وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

پس از قطع همکاری و خداحافظی کارگردانان مشهور طنز از جمله رضا عطاران و مهران مدیری و حتی سعید آقاخانی با صداوسیما، این سازمان به دنبال افرادی ناشناس یا حداقل غیرمتبحر در حوزه ی طنز رفته است که نتیجه ی آن تولید سریال هایی بی مایه و بی مزه است که اساساً باعث نشستن خنده های لحظه ای بر لب بینندگان و مخاطبانش نمی شود.

هنوز در خاطرم هست رمضانی که «عطاران» با سریال «خانه به دوش» و کاراکتر معروفش «آقاماشاالله» یا «متهم گریخت» و امثال آن، چه تاثیر شگرفی بر چهره مردمان شهر گذاشته بود ، اما اینک صداوسیما که در حوزه ی تولید طنز ناموفق ظاهر شده است، سعی در پر کردن این شکاف و خلا با ساخت سریال های «غم بار» دارد که آخرین نمونه ی آن سریال “راز پنهان” است که بیننده اندکی به خود جذب کرده است.

با این حال، ظاهرا صداوسیما و سیاستگذارانش، علاقه ی وافری در وارد کردن استرس و افزودن به بار غم مردم دارند، آنهم در شرایطی که «غم نان» و ناراحتی های متنوع، روان شهروندان ایرانی را آزار می دهد. هم اکنون سه سریال با مضامین اجتماعی در حال پخش هستند که مملو از ناامیدی است و کوله باری از استرس و اضراب، نثار مردم می کند.

نکته سوگمندانه آنجاست که داستان های سریال های در حال پخش، “تکراری، قابل پیش بینی و غیر گیرا” است و مخاطب حتی پس از تماشای تیزر ژانر و خط اصلی داستان را تشخیص می دهد.

از سوی دیگر، شبکه آی فیلم (شبکه برون مرزی عربی) که سریال های ایرانی در طول دو سه دهه اخیر را پخش می کند، در ماه مبارک رمضان، گلچینی از ضعیف ترین آثار را جهت پخش درنظر گرفته است.

این در حالی است که کشورهای اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان، بهترین و حرفه ای ترین آثار جدید خود را در معرض دید مخاطب قرار می دهند ، اما ظاهراً این روند در ایران ، معکوس به نظر می رسد به طوریکه کارگردان هایی درجه چند با فیلمنامه هایی سخیف و نامرتبط و بی توجه به دغدغه های مردم، وجهه صداوسیمای ایران را بیش از پیش در نگاه مردم ایران در آستانه خطری جدی قرار داده است.

نگارنده امیدوار است در شرایطی که جمع آوری ماهواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی نیروی انتظامی در جریان است، صداوسیما از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرده و با تولید آثار حرفه ای، واقعی و در خورتوجه، بتواند تئوری «بازگشت به تلویزیون» برای مردم ایران را به حقیقت بدل کند.

ای کاش جناب ضرغامی، به جای افتتاح شبکه های متعدد و پر کردن رزومه کاری خود، بر افزودن کیفیت عملکرد سازمان مطبوعش پرداخته تا بیش از این، تلویزیون در خانه های مردم به «اکواریوم» تبدیل نشود!

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com