عضو پیمان بین‌المللی منع تولید و گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) حق فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 6 خرداد 1391برچسب:آمریکا ,اسراییل ,انگلیس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com