وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


زیباکلام که به اظهار نظرهای شاذ و عجیبش در بین اهالی رسانه و نخبگان جامعه مشهور می باشد، بعد از مداحی برای رضاخان و رژیم صهیونیستی، به تعریف و تمجید از قالیباف و ناطق نوری پرداخت!

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، کافی است زیبا کلام از کسی تعریف و تمجید کند تا مردم یاد مداحی وی برای رضاخان و رزیم صهیونیستی بیفتند و چنین ابهامی در اذهان صورت گیرد که چه وجه شباهتی بین این ممدوحین می باشد که همگی در سبد مثبت فکری زیباکلام قرار گرفته اند؟!

قطعا اشخاصی که اخیرا زیباکلام به مداحی آنان پرداخته با ماهیت ممدوحین قبلی زیباکلام تفاوتهای فاحشی دارند و در یک سبد قرار نمی گیرند اما بدون شک نمی توان یک قاعده غالبی را در قبال زیباکلام نادیده گرفت و آن اینکه وی استاد نظرات خلاف جهت رودخانه ای می باشد.

زیباکلام: رضاخان جز خدمت کاری نکرد!

اسفندماه سال 88 بود که صادق زیباکلام از طریق تماس تلفنی مهمان برنامه سیایت ایرانی شبکه 4 سیما بود.

در بخشی از این برنامه زیبا کلام خطاب به سلیمی نمین گفت: "سلیمی نمین و دوستانش می گویند رضاخان خائن بوده و عامل انگلیس بوده، او مستبد بود و هرچه که بود جز خدمت و خدمت و باز هم خدمت دستاورد دیگری نداشت. رضا خان دادگستری، آموزش و پرورش و راه آهن را آورد .ارتش ایجاد کرد ...."

زیباکلام؛ رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت

در آذرماه 1389 با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان مناظره ای میان دکتر صادق زیبا کلام و حجت الاسلام روان بخش با موضوع کمک به فلسطین مصلحت ایران یا مصلحت اسلام برگزار شد.
در این مناظره ابتدا آقای روان بخش ابتدا کمک به فلسطین را یک ارزش دانست و گفت: کمک به مردم مظلوم فلسطین هم مصلحت اسلام است و هم مصلحت ایران بلکه یک وظیفه انسانی است.

وی افزود: حتی اگر آن را در راستای منافع ملی بدانیم منافع ملی ما فقط در همدان تامین نمی شود منافع ملی ما با سیاست خارجیمان گره خورده است اگر این گرگ درنده در منطقه توسط حماس و حزب الله مهار نشده بود اسراییل با شعار از نیل تا فرات خود امروز ایران اسلامی را نیز مورد حملات خود قرار داده بود ولی خوشبختانه اسراییل توسط حزب الله لبنان و حماس در داخل سرزمین های اشغالی زمین گیر شده است و این خود یک نوع منافع ملی است.

آقای زیبا کلام با رد این نظریه کمک به فلسطین را مطلوب ندانست و گفت: کشور اسراییل با تایید مجمع سازمان ملل در تاریخ 1947 تشکیل شده و یک کشور قانونی (!) است بنابراین ما حق نداریم اسراییلی ها را باطل مطلق و فلسطینی ها را حق مطلق بدانیم.

آقای روان بخش با رد سخنان زیبا کلام گفت: سازمان ملل مشروعیتش را از کجا به دست آورده است اگر اسراییل توانسته بود ایران را نیز غصب کند و سازمان ملل نیز آن را به رسمیت می شناخت باز هم آن را تایید می کردید؟ چه کسی است که نداند سازمان ملل و شورای امنیت تحت تاثیر قدرت های بزرگ بویژه امریکاست البته از کسی که رضا شاه را منجی ایران می داند به رسمیت شناختن اسراییل چندان بعید به نظر نمی رسد!

زیباکلام: همه از قالیباف حمایت کنید!

چندی پیش زیباکلام طی مصاحبه ای اظهارنظرهای جالبی درباره قالیباف کرد که بخشهایی از آن را در ادامه مرور می کنیم.

*اگر جدا از نامزدهای اصولگرا، آقای محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم وارد صحنه انتخابات شود . من معتقدم که اصلاح‌طلبان باید یک مقداری غرور و احساساتشان را زیر پا بگذارند و یک تصمیم بسیار سخت، اما تصمیمی که منفعت زیادی برای اصلاحات در ایران خواهد داشت، بگیرند و آن این است که همه اصلاح‌طلبان باید بیایند و از آقای قالیباف حمایت کنند، یعنی آقای عارف رسماً اعلام کند و از رأی دهندگان اصلاح‌طلب بخواهد که به آقای قالیباف رأی بدهند.

