وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

"فالح الفیاض" مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد: مهلت تعیین شده برای بستن اردوگاه اشرف در عراق به پایان رسیده است و عراق از این پس ساز‌وکاری را که برای تخلیه این اردوگاه مناسب بداند، دنبال خواهد کرد و از سازمان ملل نیز می‌خواهیم که عناصر مجاهدین خلق را به پیروی از قوانین عراقی، فراخواند.

وی در کنفرانسی که با حضور سفرای اروپایی و آسیایی پیگیر موضوع تخلیه اردوگاه اشرف از عناصر گروهک تروریستی منافقین، برگزار شد و "مارتین کوبلر" فرستاده دبیرکل سازمان ملل به عراق نیز در آن حضور داشت گفت: دولت عراق چند روز پیش به فرستاده دبیرکل سازمان ملل یادآوری کرده بود که زمانی نهایی برای بستن اردوگاه اشرف و اجرای نهایی روند انتقال داوطلبانه عناصر مجاهدین از اردوگاه اشرف تعیین شده است. این مهلت تمام شده است و اکنون دولت عراق آزاد است تا سازوکار مناسب خود را برای تخلیه اردوگاه اشرف که از سوی هیئت دولت و نماینده سازمان ملل در عراق تدوین شده است، دنبال کند.

فیاض تصریح کرد: انتقال ساکنان اشرف از اردوگاه "العراق الجدید" به اردوگاه "الحریة"(لیبرتی سابق) نخستین گام برای فرستادن داوطلبانه این افراد برای بازگشت به کشورشان ایران یا سایر کشورها بود. تاکنون نیز بیش از 1900نفر به اردوگاه الحریة به طور موقت منتقل شده‌اند.

وی از سفرای حاضر در این کنفرانس خواست تا با دولت عراق در این زمینه همکاری کنند.

از سوی دیگر کوپلر نیز گفت: سازمان ملل بر اساس یادداشت تفاهمی که با دولت عراق در اکتبر 2011، درباره ساکنان اردوگاه اشرف امضا کرده است، عمل می‌کند. این درحالی است که در اردوگاه "الحریة" در حال حاضر 2000 نفر و در اردوگاه "العراق الجدید" 1200 نفر ساکن هستند.

وی افزود: من امروز طی این کنفرانس که با حضور سفرای کشورهای مختلف برگزار می‌شود، 4 پیام برای دولت عراق دارم که شامل ضرورت احترام به حاکمیت عراق از سوری همه، عدم گرایش دولت عراق به اعمال خشونت علیه ساکنان اردوگاه اشرف تحت هر شرایطی، ضرورت سخاوتمندی در قبال مطالبات ساکنان این اردوگاه است. ضمن اینکه باید بگویم که سازمان ملل از مطالبات ساکنان اشرف حمایت می‌کند.

دولت عراق 21 اکتبر 2011، حضور منافقین در عراق 6 ماه دیگر تمدید کرد و این اقدام را در پاسخ به درخواست سازمان ملل که برای اسکان ساکنان اشرف در یک کشور سوم تلاش می‌کرد، انجام داد.

"نوری المالکی" نخست وزیر عراق نیز در 4 فوریه 2012 در گفت‌وگو با کوپلر بر ضرورت پایبندی به توافقنامه امضا شده دوجانبه در زمینه منافقین تاکید کرده بود.

نشست‌های مکرر سرکرده منافقین در پاریس

از سوی دیگر "مریم رجوی" سرکرده گروهک تروریستی منافقین در پاریس از یک هفته پیش چندین نشست برگزار کرده است تا شیوه‌های متقاعد کردن دولت‌‌های اروپایی برای میزبانی منافقین را کشف و بررسی کند.

تماس‌های مکرر رجوی با سفارت آمریکا در پاریس

به گفته منابع آگاه، سرکرده منافقین با کارمندان سفارت آمریکا در پاریس تماس گرفته است و گفته می‌شود که این عناصر از افسران اطلاعاتی آمریکا هستند که موظفند دولت‌هایی را برای استقبال از منافقین متقاعد کنند. همچنین اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد وزارت خارجه آمریکا تلاش دارد تا برخی دولت‌های اروپایی از جمله رومانی و بلغارستان را راضی کند که میزبان منافقین شوند.

سرکرده منافقین دست به دامن تل آویو شد

به گفته این منابع، رجوی همچنین از سفارت اسرائیل در پاریس خواسته است تا از حضور تعدادی از عناصر منافقین در فلسطین اشغالی استقبال کند اما تاکنون تل‌آویو هیچ تمایلی برای استقبال از منافقین از خود نشان نداده است.

این درحالی است که گروهک تروریستی منافقین از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه حمایت می‌شود اما هیچ‌یک از این دولت‌ها حاضر نیستند به این افراد پناهندگی دهند زیرا نمی‌خواهند روابط آنها با ایران بر سر پرونده منافقین تیره تر شود بویژه اینکه اغلب ساکنان اشرف بدلیل انجام حملات تروریستی متعدد، در ایران تحت تعقیب و پیگرد قضایی قرار دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com