وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رزوي ياران 84 را دارم/ مذاکره با آمریکا را غلط می‎دانم/عدالتخواهی دولت 50 برابر سال 84 / بالاترین فریادها را بر علیه دیکتاتوری در دنیا من زده ام

پس از گذشت سه سال از آخرین دیدار رئیس جمهور با نمایندگان تشکل های دانشجویی سرانجام دکتر محمود احمدي‌نژاد پنج شنبه در ضیافت افطاری ديداری با نمايندگان تشکل هاي دانشجويي کشور داشت كه بيش از سه ساعت به طول انجاميد. رئیس جمهور پس از استماع صحبت های دانشجویان با شعار" احمدی دلاور پیرو خط رهبر" تعدادی از دانشجویان در حالی عازم جایگاه بود که غلام حسین الهام وی را همراهی می کرد.

سرویس سیاسی پایگاه 598، پس از گذشت سه سال از آخرین دیدار رئیس جمهور با نمایندگان تشکل های دانشجویی سرانجام دکتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه پنج شنبه در ضیافت افطاری ديداری با نمايندگان تشکل هاي علمي و فرهنگي دانشجويي کشور داشت كه بيش از سه ساعت به طول انجاميد.

در ابتدای این دیدار و پیش از سخنان رئیس جمهور برخی نمایندگان تشکل های دانشجویی کشور به بیان نظرات ، انتقاد ها و انتظارات دانشجویان از رئیس جمهور در مسائل، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی پرداختند.

رئیس جمهور پس از استماع صحبت های دانشجویان با شعار" احمدی دلاور پیرو خط رهبر" تعدادی از دانشجویان در حالی عازم جایگاه بود که غلام حسین الهام وی را همراهی می کرد و کنار رئیس جمهور نشست.

در ادامه گزیده ای از سخنان دکتر احمدی نژاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می آید:

دکتر احمدي‌نژاد ضمن ابراز خرسندي از اينکه روحيه آرماني و عشق به ارزشهاي الهي در جوانان دانشگاهي کشور در نقطه اوج است، گفت: امروز از صحبت‌ها و نطق دانشجويان متوجه شدم که شعارها، مطالبات، آرمان‌ها و احساس مسئوليت هاي جوانان انقلابي ايران عميق تر و پرشورتر از گذشته ساري و جاري است.

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه اختلاف سليقه، راي و نظر در کشور وجود دارد، اما بايد به گونه‌اي عمل کنيم که با هم کشور را جلو برده و اداره کنيم، اظهار داشت: يکي از شعارهاي اصلي دولت اتکا به توده هاي مردم و توجه به آنان و ارتباط وسيع با بدنه اجتماعي بود، که امروز نه تنها اين ارتباط وسيع کاهش نيافته بلکه بنده به عنوان رييس جمهور در هر هفته حداقل 4 جلسه با اقشار مختلف مردم دارم.

دکتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه روزانه 30 هزار نامه مردمي به نهاد رياست جمهوري مي رسد و از اين ميان در زمان‌هاي مشخص بين 200 تا 300 نامه را شخصاً مورد رسيدگي قرار مي‌دهم، تصريح کرد: امروز ارتباط دولت با بدنه اجتماعي مردم در حداکثر سطح خود قرار دارد، اما اين بدان معنا نيست که رسيدگي به مسائل و درخواستهاي مردم در حد کمال و سطح مطلوب رسيده است، اما تمام تلاش دولت در حداکثر کردن اين ارتباط و رفع مشکلات مردم است.



رييس جمهور با اشاره به اينکه عدالت‌گرايي از ديگر شعارهاي دولتهاي نهم و دهم بوده و تمام برنامه‌هاي دولت تاکنون در جهت اجرا و اقامه عدالت بوده است، خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا به آرمان عدالت وفادار بوده و امروز نيز بر آن وفادار است و اگر در برخي مواقع روي موضوعي ايستادگي مي‌کند و از کساني دفاع مي‌نمايد، به خاطر سوگندي است که براي دفاع از عدالت و حق خورده است.

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه توليد و سرمايه‌گذاري در بخشهاي مختلف تقريبا رشدي جهشي داشته است، اظهار داشت: در بخش بانکي دولت سعي کرده تا بيشترين توسعه منابع را داشته باشد و حجم وسيعي از بنگاه‌هاي اقتصادي نيز در زمان اين دولت شکل گرفته است، اما اين به معناي آن نيست که به طور مطلق هيچ كس از اين قانون جلو نزده و از خطوط قرمز عبور نكرده است.