*اجماع اصلاح‌طلبان باید بیاید و پشت قالیباف قرار بگیرد. دلیلش هم خیلی ساده و روشن است. خدمتی که قالیباف می‌تواند برای امیال و آرزوهای اصلاح‌طلبان انجام بدهد، در چهار سال ریاست جمهوری‌اش از تیر ماه 92 به بعد، یک‌دهم و یک‌صدمش را یک رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب نمی‌تواند انجام بدهد؛ یعنی آقای عارف بسیار رئیس‌جمهور ایده‌آلی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود، ولی سئوال اساسی این است که رئیس‌جمهوری به نام محمدرضا عارف چقدر می‌تواند در جهت اصلاحات گام بردارد و رئیس‌جمهوری به نام محمدباقر قالیباف چقدر می‌تواند برای اصلاحات و اصلاح‌طلبی گام بردارد؟ نباید تردیدی به خودمان بدهیم که آقای قالیباف از قدرت بسیار بیشتری از آقای عارف برخوردار خواهد شد.

*اگر آقای محسن رضایی رئیس‌جمهور شود ، چقدر می‌تواند به روند اصلاحات ، روند دموکراسی، روند گسترش و تأمین حقوق شهروندی کمک کند؟ و آقای قالیباف چقدر می‌تواند کمک کند؟ من تردیدی ندارم که قالیباف خیلی بیشتر از رئیس‌جمهوری به نام محسن رضایی می‌تواند در جهت تحقق دموکراسی در ایران گام بردارد. بنابراین به‌جای رفتن به دنبال فرمول‌ها و تئوری‌هایی که خیلی به نفع اصلاح‌طلب‌ها نیست، ما باید به نفع راه‌حل و فرمولی عمل کنیم که هدف اصلی اصلاح‌طلبان را که تأمین دموکراسی در ایران است، برآورده کند.

* اگر آقای قالیباف مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار بگیرد و اگر اصلاح‌طلبان به نفع آقای قالیباف تبلیغات گسترده کنند و به مردم و کسانی که رأی‌دهندگان بالقوه اصلاح‌طلبان هستند نشان بدهند که چرا ما باید از قالیباف حمایت کنیم، بله، به نظر من آقای قالیباف به‌راحتی هر نامزد اصولگرایی را شکست می‌دهد و هیچ شانسی برای اصولگرایان باقی نمی‌گذارند.

*قالیباف شخصیت مستقلی است و کارنامه ایشان در شهرداری، کارنامه بسیار موفقی بوده است. دست‌کم من تا الان از او نظرات تنگ‌نظرانه و نظراتی که مغایر با دموکراسی‌خواهی باشد، ندیده‌ام. در زمانی که ایشان رئیس پلیس بود، پلیس را به صورت یک عامل سرکوب درنیاورده بود و به نظر من ما باید واقعیات را در نظر بگیریم. همین چند نکته ساده کافی است که در بین نامزدهای دیگری که هستند، بیاییم و از آقای قالیباف حمایت کنیم.

* آقای خاتمی هم باید بیایند و برای در نظر گرفتن کمک به اصلاحات از آقای قالیباف حمایت کنند.

زیباکلام: قالیباف را افراطی نمی بینم

زیباکلام اخیرا در مصاحبه با ماهنامه صنعت و توسعه ابراز داشت که آقاي قاليباف را در مقايسه با سایر کاندیدای احتمالی اصولگرا، انساني افراطي نمي بيند.

وی همچنین می گوید: بعضي وقت ها در زندگي سياسي انتخاب بين خوب و بد نيست انتخاب بين بد و بدتر است و انتخاب قاليباف براي اصلاح طلبان انتخاب بد است ولي انتخاب بدتر وجود دارد كه دنبال اصولگرايان افراطي بروند.

زیبا کلام از قالیباف عدول کرد و به ناطق نوری روی آورد

زیباکلام که سابقا نیز از قالیباف حسابی حمایت کرده بود، به یکباره تشویش فکری و ذهنی اش همه چیز را از خاطرش می برد و مداحی ناطق نوری را بر مدح قالیباف ترجیح می دهد.

زیباکلام در بخش ديگري از اظهاراتش در مصاحبه با ماهنامه صنعت و توسعه عنوان كرد: آنچه كه امروز ما به آن نيازمنديم نه يك رئيس جمهور اصلاح طلب است و نه يك رئيس جمهور اصولگرا. اتفاقا ما به رئيس جمهوري نياز داريم كه آشتي ملي و ائتلاف را در جامعه به وجود بياورد. اين آشتي ملي را نه آقاي عارف مي تواند به وجود بياورد و نه جليلي و نه ولايتي. آشتي ملي را شخصيتي به مانند ناطق نوري مي تواند به وجود بياورد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com