وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

منبع:آفتاب نیوز
اعتماد در صفحه باشگاه سیاست خود به انتشار بخش‌هایی از نامه عبدالرضا داوری، رییس سابق صندوق بازنشستگی مس ایران ـ که در حمایت از اسفندیار رحیم ‌مشایی نگاشته شده بود ـ پرداخت.

این روزنامه نوشت: «وی در یادداشتی که در سایت مؤسسه ایران، مءسسه مطبوعاتی تحت نظارت علی‌اکبر جوانفکر منتشر کرده، نوشته است: این روز‌ها که برای تدریس و پژوهش به دانشگاه می‌روم و موجی از اقبال دانشجویان و اساتید با گرایش‌های مختلف را نسبت به اندیشه‌ها و منش مهندس مشایی مشاهده می‌کنم، به انقلاب اسلامی باورمند‌تر می‌شوم که چنین ظرفیت‌های عظیمی را در تولید فکر و اندیشه مهیا کرده است.

داوری در یادداشت تجلیلی خود نوشته است: منظومه فکری مهندس مشایی، نقطه پایان تمامی دوگانه‌انگاری‌های کاذب و نفی پولاریزاسیون و قطبی‌سازی عرصه عمومی جامعه ایران در ۱۵۰ سال اخیر است. اگر از نهضت مشروطه تا نهضت ملی شدن نفت، از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ و از فروردین ۵۸ تا خرداد ۶۸ و از شهریور ۶۸ تا خرداد ۷۶ و از خرداد ۷۶ تا تیر ۸۴ و از تیر ۸۴ تا دی ۸۸ همواره دوگانه‌انگاری‌های کاذب سنت و تجدد، ایران و اسلام، مذهب و دانش، تعهد و تخصص، توسعه و ارزش، آزادی و عدالت، عوام و خواص و.... موانعی را در مسیر پیشرفت جامعه ایرانی ایجاد کرده‌اند، مهندس مشایی با بهره‌گیری از اندیشه قرآنی علامه طباطبایی و کاربست اندیشه عرفانی محی‌الدین عربی، رویکرد نوینی را در میان طیف‌های فکری انقلاب اسلامی برانگیخته است که تضاد‌ها و دوگانه‌انگاری‌های کاذب را در درون خود حل و هضم می‌نماید، به ویژه آنکه در عصر جهانی شدن و اعمال شدید‌ترین نیروهای مرکزگریز بر جوامع امروزین، چنین رویکردی که انسجام درونی یک جامعه را نسبت به سایر رویکردهای رقیب افزایش داده و از خط‌کشی‌های کاذب پرهیز می‌کند، بهترین ابزار را برای صیانت از جامعه در اختیار مدیریت ارشد نظام قرار می‌دهد.

داوری در بخش دیگری از یادداشت ‌خود آورده است: با تلاش و صبر مشایی، فراگفتمانی در حال بروز و ظهور است که تمام گفتمان‌های سی سال اخیر را در درون خود هضم نموده و گفتمان دهه‌های آینده انقلاب را متولد خواهد ساخت و البته تصور می‌کنم سکوت آقای مشایی نیز در برابر حجم وسیع حملات و تخریب‌ها به آن دلیل است که ایشان هم این دوره تاریخی را حامل دردهای زایمان فراگفتمان نوین جامعه ایران دانسته و آن را گذرا و بی‌اثر تلقی می‌کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com