رييس جمهور در پاسخ به انتقادهايي که در خصوص نحوه اجراي اصل 44 قانون اساسي در کشور مطرح مي‌شود، گفت: اجراي اصل 44 به عنوان قانون به دولت تکليف شده و دولت نيز مکلف به اجراي قانون است. در اين زمينه نيز دولت تمام تلاش خود را به کار بست تا اجراي اين قانون در جهت اجراي عدالت باشد، به گونه‌اي که سهم وسيعي موضوع اين قانون، به سهام عدالت اختصاص داده شد.

دکتر احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه بايد انقلاب و منافع ملي را حفظ کنيم، خاطرنشان کرد: ايستادن در خط مستقيم الهي همانند راه رفتن روي لبه تيغ و شمشير است و تصور اينکه حفظ نظام و انقلاب کار ساده‌اي است، انديشه‌اي غلط و نابخشودني است.


دکتر احمدي‌نژاد افزود: در حقيقت دولت بخاطر پايبندي به عدالت مورد هجمه داخلي و خارجي است، اما با وجود همه اين فشارها با تمام وجود در کنار مردم و در خدمت آنهاست.

رييس جمهور تصريح کرد: امروز دولت به دلايل مختلف سکوت اختيار كرده است، اما اين به معناي آن نيست که پاسخي براي اتهامات نداشته و يا قبول کرده که در برابر اتهامات مقصر است.

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه تعهد دولت به عدالت، پاکي و پاکدستي بوده است، اظهار داشت: در جرياناتي که طي سال‌هاي اخير عليه دولت ايجاد شد، هيچ کس نتوانست اثبات کند که دولت به اندازه يک ريال از پاکدستي فاصله گرفته است؛ البته هيچ‌کس کامل و مطلق نيست و قطعاً ضعف‌هايي در بسياري از امور، از جمله تصميم‌گيري‌ها وجود دارد، اما اين ضعف آنگونه نيست که مطرح مي‌شود و اينکه دولت را به سوءاستفاده و حمايت از سوءاستفاده‌کنندگان متهم مي‌کنند، هرگز صحيح نيست.

رييس جمهور ادامه داد: اگر پسر بنده نيز اقدامي خلاف انجام داده و قدمي کج بردارد، با او شديدتر از كساني که تخلفات ميلياردي كرده‌اند، برخورد خواهم کرد.

دکتر احمدي‌نژاد آزادي را از ديگر ارزش‌هايي دانست که در شعارهاي انقلاب و صدر آرمانهاي ملت ايران قرار داشته و دولت نيز احياي آن را در دستور کار خود قرار داده است و تصريح کرد: دولت پاي آزادي ملت ايستاده است، اما متاسفانه عده‌اي از خط قرمز‌هاي اخلاقي عبور کرده و شرايط به گونه‌اي شده است که عده‌اي هر حرفي كه مي خواهند عليه دولت مي‌زنند و در برابر آن نيز مصونيت دارند و اين سوءاستفاده از آزادي است.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه اسلام زيباترين هديه خدا به بشر بوده و توحيد، حق، عدالت و کرامت انسان‌ها بالاترين ارزش‌ها هستند، گفت: علاوه بر دولت بسياري از نهادها و ارگان‌هاي ديگر متکفل فرهنگ در کشور هستند.

رييس جمهور با بيان اينکه طي سالهاي گذشته بويژه 1.5 سال اخير بسياري هجمه‌ها و صحبت‌ها عليه دولت بوقوع پيوسته اما دولت بخاطر کشور و منافع ملي هجمه‌ها را تحمل کرده و وارد مجادله نشده است، گفت: عدم پاسخگويي دولت در گذشته و حال به معناي آن نيست که همه آن حرف‌ها و اقدامات درست است، اما هيچ عيبي هم ندارد؛ آبروي ما به فداي انقلاب و ملت ايران.

