وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

ریاض اسعد فرمانده ارتش آزاد سوریه در گفتگو با بی بی سی فارسی، جزئیات بیشتری درباره نحوه کشته شدن این سه گروگان ارائه نداد اما گفته است که دیگر گروگان ها در حال تحقیق و بازجویی اند و به محض اینکه اطلاعات کافی در مورد میزان دخالت آنان در حملاتی که به غیرنظامیان در سوریه می شود به دست آید، در مورد سرنوشتشان تصمیم گرفته خواهد شد.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی یک گروه مخالف دولت سوریه گزارش داد که ۳ نفر از ایرانیانی که در سوریه توسط مخالفان دولت ربوده شده بودند، در اثر بمباران نیروهای دولتی در استان دمشق کشته شده‌اند.

 

ریاض در گفتگو با بی بی سی اعلام داشت الآن داریم از آنها تحقیق می کنیم تا میزان مسئولیت و همکاری آنها با دستگاه امنیتی سوریه را بفهمیم. بعد از این در موردشان تصمیم می گیریم."

بر اساس گزارش هااین گروه تهدید کرده که در صورت متوقف نشدن حملات، سایر ربوده شدگان را می کشد.

۴۸ زائر ایرانی که در تاریخ چهارم آگوست (شنبه ۱۴ مرداد) با اتوبوس از فرودگاه بین‌المللی دمشق عازم حرم حضرت زینب (س) در حومه شهر دمشق بودند، از سوی شورشیان مسلح ربوده شدند.

شورشیانی که زائران ایرانی را ربوده‌اند، با اشاره به کارت پایان خدمت زائران ایرانی، ادعا کرده‌اند که این گروگان‌ها از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه ایران که می‌خواست نامش فاش نشود، روز یکشنبه (۱۵ مرداد) به شدت گزارش برخی شبکه‌های خبری عرب زبان مبنی بر این که این زائران ایرانی از اعضای سپاه پاسداران بودند را رد کرده است.

گفتنی است ارتش سوریه طی روزهای اخیر و امروز ضربات سنگینی در منطقه صلاح الدین بر تروریست ها وارد کرد و جاده مواصلاتی حلب به ترکیه نیز به تصرف ارتش سوریه درآمد که همین امر موجب شده تا یکی از شاهراه های لجستیک گروه های مسلح سوری قطع شود.

تروریست‌های مسلح ساعت 12 ظهر روز شنبه به وقت محلی دمشق به اتوبوس زائران ایرانی که از محله زینبیه به سمت فرودگاه در حرکت بودند، حمله ور شده و آنها را ربودند.

حسین امیر عبداللهیان معاون امور كشورهای عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه كشورمان نیز در گفت وگو با العالم گفت؛ تلاش های وزارت خارجه برای آزادی زائران ربوده شده در سوریه همچنان ادامه دارد.

وی تصریح كرد: وضعیت دمشق پایتخت سوریه به گونه ای است كه امكان حضور زوار ایرانی با سازماندهی و رعایت جوانب امنیتی در مرقدهای مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه(س) فراهم بوده و هست.

عبداللهیان ادامه داد: در جریان گروگانگیری زائران ایرانی در حومه دمشق، به نظر می رسد كه با طراحی برخی طرف ها چنین دامی گسترده شد، در حالی كه اتوبوس حامل این افراد با هماهنگی و سازمان دهی سازمان حج و زیارت ایران وارد سوریه شده بود.

امیر عبداللهیان افزود: در نخستین روزهایی كه ناامنی در پایتخت سوریه تشدید شده بود، سازمان حج و زیارت اعزام زائران را متوقف كرد؛ اما پس از عادی شدن اوضاع بلافاصله اعزام زوار از سر گرفته شد.

معاون وزیرخارجه ایران تاكید كرد: ما قویا هرگونه ادعای برخی از رسانه های گروهی مبنی بر اینكه این زوار از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده اند را رد می كنیم این زائران به مناسبت میلاد امام حسن مجتبd(ع) عازم زیارت بودند، اما طرف هایی به دنبال ربودن اتباع و زائران ایرانی در سوریه هستند.

امیر عبداللهیان، گفت: شورشیان در چارچوب این سناریو در یك مرحله گروهی 10 نفره و در مرحله ای دیگر گروهی 11 نفره را گرفتند تا جلوی حمایت های مردم ایران از مردم سوریه را سد كنند.

وی همچنین گفت: علی اكبر صالحی، وزیر امور خارجه كشورمان با همتای ترك و قطری خود مكالمه تلفنی داشته و آنها تاكید كردند كه از همه ظرفیت خود برای آزادی زائران ایرانی استفاده خواهند كرد.

امیر عبداللهیان خاطرنشان كرد: اطلاعات مناسب و خوبی درباره مكان اختفای این افراد به دست آمده است و موضوع از كانال های سیاسی دنبال می شود تا زائران از دست تروریست ها آزاد شوند.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تحولات منطقه گفت: این روزها به علت تحولات پیرامون ما در منطقه و به علت قتل و ویرانی و ربودن زائران لبنانی و ایرانی در سوریه و انفجارهای متعدد در عراق و ربودن مردم مسالمت جو در بحرین و همچنین رویدادهای جاری در القطیف، دردناک و اندوهبار است.

وی افزود: دو تهدید واقعی برای امنیت و ثبات منطقه وجود دارد؛ اولا اسرائیل و دوم تفکر تکفیری است که برای رواج آن در جهان عرب و اسلام تلاش می شود و در پس پرده آن دولت های عربی است که از این تفکر با پولهای نفت جهان عرب حمایت می کنند.

دبیرکل حزب الله افزود: بسیاری از دولتها و رژیم ها در تعمیق این جراحت ها و سوق دادن امور به سمت بحران، تنش و دشواریهای بیشتر دست دارند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:جنایات وهابیت - عربستان سعودی - منافقین - آمریکاوترور - رژیم صهیونیستی - هنرمندان ضد دینوبی هویت - شیطان و شیطان پرستی - بهائیت و افکار - تروریسم جهانی - انگلیس خبیث -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com