دکتر احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه نبرد اصلي دولت با نظام سلطه، صهيونيسم و آمريکايي است که توسط صهيونيست‌ها اداره مي‌شود، با انتقاد از برخي سخنان که دولت را در برابر آمريکا منفعل نشان داده و آن را حاكي از مذاکرات پنهان با آمريکا توصيف كرده اند، گفت: اين دولت بيشترين هجمه را عليه نظام سلطه و آمريکا داشته و امروز نيز مذاکره با آمريکا را کار غلطي مي‌دانيم، اما در جنگ رسانه‌اي و قدرت، اصل گفتگو را در فضايي عادلانه و با احترام، بر مبناي کرامت و حقوق ملت ايران رد نکرده‌ايم که لازمه اين فضا دست بر داشتن آمريکا از رفتارها و سياست‌هاي خود در قبال ملت ايران است.

رييس جمهور با بيان اينکه درست است که دولت در بحث اطلاع‌رساني ضعف داشته است، اضافه كرد: تصور ما اين بود، همانگونه كه دولت كار خود را به درستي انجام مي دهد، ساير دستگاه ها از جمله دستگاه هاي اطلاع رساني نيز به همان ترتيب وظايف خود را انجام مي دهند.



دکتر احمدي نژاد در پاسخ به انتقاد برخي دانشجويان از تغيير و تحولات بيش از اندازه در دولت و از دست رفتن نيروهاي کارآمد، گفت: مطمئناً هر مدير خوبي که از دولت رفته بهتر از آن جايگزين شده است؛ دولتي که براي اداره کشور برنامه دارد، به تبع آن جابجايي نيز دارد.

رييس جمهور با بيان اينکه در همه بخش‌هاي کشور چندين برابر دوره‌هاي گذشته کار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت تا ثانيه آخر فعاليت خود با همان تعهد روزهاي اول کار مي‌کند و بنده در هر لحظ‌ه‌اي که احساس کنم همکارانم کشش همراهي با برنامه‌هاي دولت را ندارند، از آنان براي ادامه همکاري عذرخواهي مي‌کنم.

دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه فضاي دانشجويي کشور بايد بانشاط پرشور و فعال باشد، اظهار داشت: امروز بسياري از کارهايي که در دانشگاه‌هاي کشور انجام مي‌شود، مورد قبول نيست و تحت فشار ديگر بخش‌ها انجام مي‌شود.

رييس جمهور تصريح کرد: دولت به پاکي تعهد داشته و امروز نيز پاک پاک است و نبايد با آدرس‌هاي غلط و حرف‌هاي بيهوده اذهان را منحرف کرد.

دکتر احمدي نژاد در خصوص سياست خارجي دولت با بيان اينکه هنر دانشجويان اين است که چند گام جلوتر را مورد بررسي قرار دهند، گفت: بدون شک ملت‌ها و ملت‌هاي مسلمان به دنبال عدالت، آزادي و پاکي هستند و اين صرفا منحصر به ملت‌هاي مسلمان هم نيست، اما مسئله مهم اين نيست که مردم و ملتها به دنبال انقلاب و تغييرات هستند، بلکه مهم اين است که مديريت تغييرات دست چه کساني است، همانگونه که اگر در انقلاب اسلامي ايران مديريت امور در يد الهي امام خميني (ره) نبود، انقلاب زير خواسته‌هاي مارکسيست‌ها و ليبرال‌ها له مي‌‌شد.

رييس جمهور در پاسخ به اينکه چرا از واژه بيداري انساني بجاي بيداري اسلامي استفاده مي‌شود؟ گفت: انسان و اسلام هر دو در راستاي هم هستند و اسلام جز براي تعالي انسان‌ها نازل نشده است، بايد به موازات مطرح کردن چارچوب مطلوب مديريت جهاني، عدالت، کرامت انسان‌ها و توحيد و يگانه‌پرستي را نيز مطرح کنيم.

دکتر احمدي نژاد با اشاره به اينکه آمريکا و غرب در پس حوادث منطقه به دنبال نجات رژيم صهيونيستي هستند، گفت: آنها براي رسيدن به مقصود خود تمام گسل‌ها و کينه‌هاي قومي و قبيله‌اي و طايفه‌اي را فعال کردند و اين مي طلبد که با تحولات هوشمندانه برخورد کنيم چرا كه در غير اين صورت همه حوادث بر عليه ما رقم خواهند خورد.

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه نبايد اجازه داد، در منطقه جنگ شيعه و سني به راه بيندازند و نبايد صرفا يك ارگان اخباري از تحولات در منطقه باشيم، گفت: بايد به گونه‌اي عمل کرد که در موضع کنترل و هدايت تحولات قرار گيريم.

دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه امروز زمان همدلي و کار و تلاش است، گفت: عده اي در داخل همه فشار دشمن و تبعات آن را به گردن دولت مي‌اندازند و تصور مي‌کنند، فرصتي ايجاد شده که بتوانند دولت را مورد هجمه قرار دهند، اما همچنان با تعهد به ملت ايران، در جهت سازندگي و پيشرفت کشور کار مي‌کنيم، به گونه‌اي که برخي همکاران بنده در دولت هنگامي که تهمتي به آنها زده مي‌شود در قبال آن بر حجم کار خود مي‌افزايند.

رييس جمهور تصريح کرد: دولت نهم و دهم، تنها دولتي است که به هيچ وجه در اقتصاد به صورت زيگزاگي عمل نکرده و از ابتدا برنامه‌‌هاي خود را به طور روشن دنبال کرده است.

دکتر احمدي نژاد خاطرنشان کرد: بنده از روزي که خود را شناختم در فضاي انقلاب بودم و امروز نيز به آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب پايبند هستم و تا زماني که نفس داشته باشم پشت سر جوانان و دانشجويان و ملت ايران انقلابي خواهم بود.

رييس‌جمهور با بيان اينکه تمامي جريانات و تحولات و حوادثي که در طول عمر انسان و در جوامع مختلف ايجاد مي‌شود، يک آزمايش بوده و اصالتي ندارد، گفت: اگر خداوند بخواهد در چشم به هم زدني همه تحولات را به سامان مي‌رساند، اما اگر کسي بين خود و خدا مسير کمالي و صعودي معنوي را طي نکند، محال است بتواند در جامعه نقش کليدي و سازنده ايفا کند.

دکتر احمدي‌نژاد افزود: مشکل اينجاست، عده‌اي که از غافله کمال بشري جا مانده‌اند، مي‌خواهند با زور خواسته‌هاي خود را به همگان تحميل کنند.

رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه بايد توجه به مسايل اجتماعي در جامعه بسيار عميق و روشن باشد، گفت: جامعه دانشجويي ما بايد عميق‌ترين تحليل‌ها را از فضاي اجتماعي داشته باشد.

دکتر احمدي‌نژاد تصريح کرد: شايد امروز فضا آنطور که بايد در دانشگاه‌ها پرنشاط نيست، اما اين نقص بايد توسط دانشجويان و ايستادگي آنها جبران شود، چرا که ارزش‌هاي الهي و انقلاب امانتي است که به سادگي براي ملت ايران به دست نيامده و چيزي نيست که بخواهد دستخوش آمدن و رفتن جناح‌هاي مختلف باشد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه ايده حکومت براي حکومت متعلق به ملت ايران و انقلاب اسلامي ايران نيست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي ايران و مسئوليت‌ها و پست‌ها در اين نظام تنها براي تحقق آرمان‌هاست و بايد اين ارزش‌ها در دوران جواني در اعماق وجود ما نهادينه شود.

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه بالاخره امواجي که در خصوص برخي کالاها در کشور ايجاد شده مديريت مي‌شود، گفت:‌ آنچه نگران‌کننده است، مسايلي به مراتب مهم‌تر و بزرگتر است و بايد مراقب باشيم که اصل آرمان‌ها و موجوديت انقلابي ما زير سوال نرفته و به جايي نرسيم که چشم باز کرده و ببينيم همه منطقه عليه ما هستند.

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه دولت تاکنون براي کاري که بايد انجام مي داده، اما انجام نداده باشد، مورد سوال قرار نگرفته و تمام آنچه از دولت طلب مي‌شود، براي کارهاي است که دولت انجام داده است، در پاسخ به اين ادعا که احمدي‌نژاد ديگر احمدي‌نژاد سال 84 نيست، اظهار داشت: بنده نيز در آرزوي ياران 84 خود هستم.

***


گزیده ای از سخنان نمایندگان تشکل های دانشجویی کشور در ادامه می آید:

خانم احمدی دانشجوی دانشگاه علامه اولین نفری بود که مطالب خود را بیان کرد. وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب بعد از مدت ها در سال 84 طلوع و موجی از امیدواری ایجاد کرد گفت: اما عملکرد دولت در پایان سال هفتم تاسف بار بوده است. این فعال دانشجوی با انتقاد از ضعف فرهنگی در دولت اظهار داشت: تمام توان دولت به بخش اقتصادی معطوف شده و عده ای در دولت می خواهند مشکلات اقتصادی جامعه را به گردن تحریم ها بیاندازند.

این دانشجو همچنین از، تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، ضعف دستگاه سیاست خارجی در موضوع بیداری اسلامی نیز انتقاد کرد. نکته جالب در خلال صحبت های این دانشجو بی توجهی به زمان در نظر گرفته شده برای دانشجویان( 5 دقیقه) بود که بارها تذکرات مجری برنامه را به دنبال داشت. صحبت های این دانشجو به حدی طولانی شد که اعتراض دانشجویان را هم با فرستادن صلوات های پی در پی به دنبال داشت.

اما شاهین سپهری دبیر شورای صنفی پردیس قم دانشگاه تهران دومین دانشجوی منتقدی بود که مطالب خود را بیان کرد. وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: ما سوم تیری هستیم و وفادار به شما تا قبل از اینکه انحرافات در دولت شروع شود، اما با وجود انتقاد های فراوان باز هم شما را از خیلی های دیگر در مجلس و شهرداری بهتر می دانیم.

این فعال دانشجویی ضمن انتقاد از انتصاب برخی افراد حاشیه داردر پست های مختلف دولتی گفت: چرا برخی افراد مانند مرتضوی، و معاون دوم خردادی وزیر فرهنگ و ارشاد و برخی دیگر را به دولت آوردید و امثال صفار هرندی، فتاح و لنکرانی ها کنار گذاشتید.

این دانشجو خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای احمدی نژاد اگر اقتصاد و حجاب از نظر شما موضوع مهمی نیست پس دفاع از اطرافیان مهم است؟!

سپهری همچنین وجود مشکلات مختلف در دولت و در حوزه های مختلف را وجود کار گزارانی ها در دولت خواند.

محمد جعفری نژاد دانشجوی دانشگاه تهران نیز از دانشجویانی بود که نسبت به مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دولت انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه برخی درکشور منتظر این هستند شما حرف بزنید تا جوسازی بر علیه شما ایجاد کنند به بسته شدن باب نقد در دولت اشاره کرد و گفت: در این چند سال اخیر آنقدر به شما انتقاد شده است که دیگر نقد زده شده اید و حاضر نیستید در مجامع مختلف به خصوص دانشگاه ها حاضر شوید.

این فعال دانشجویی با انتقاد از برنامه های اقتصادی دولت اظهار داشت: دولت در حوزه اقتصاد برنامه زیگزاگی داشت.

این دانشجوی دانشگاه تهران همچنین از خصوصی سازی دانشگاه ها و آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: شما در بحث هدفممندی یارانه ها خوب شروع کردید اما در ادامه راه ضعیف عمل کردید.

جعفری نژاد در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دولت لیبرالی شده است خاطر شان کرد: آقای احمدی نژاد تابلوی فرهنگی شما " لاله" نیست بلکه " ننه سکینه " است.

در ادامه این مراسم دانشجویی از دانشگاه زابل چند سوال از رئیس جمهور در خصوص مشکلات اقتصادی کشور و تاثیر آن در مذاکرات هسته ای، برنامه دولت برای کنترل نوسانات بازار سکه و ارز، به کار بردن واژه "بیداری انسانی " به جای "بیداری اسلامی" ، سر انجام مصوبات سفرهای استانی، ازریابی عملکرد مسئول دفتر رئیس جمهور پرسید.

هومن ملک خواه از دانشگاه خواجه نصیر نیز  با بیان اینکه برخی طرفداران سال 84 امروز منتقد اصلی وی هستند گفت: من به انها می گویم، تحلیل شما غلط است احمدی نژاد عوض نشده بلکه این شما هستید که عوض شده اید، احمدی نژاد ان آدم دست بسته ای که می خواستید نبود.

ملک خواه با انتقاد از وضعیت سوریه و دولت بشار اسد اظهار داشت: اسد می بایست زود تر از اینها اصلاحات را در کشورش انجام می داد، اما با این حال دلیل نمی شود ایران از متحد استراتژیک خود حمایت نکند.

این دانشجوی خواجه نصیر همچنین به طرح دولت وحدت ملی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد باید این طرح به صورت جدی تر در کشور بررسی شود.

در این دیدار همچنین دانشجویان دختر و پسربه بیان انتظارات خود از رئیس جمهور در مسائل علمی و پژوهشی در دانشگاه ها پرداختند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com